Thijs: van de wal in de sloot?

Thijs7

De foto’s zijn van mindere kwaliteit omdat ze met mijn oude Samsung S2 zijn gemaakt. Echter wil ik jullie dit niet onthouden, deze kater van mijn ouders. Mijn ouders zijn weer thuis! Veilig en wel, en op een tijdstip die zijzelf hadden uitgerekend kwam ik ze nog even tegen midden in de nacht vlak voor zijzelf weer in hun eigen bed stapten.

Thijs6

Dit is nu het grote luxe bed van mijn ouders, je ziet het niet, maar loodzware matrassen liggen erin, elektrische lattenbodem en dus in je eentje dit opmaken is best een crime. Trust me. Natuurlijk als zij weg zijn, mag ik in hun bed slapen. Natuurlijk moet ik er wel voor zorgen dat de nacht dat zij thuis komen ik weer verhuisd ben, het bed lekker schoon en fris is en met hun eigen dekbedden is opgemaakt.

Thijs5

2x en 1 persoonsdekbed hebben zij tegenwoordig en elk jaar probeer ik het weer! Te slapen onder die 2 posse dekbedden, maar ik vecht en wordt wakker met het dekbed hangend over de grond en mijzelf alleen onder het sprei te vinden, waar is mijn dekbed! Grrrrrr, om die reden, hebben mijn ouders nog 1 2 persoonsdekbed liggen op zolder, speciaal voor mij, hahaha. Dus de vliering op om deze op te zoeken en het bed op te maken naar mijn mojo, hun dekbedden veilig opgeborgen, lekker makkelijk.

Thijs8

Dan heb ik het nog niet over dat enorme sprei, wat ook loodzwaar is, welke ik er dan meestal afhaal en pas weer opmaak als ze terug komen. Maar ja Thijs… die helpt graag. Mijn ouders doen dit altijd samen, en sluiten de deur, oh ja, dat was het, bed opmaken als Thijs dat in de gaten krijgt, waar hij ook is, komt aanrennen om hen dan te helpen en zo ook mij. Echt mensen, bijna 3 kwartier ben ik in mijn eentje bezig geweest. Vooral met het sprei, want hij springt, duikt eronder en nou ja, jullie zien het nu op de foto’s.

Thijs9

Kijk de vermoorde onschuld, het is mij gelukt! het bed is redelijk opgemaakt, als ze maar kunnen slapen krijg ik altijd te lezen, hahaha En onderweg, ja natuurlijk tier en vloek ik lichtjes, tegelijk heb ik zoveel pret samen met Thijs, dat het gewoon ons dingetje is geworden aan het einde van de vakantie. Zo’n laatste pret momentje van samen zijn.

Ik heb hem de rest van de dag amper gezien, hij wilde niet eens beneden komen voor zijn melk en snoepjes, dat kwam die avond wel.

Thijs10

Ook deze foto kwam er nog uit, in 1 van zijn ren buien en gek doen, de hangkat over de trap. Ik ben weer thuis en ook Picasso was blij, ik ook natuurlijk. Nee, geen foto’s nog, niet echt van mijn Picasso. Ik heb weinig meer gedaan, internet ook gelaten voor wat het was tenzij ik er met mijn foon bij kon. Even met vriend B. ge-appt nog die nu in Amerika bij zijn kleindochter is. En echt ik zie glunderende foto’s, zo trots als een pauw met zijn eerste kleinkind. Om ook nog een foto te ontvangen van zijn kleindochter, op mijn gehaakte babydekentje…. Waar haar ouders heel blij mee zijn!

baby-deken5

Mensen, ik ben weer thuis, en ik ben met een grote glimlach gaan slapen. Heel stiekem? dit jaar, ben ik minder blij met thuis komen, qua omgeving, mijn huis is mijn huis, tegelijk, als ik Picasso op kon pakken nu om daar in Amersfoort te gaan wonen? Zeg ik, Ja šŸ˜‰

Vandaag ben ik nog even vrij, vanaf morgen heb ik weer een drukke agenda, fietsloos ook nog even, want die haal ik pas op als B. weer thuis is, samen met hem.

Ik wens iedereen een hele mooie week toe!

36 thoughts on “Thijs: van de wal in de sloot?

    • Hier dus ook, eerst al onder matrashoes, tot ik met dekbed kwam, springt eronder uit, nog voor sprei, had ik beide dekbedden erop, gooit ie het precies in het midden weer door elkaar, pfffffffff whahaha Priceless! šŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

    • Woops je zit in de prullenbak, aaaargh, hahahaha Ja, Thijs is echt een acrobaat bijj tijd en wijle, en leuk, ik ben benieuwd wanneer je gaat, wil ook nog even kijken of ik het winkelgebied voldoende in het archief heb staan, zou ik ook doen, maar nog niet aan toe gekomen šŸ˜‰

      X

      Like

  1. Hier mag de kat niet in de slaapkamer. De hond ook niet trouwens. Dus werken ze ook niet tegen met het opmaken van het bed. Ik slaap onder een laken met een echte wollen deken. Meestal alleen onder het laken want ik heb het bijna altijd warm. Als ik het koud heb is er wel wat aan de hand. šŸ˜›
    Ja, Amersfoort. Een mooie stad maar ik zou het niet ruilen met Zeeland.
    grts šŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  2. Goede morgen Morgaine en een fijne week gewenst.
    Wat een mooie serie foto’s maakte je van de wel heel leuke kat die het daar blijkbaar goed naar de zin had!
    Ook hij profiteerde van de afwezigheid van je ouders om van het luxe bed te genieten hƩ. Maar stout dat ie is als hij het toch wel moeilijke werk van het opmaken telkens weer tot een janboel herleid! Hihi.
    Je ouders zijn er dus terug en het werd weer naar huis verkassen voor jou. Misschien wel met wat spijt in het hart maar het weerzien van Picasso maakt veel goed hĆ©…

    Liked by 1 persoon

  3. Ik mag Thijs wel, doet me denken aan mijn rode kater uit Oosterijk.
    Bedden opmaken is niet altijd makkelijk, maar Thijs helpt je wel in de weg liggen šŸ™‚
    Maar Picasso is weer happy dat je weer thuis was, straks ben je oma en dan is het fijn om dicht bij Liesbeth te wonen. Hans.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

