Amersfoort het oude klooster: Mariënhof 2

mhof1

Gisteren ~klik hier~, heb ik al wat laten zien van dit prachtige oude klooster de Mariënhof. De buitenkant en de tuin zien er veel belovend uit. Hier wil je toch binnen kijken! Dat bleek te kunnen, gratis, omdat het ook restaurant is. Maar dit jaar, in oktober 2016, was er ook een expositie, een foto expo. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt, twee voor de prijs van nul!

mhof2

Eenmaal binnen vond ik twee dames bij een tafel die beiden in eenzelfde outfit stonden, duidelijk aanwezig om alles te leiden vanaf beneden, de info en wel de vraag, toen ik vroeg of ik binnen foto’s mocht maken. ‘Ja, dat mag, alleen vragen wij U om het restaurant te mijden, want de burgemeester komt lunchen met de raad en daar zijn ze nu druk bezig met… de voorbereidingen, en als u ook stil kunt zijn, dan graag!’

Will do, was mijn antwoord. De expo, was ergens boven.

mhof3

mhof4

Ik nam wat folders mee, met evenementen die op dat moment al gepland waren voor later dat jaar, iets met kerst, maar ja, dat heeft weinig zin om nu te melden natuurlijk. 😉

mhof5

Ik kwam uit bij de Tuinkamer, waar met name dus huwelijken worden voltrokken..

mhof6

Met aangrenzend, de binnenplaats wat nu ook dicht was, het is nu een terras.

mhof7

Toen ik verder liep in deze gang, kwam ik dus uit bij de keuken en het restaurant, dus ging ik op zoek naar de trap om naar boven te gaan. Die vond ik…

mhof8

Uhhhhh….

mhof9

mhof10

Wat moet ik hier nu op zeggen, ineens dat paarse licht, wat dacht men, toen men dit verzon? Pffff, ik vind het zo misplaatst. En zo zei ik nog tegen GerdaYD van de week, die schitterende foto’s had staan hoor, dat het soms zo is, dat je ergens komt, een verwachting hebt om het te bezoeken en dat het dan tegen valt, en hier ben ik ook heel eerlijk in.

Ik vind dit dus 10x niets!

mhof11

mhof12

Sober, heel sober ingericht, en dat kleed op tafel? Had men dat toen ook? Ik denk het niet… maar wie ben ik. Dus ga ik voor wat ik wel mooi vindt, ik zoek en vind… lichtvallen.

mhof13

mhof14

Een oude kast met beeldjes uit Afrika, welke verkocht worden voor een goed doel. Of het er nu nog is, geen idee dus. Ik ga verder, op zoek naar de expositie. Ik kan nog een trap omhoog…

mhof15

mhof16

En ik kom uit in deze oude kamer, die stoelen, weer zo leeg, en zien jullie rechts de foto’s aan de muur?

Dat is DE expositie? Niet alles, want er hangt wel iets meer nog, dat zien jullie zo, waar… het was voor mij als een vlag op een modderschuit die stoelen overal zo, amper ingericht, echt, ik had het anders gedaan.

mhof17

Kijk, dit is dan weer wat ik juist mooi vind, de oude ramen, de zon, en dan die ene foto maken van de tuin…

Ik had het al snel gezien hier en ging weer naar beneden, let op! Nog meer expo…

mhof18

Juist, langs die ronde wenteltrap waar niet iedereen kan komen, overigens heb ik eigenlijk geen idee of er een lift zit, volgens mij niet, daar had ik nog naar gevraagd, omdat ik soms zelf slecht trappen kan lopen, dit zijn de kleine dingen waar ik aan denk.

Ik besloot het pand te verlaten, ik had het wel gezien, en als locatie om te huwen? Nee, ook dat laat ik maar varen mocht het ooit nog zover komen 😉

mhof19

Bye bye Mariënhof, je geschiedenis is mooi, het is jammer wat de huidige bewoners ermee hebben gedaan.. en dat meen ik serieus, zelfs het restaurant hoef ik niet te bezoeken, ik weet leukere plekjes dan hier.

Dit is denk ik dan ook een reden waarom ik het vorig jaar nog niet heb laten zien, ik wist niet zo goed wat ik ermee moest. Natuurlijk als je er bent, ga het zelf zien, en mocht dat zo zijn, dan lees ik graag wat jij ervan vond.

Wil je toch meer weten? ~klik dan hier~

Nog in de wacht? De Sint Joriskerk op het Hof 😉

9 thoughts on “Amersfoort het oude klooster: Mariënhof 2

  1. Goede morgen Morgaine en een heel fijne week gewenst.
    Tja, je gaf dit al bij mij aan en nu overkwam je hetzelfde, je had er zo’n grote verwachtingen van en die zijn helaas niet ingelost. Nochtans kon je er wel mooie foto’s schieten en daardoor een goed beeld geven van wat er daar allemaal te zien en te beleven iel…

    Liked by 1 persoon

  2. Ha ja de buitenkant komt ook niet overeen met wat ik zou verwachten van de binnenkant haha 🙂 Jammer dat het het net niet was. Lelijk vind ik het ook niet trouwens, het lijkt meer alsof ze er niet zoveel tijd aan hebben besteed het echt mooi en passend te maken. Dat paarse ligt ook inderdaad haha 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

