Dr. Auwerda en even op bezoek bij… Terrebel

Clerqstraat1

Gisteren was het zover, na 3 maanden 2x per week injecties met B12 zetten, had ik mijn vervolgafspraak en dit keer wel bij Dr. Auwerda zelf. ~klik hier~ voor het lezen van mijn eerste bezoek.

Ik kreeg vrijwel direct een heleboel excuses voor het feit dat het eerste bezoek dus niet zo denderend was, dit heb ik ook eerlijk en open gezegd. Dr. Auwerda vertelde dan ook dat de arts waar ik toen zat, alweer vertrokken is, een andere betrekking heeft genomen, lijkt mij heel erg verstandig. Opgelost, echter kreeg ik nu mijn platform? Wel iets meer, maar nog mijn verhaal niet echt kunnen doen, gezien ik wel al deze 3 maanden had geprikt dus.. gaat het beter? JA, het gaat heel wat beter, natuurlijk zijn er nog issues fysiek, maar ja, fibromyalgie samen met deze B12 tekort, het blijft schipperen.

Clerqstraat2

Hij vroeg aan mij, of ik denk dat ik terug kan naar 1x per week ene injectie, ja dat kunnen we proberen maar wat als dat niet werkt? Of ik achteruit ga? ‘Dan ga je terug naar twee keer per week, dat bepaal jij zelf!’ En mijn huisarts dan? ‘Dat ga ik voor jou opschrijven en voor de huisarts!’

Die papieren heb ik nu en zo ook het nieuwe recept heb ik direct daar gehaald, langere naalden, meer B12 en gewoon in 1x, waar ze hier in de apotheek moeilijk hebben gedaan door het in meerdere keren met herhaling recepten uit te geven. Nu heb ik gewoon voorraad en met herhaling als ik toch terug wil naar 2x per week.

Clerqstraat3

Nadat ik daar alles uit de apotheek had mee gekregen, wat ook erg gezellig was overigens, welke naalden wil je mee, een lach en nou ja, doe maar, laat ik een grote meid zijn dan πŸ˜‰ Stapte ik op de metro en ging op weg naar mijn oude buurtje, daar waar ik het laatst gewoond heb zelfs voor ik naar Almere kwam met mijn ouders. Op naar de Clerqstraat.

Clerqstraat4

Het weer was helaas al zo grijs dat ik amper foto’s heb genomen op mijn weg naar… Terrence! Ja, daar ging ik heen, hij was thuis deze dag en ik vond het wel tijd om hem even op te zoeken dan. Die knuffel nu eens in het echt te gaan brengen.

Ik kwam aan, zag hem al staan en ik kwam binnen, een dikke knuffel en mensen wat heeft hij een gezellig huisje daar! Ik voelde mij direct thuis en dat zegt genoeg. We zagen elkaar voor de eerste keer maar zo voelde het voor mij niet, alsof ik hem al jaren kende, en dat is eigenlijk ook zo, we vonden uit dat we elkaar al zeker 10 jaar volgen op blog, kortom het is echt zo, bloggers onder elkaar, als je elkaar gaat ontmoeten is het vaak alsof je elkaar al heel goed kent.

Dit is altijd mijn ervaring overigens al geweest. Bij ontmoetingen met bloggers.

Clerqstraat5

Natuurlijk hebben we het heel even over onze blogs gehad, de manier waarvoor wij gekozen hebben hoe en wat te bloggen. Het leven is soms leuk, soms minder leuk, hij kiest ervoor om dat met ons te delen, de spiralen die hij doormaakt. En ik kies ervoor om altijd positief te zijn, verwerkt is verwerkt, of een plek gegeven en voor het eerst hoorde hij nu de ellende aan, die ik ooit heb mee gemaakt.

Het begrip van zijn kant waarom ik hem zo begrijp, wist hij nu. De ervaringen waar ik hem eventueel al mee geholpen heb, raad advies, als hij erom vraagt. Echter blijft het schipperen, altijd, want ik ben ik, hij is hij, en wat ooit voor mij heeft gewerkt, hoeft voor hem niet te werken. Dat zeg ik altijd. En, ik vertel het 1x aan iemand, daarna is het klaar.

Terrence wilde samen met mij nog indische balletjes maken, maar de tijd was voorbij gevlogen en het was hijzelf die bij een vriend ging eten ook nog. Dus gingen we samen op pad aan het begin van de avond, hij op weg naar een vriend en ik op weg naar de trein, omdat het nu wel na 18.30 zou zijn om weer met korting te kunnen reizen.

