Amersfoort: Waarom Dille & Kamille nooit naar Almere zal komen.

dillekamille6

Hier, kijk je tegen de achterkant aan van de Dille & Kamille in Amersfoort, je vindt ze in de Krommestraat nummer 36. Hier kun je er niet in, want het ligt aan het water dit oude pand, de deur die je ziet, is dan ook het oude laden en lossen deurtje, zo de boot op of af.

dillekamille1

En nu, sta ik aan de voorkant, naast dit pand zit ene steegje, en dat steegje loopt over in een bruggetje, je kunt dus wel vanaf de achterkant, vanaf de singel, deze kant op komen en zo de Dille en Kamille induiken.

dillekamille2

Ze zitten in een prachtig historisch pand, dat valt op natuurlijk. Vorig jaar ben ik eens naar binnen gestapt en heb ik gevraagd: ‘Waarom zitten jullie niet in Almere?’

Er kwam een antwoord waar ik niet bij stil had gestaan, nu ben ik ook eerlijk dat ik alleen deze Dille & Kamille ken, en de rest alleen van blogs of internet, van horen zeggen. Overigens heb ik er ook nog nooit wat gekocht πŸ˜‰

dillekamille3

Wat was en is het antwoord nu?

‘Omdat het concept van Dille & Kamille oude panden betreft! Dille & Kamille zal zich alleen vestigen in panden van minstens 100 jaar oud, monumentale panden dus…’

Right? Goed, weet ik dat ook, als je dan in een stad woont waar het oudste huis zelfs nog jonger is dan je zelf bent, tsjah… dan duurt dit nog wel even voor zij zich zullen vestigen hier…

dillekamille4

Natuurlijk is het wel iets gemoderniseerd met automatische deuren om tocht tegen te houden, van binnen is het inderdaad echt monumentaal, echt oordelen kan ik niet, omdat ik alleen deze ken.

dillekamille5

En nog een artistieke foto van de achterkant langs het water πŸ˜‰ Nee, ik heb er zelf tot heden nog nul gekocht, ben er nu 2x geweest, eerste keer met mijn moeder samen, vorig jaar dus ook even lopen struinen. Ja, ze hebben leuke dingen, maar het meeste kan ik ook bij Blokker krijgen of Xenos, of Action zelfs, de setting is leuk gedaan, maar ja, dat zie je dan ook aan het prijskaartje, alleen de plantjes misschien, maar goed, daar hebben we weer tuincentra voor…

Ik weet het, ik ben lastig, of teveel opgegroeid met nadenken over aankopen doen.

vraag 1: heb ik het echt nodig?

vraag 2. Kan ik dit echt nergens anders vinden?

vraag 3. Heb ik het echt, echt, heel echt nodig? πŸ˜‰

Vervolgens: Ik ga er nog even over nadenken, ik kan altijd nog terug… om vervolgens, thuis te blijven of elders te gaan shoppen.Β 

Overigens is er wel 1 item in dit huis wat ontbreekt en wat ik ook telkens weer vergeet, een pasta schep/lepel/ding… en daar denk ik pas weer aan, juistum, als ik vooral spaghetti heb gemaakt πŸ˜‰

Wist jij het al? Dit concept van Dille & Kamille? (dat ze alleen in monumentale panden van minimaal zoveel jaren oud gaan zitten)

46 thoughts on “Amersfoort: Waarom Dille & Kamille nooit naar Almere zal komen.

  1. Ik ben altijd de eerste om te kijken bij de kringloop. Maar als ik iets nodig heb en het is er niet, dan maak ik meteen rechtsomkeer naar de stad. Nu is dat bij ons ook maar een 500 meter, dus nog niet de grootste moeite. Nu betrap ik mezelf er de laatste tijd op dat ik dingen koop die ik gewoon wil. Niet nodig heb, maar gewoon wil. In enige mate kan dat ook. En zolang het niet te gek wordt denk ik dat ik gewoon lekker blijf toegeven aan die impuls πŸ˜‰ Overigens ben ik nu mee… Dit is Amersfoort! πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

  2. Goh nee ik had geen idee! Ik ben zelf ook nooit in zo’n winkel geweest. Heb er wel eens wat gekocht via Internet, maar ook dat heb ik nooit gezien, want het was een cadeautje voor mijn moeder dat ik vanuit Colombia heb gekocht. Ze was er erg blij mee in ieder geval πŸ˜€ xx

    Liked by 1 persoon

  3. Goede morgen Morgaine en een fijne nieuwe week gewenst.
    Ja ik ken Dille en Kamille, die heb je ook in Gent (http://www.dille-kamille.be/nl/content/1717/gent) maar ook ik moet tot mijn schande bekennen dat ik er nog nooit iets heb gekocht om het simpele feit dat ik eigenlijk niets van hun koopwaar nodig heb en bovendien is het er niet heel goedkoop.
    Goede ingesteldheid om zich steeds in oude panden te huisvesten, hoewel dat in Gent niet zo heel oud is hoor.

    Liked by 1 persoon

  4. Ik wist niet dat ze zich alleen vestigen in hele oude panden, al was het me wel opgevallen dat de winkels die ik gezien heb in schitterende oude panden zitten. In Nijmegen zit er ook 1 en ik koop er af en toe eens wat. Vind het vooral een heerlijke sfeer in de winkel πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  5. Ik heb Dille & Kamille ontdekt in Deventer en sinds een tijdje zitten ze ook in Groningen. Ik struin er graag rond maar volgens mij heb ik er tot nu toe alleen wat verse thee en gastenzeepjes gekocht. Veel spulletjes zijn mij inderdaad te duur maar vind het qua presentatie een super mooie winkel.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

