Bunschoten – Spakenburg 2

burg1

Gisteren vertelde ik al ~klik hier~, dat ik die NAP meters aan de huizen op vele huizen zag, dit is een lange, er ware ook kortere met een rode streep, die later komt. De stormvloed van 1916 aangevend. Opmerkelijk ook, de tobbe aan de wand bij de voordeur, ook dit zag ik bij meerdere huizen hangen bij de voordeur. De reden ontgaat mij, het zal vast een betekenis kennen.

Ik heb google gebruikt maar kom er niet uit, wie het weet mag het zeggen!

burg2

Zo vertelde ik ook al eerder dat ik soms niet wist waar ik moest kijken, zoveel te ontdekken, de huisjes, de botters, bootjes, schepen, de werf, de bloembakken, gordijntjes, zoveel details waar ik in op kan gaan met camera, maar voor nu, zoog ik het gewoon in met af en toe een foto.

burg3

Ineens zie ik dit bootje uit Almere liggen, dan moet ik toch wel glimlachen, bij de werf lag deze tussen de grote botters in, ik vermoed dat ook deze opgeknapt gaat worden.

burg4

Men was dan ook druk aan het werk met 1 van de botters, je zou denken dat de botter op de helling aan de beurt was, maar nee, het was deze botter te water waar ze heel druk mee waren. Aan de overkant.

burg5

Fietsen, ook een aantrekkingskracht, toch wel, mits ze op een bijzondere plek staan of mooi in het beeld passen. Deze staat op de werkvloer.

burg6

Tijd om dit eerste stuk los te laten en de bocht om te gaan, de oude haven in. het ziet er veelbelovend uit, en zoals jullie zien, had ik mijn spijkerjasje ook al uit, want de zon was heerlijk! Nog even een paar laatste zonnestralen opgepikt tijdens het slenteren.

burg7

Hier dus, zo’n kleine NAP meter, ik nam ook een close up, en deze is er helaas wat scheel uit gekomen, en ja, maar 1 foto genomen dit keer natuurlijk…

burg8

In de rode streep, zo kwam ik erachter, staat dus stormvloed 1916… tot daar heeft het water hier gestaan.

burg9

NOg even omdraaien naar de werf, het is het rode huisje wat mij zo aantrekt, ik waan mij, ook al ken ik het alleen van tv of van foto’s, in het Hoge Noorden, Noorwegen en zo, het is zo rood en zo strak, dat het mij daar aan doet denken ipv gewoon hier in Nederland te zijn.

burg10

Touw, masten, botters, scheepjes, echt, ik heb mijn hart helemaal op kunnen halen hier πŸ˜€

burg11

Om voor nu te eindigen met deze kunstzinnige foto, hahaha. Ik heb nog veel meer natuurlijk, komt vanzelf.

Ik had een foutje gemaakt met de thuis komst van mijn ouders, ik dacht afgelopen nacht, maar ik kon nog een nacht in hun luxe bed slapen, ze komen aankomende nacht thuis. Ze vliegen pas laat vanavond, ze verwachten rond een uur of 4 thuis te komen. Ik heb in feite deze dag nog, heb gisteren al veel gedaan, nu nog de laatste puntjes op de i, en dan ben ik nog even vrij. Echter is het weer grijs, wat nattig, kortom… ik denk dat ik het meer hakend door zal brengen, wel lekker in de tuin nog omdat het kan!

 

 

19 thoughts on “Bunschoten – Spakenburg 2

  1. Bij mijn buurvrouw hangt ook een tobbe naast de voordeur. Wat het betekend zal ik eens vragen maar ze ligt ernstig ziek in het ziekenhuis dus ik moet even wachten. Ik heb er zelf ook een maar dan aan de achterkant. πŸ˜› ik doe niet graag mee aan eenheidsworst hahaha
    Ja dat bootje uit jouw stad leuk. Ik snap je glimlach.
    grts πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  2. Goede morgen Morgaine en een fijn weekend gewenst.
    Leuk dat je nog een nachtje in het luxe hotel hihi van je ouders mag doorbrengen, zo duur te vakantie daar toch iets langer. Een ding is zeker: je hebt er precies van genoten en liet ons meegenieten dmv je knappe foto’s!

    Liked by 1 persoon

  3. Ik denk ook dat het is om bepaalde spullen in te doen als ze weg moeten, mogelijk wel door het water en dan kunnen ze die tobbe met hun kostbaarheden gewoon meeslepen… Maar het is maar een gis hoor!
    Die foto met dat rode huisje.. het is een beetje een zooitje daar hè. Net of dat huisje daar gewoon tussenin is gezet.
    Goh.,. is het alweer om? Gaat snel hè.. Maar je hebt weer genoten! Rustig dagje vandaag!
    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