Even voor 20.00 uur kwam ik aan op het station hier en kon nog net even het boodschapje doen wat ik nodig had. En ik vergeet nog suiker πŸ˜‰

De dag is gewoonweg voorbij gevlogen en nieuwe plannen zitten er ook al in, natuurlijk komt hij een keertje bij mij thuis kijken, en ook nog wel evenementen waar we het over gehad hebben waar ik het bestaan niet van wist. Mocht het zover zijn, dan komt het vanzelf op blog.

Donderdag! time flies, de eerste week zit er bijna op, en ik ga weer even verdwijnen, vandaag weer naar mijn cliΓ«nten toe, fysiek geen zin, geestelijk zit ik al te gniffelen, als ik straks binnen kom en dat ik plat geknuffeld zal worden na 3 weken weg.

Morgen komt Roos de Picasso Sleutels brengen en ook deze twee dagen zullen naar mijn idee voorbij gaan alsof het een lichtjaar is.

B. Geniet nog even van zijn kleindochter om dit weekend ergens ook weer thuis aan te komen. En ja, natuurlijk krijg ik zo nu en dan lieve foto’s, een glunderende man met zijn kleinkind, hij straalt! En als hij straalt, dan straal ik ook.

Voor nu zeg ik alvast, een heel prettig weekend allemaal!

 

 

27 thoughts on “Dr. Auwerda en even op bezoek bij… Terrebel

    • Ja absoluut, jouw naam is ook gevallen, dat ik dankzij jou bij hem zat, hij moest lachen.. natuurlijk niet bevestigd, maar zijn lach zei alles, hahaha over 6 maanden moet ik terug komen πŸ˜‰

      Like

      • Mensenskinderen ….. zou ik dan zo een verpletterende indruk op hem gemaakt hebben ??? Ik ben de eerste keer met mijn schoondochter mee geweest in het kader van twee horen meer dan een…
        Ik denk dat hij heeeeeeel goed weet dat mensen bij hem komen juist door het mond op mond verhaal over zijn behandeling van het B tekort..πŸ˜‡

        Liked by 1 persoon

    • Whahahaha dat laatste, zeker niet, het was echt, Terrence, nu nog ballen draaien moest jij niet om 6 uur ongeveer naar? Het bleek even voor half 6 toen we eigenlijk wilden… gaan draaien πŸ˜‰ Dus nog even kletsen. πŸ˜€

      Liked by 1 persoon

  1. Wat fijn dat het apotheek probleempje zo is opgelost.
    En wat een leuk logje ook over je bezoek aan Terrence! Lijkt mij ook dat je heel snel eigen bent met hem, leuk! Ja, daar moet natuurlijk een tegenbezoekje tegenover staan, leuk!
    Veel succes met alles weer. X

    Liked by 1 persoon

    • Van de arts, absoluut, tot zelfs, veel tegenstand van eigen huisarts gehad zeker? En het staat er ook op allemaal, nou goed, ik ben heel blij met hem πŸ˜‰ En ja, bezoekje aan Terence al een paar keer over gehad, en nu vond ik het tijd om te vragen of hij in de stad was en eventueel thuis πŸ˜€ ❀

      Like

  2. Virtuele knuffels zijn fijn, knuffels in het echt zijn fijner. Ik kom er snel eentje terug bezorgen! x En Mario heeft geen gelijk, hoor: er zijn momenten dat ik stil ben. O nee, toch niet. πŸ˜‰

    Liked by 2 people

  3. Jij ook een fijn weekend! Hopelijk is 1x in de week vitamine b12 ook voldoende en anders gelukkig voldoende voorraad. Wat leuk zo’n blog ontmoeting. Als je elkaar al heel lang volgt en elkaars verhalen leest zul je vast al heel veel van elkaar weten en leuk dat het dan zo vertrouwd voelt.

    Liked by 1 persoon

  4. Ik heb Ter alweer twee keer ontmoet. Twee keer in Zeeland, en ik moet ook eens een keer die kant op.
    Goed dat je nu geen gezeik meer hebt met de apotheek. Dat scheelt weer een hoop gedoe. EN als je straks je perfecte dosis weet, ben je toch een eind opgeschoten.
    grts

    Liked by 1 persoon

  5. Fantastisch dat je Terrebel eens in levende lijve kon ontmoeten! We kennen hem ondertussen al heel goed via zijn blog maar elkaar eens echt zien is toch helemaal anders hΓ©.
    Hopelijk weet je straks inderdaad de juiste dosis zodat dit probleem alvast van de baan is!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

