Bunschoten – Spakenburg 3

bootje1

Mocht je nu  de history gemist hebben die ik vond in dit kleine stadje/dorpje, ~klik dan hier~ anders kun je gewoon doorlezen.

Een week geleden was ik nog in Amersfoort, en ben ik bijna een week thuis. Een rare week, een gekke week, en zo lees ik ook dat mijn moeder, gisteren nog, ook nog niet gewend is, dat het ritme er niet in lijkt te komen.

bootje2

Een schuilkelder lijkt ons ideaal, nee grapje 😉 Dit kwam ik dus ook tegen, en ja nieuwsgierigheid gewekt hoe dat er dan eigenlijk van binnen uit ziet, wat je ermee kunt, zo’n ruimte.

Goed, we wennen nog niet helemaal, voor mij, omdat mijn fietst nog in Amersfoort staat natuurlijk, volgende week komt dit zeker goed! Als B. dinsdag weer thuis is, al weet ik nog niet exact wanneer, dat bespreek ik wel als hij thuis is.

bootje3

Vandaag is mijn schoonzoon jarig, maar hij viert het niet. Ik heb gisteren een kaartje mee gegeven aan mijn dochter, ja het gaat goed met haar, later meer. 😉

bootje4

Te Koop, de hond geniet van de zon buiten. Soms vraag ik mij weleens af hoe het zou zijn om in zo’n pandje te wonen, in zo’n kleine hechte community. Zou ik dat kunnen? Stiekem vraag ik mij dat af.

bootje5

En dan komt je een half rottend schip tegen, het is bijna alsof het er niet hoort, dit is geen visitekaartje voor Bunschoten Spakenburg, maar ik vind het weer apart en bijzonder, vele vragen komen in mij op. Ga jij weer heel worden? Gesloopt? Kun je nog varen met jou? Of is dat een gevaar op zich… geen idee.

bootje6

bootje7

Vaart dit nog op kolen? Of is dat weer te ouderwets, ik heb geen idee.

bootje8

Touw ketting, het spreekt allemaal, ik ga maar eens voor anker, ergens, wens ik dat ik toch weer zal wennen thuis. Home is where the heart is, en mijn hart? Op dit moment? Ligt zeker bij Picasso, alleen staat ons huisje op verkeerde grond? 😉

bootje9

In dit dorp hoef ik niet hoor, maar wel, mijn hart is verpand zomaar ineens… Ik heb geen idee waarom, voorgaande jaren was ik toch altijd weer blij om naar huis te gaan, vorig jaar stond ik eerder klaar dan mijn ouders hadden gepland, ik moest en zou naar huis. Nu, zat ik heerlijk in de tuin, te genieten nog, hoe laat wil je weg? Uhhhh nou eigenlijk niet? 😉 Dacht ik, kunnen we Picasso niet ophalen? hahaha

bootje10

Nu weet ik als geen ander, als je verhuisd, of ander nieuwe dingen gaat doen, dat dit meestal in het begin allemaal nieuw is, leuk is eventueel, maar na enige tijd, soms kort, soms langere tijd, het ook weer als normaal aan doet.

bootje11

Ik heb nu eens een onbestemd gevoel, ook dat kan, het kan zelfs positief zijn, want mijn gedachten zijn bezig met verandering. In mijn eigen huis, al enige tijd ben ik aan het nadenken over materialen die ik hier heb… Ga ik er nog wat mee doen? Ik heb al een paar jaar nu, nul penselen aan geraakt bijv. Noch de houtskool… Het raakt vol ook. Waar moet ik er mee heen.

De kast in de kamer, zal ik deze verhuizen? Het logeerbed, waar dit jaar nog wel iemand in gelegen heeft even, maar verder, meer rotzooi op staat dan dat er iemand komt slapen. Verandering, het lijkt in de lucht te hangen.

Ik denk nog even verder na, misschien moet ik het maar gewoon eens doen, leegruimen opnieuw… en weer op ouderwetse wijze verder gaan zoals vroeger. En dan doel ik echt op mijn hobbyspullen, de verf staat uit te drogen en dat is zonde!

Ik denk nog even verder, en wens jullie allemaal een prettig weekend toe!

20 thoughts on “Bunschoten – Spakenburg 3

  1. Goede middag Morgaine en een fijn weekend gewenst.
    Ik hoop dat je van die paar vrije dagen gebruik kan maken om weer wat op plooien te komen en je plannen voor de toekomst gestalte te geven…
    Ook dat nog: weerom een mooie serie foto’s meid!

    Liked by 1 persoon

  2. Het is jouw leven, probeer het te leven…. Geniet van alles wat op je weg terecht komt. Hier gaat de zaak regelmatig op de schop, zetten we alles anders, gaat er een kleurtje op de muur.

    Liked by 1 persoon

    • Alles anders neerzetten wordt wat lastig, hahaha Heeft zijn redenen waarom de bank maar aan 1 kant kan staa, laat staan, dat ik zelf geen kabels kan trekken etc… of verslpen in mijn mijn eentje 😉

      Like

  3. Bu16, was dus eerst van Harderwijk… (HK80)
    Verjaardagen moet je straks gewoon weer vieren voor de kinderen. Verder vier ik het ook niet.

    Misschien kun je toch nog een beetje aan woningruil doen 😉

    Denk jij nog maar even lekker verder.. maar niet te lang, want verf hoort niet zomaar uit te drogen.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

  4. De oude traditie van de vis en de Zuiderzee wordt nog hoog in het vaandel gehouden.
    Lijkt mij ook geen schuilkelder, misschien wel voor de fietsen.
    Van harte gefeliciteerd met je schoonzoon, klinkt wel leuk.
    Nou in het dorp weten ze alles van elkaar.
    Dat rottende schip lijkt wel uit Denemarken te komen.
    Misschien kun je je spullen die je over hebt aan je werk geven. Hans

    Liked by 1 persoon

  5. Die boot vaart nog hoor en niet op kolen maar op diesel 😛 En wat je huis betreft, … als het echt op verkeerde grond staat dan moet je serieus overwegen om te verhuizen. Je leven is te kort om er niets mee te doen.
    grts 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Ja dat laatste, dat duurt nog jaren en jaren dan,en dan eerst nog flatje, ik ben nu wel oud genoeg om in elk geval een tuin te verdienen, nou ja, wat haakjes en oogjes, plus mijn dochter zit hier nog 😉

      Like

Geef een reactie

