Fietstocht: foto’s die ik normaal niet zo snel laat zien.

bun1

Gisteren brak de lucht en kwam de zon vaag door. Ik was al gekleed en had zin om nog zeker 1 dagjes te gaan fietsen en ergens heen te gaan waar ik nog niet was geweest. Al jaren staat Bunschoten – Spakenburg op mijn lijst. Mijn ouders wonen praktisch aan de N199 en dat is 1 rechte lijn wist ik al jaren op de fiets ook. Het was de afstand die mij tegenhield. Inn de auto lijkt het een kort stukje, de bordjes van de ANWB geven echter aan exact 10 km zodra ik op het kruispunt sta naar de N199 toe.

bun2

Helemaal naar de A1 en daar nog onderdoor. Ik twijfelde, echter wist ik ook dat ik altijd nog om kon keren of Hoogland in kon duiken, daarvoor Vathorst nog, of andersom, whatever, maar eenmaal die A1 voorbij? Geen idee wat ik moest en kon verwachten.

bun3

Toch, wilde ik dit keer langs de weilanden of er tussendoor fietsen, change of scenery. Ik besloot na appen met mijn familie nog even, ik ga ervoor! En daar ging ik, ik sprokkelde eten en drinken bij elkaar voor onderweg, altijd zorgen dat je van alles bij je hebt, wat zouts, crackers in dit geval, zoet, druiven, altijd goed, water, en zelfs een iced coffee van de AH.

bun4

Ik ging ervoor, want Soest en Baarn heb ik nu wel even gezien, dat heb ik twee jaar achter elkaar gefietst, en zoals Sjoerd al aangaf, ook ik hou van variatie in foto’s en dus ook qua fietsen, ontdek ik graag nieuwe dingen om te zien onderweg.

bun5

Ik pakte mijn fiets, zette mij schrap en had er zin in, de zon begon zich telkens meer te laten zien, dus een perfecte dag voor fotografie. Ik fietste de grote brug over de Eem, en merkte dat dit eigenlijk best makkelijk ging? Wauw, dat voelde goed!

bun6

Na die brug dorst ik eerst nog niet te stoppen, normaal gezien de laatste jaren pak ik slechts 1 doel om te stoppen zodat ik mijn energie bij het fietsen kan houden met 1 grote pauze en dan weer terug. Slechts heel soms stop ik onderweg, en zo ook nu, bij foto 1, stond ik even te genieten van de trekker op het land. Ik stopte al vrij snel eigenlijk tussendoor en merkte dat opstappen en door fietsen ook heel makkelijk ging.

bun7

De foto van de eend, ik ben al in Bunschoten – Spakenburg, maar de voorstad zullen we maar zeggen, nog niet in het oude centrum waar het voor een toerist om draait. Ik zag KROOS, en dat, zie je dus niet in Almere! Ik begon mij al af te vragen of het nog wel bestaat πŸ˜‰

bun8

De zon was echt heel fel, je merkt gewoon al de verandering met foto’s maken ook, fletser. Daarmee zou ik een foto als deze overslaan, net zoals het bordje, en alle voorgaande foto’s.

bun9

Ik ben er, maar ik weet nog niet of ik goed zit, exact, dat zou snel blijken dat het wel zo is, ik stond aan het begin van het Spui en de oude haven.

bun10

Het beeld staat verkeerd, ik kan niet anders dan tegen de zon in een foto maken, nou ja, het geeft een beeld van een beeld. Normaal… bewaar ik dit zeker wel, maar laten zien? Nou goed, nog een close up dan… trying…

bun11

Vanaf de zijkant en dan maar een close up, dan maar niet de hele klederdracht op de foto, je ziet iets meer, maar nog steeds.

Dit zijn allemaal foto’s die ik normaal over zou slaan om te laten zien, direct naar het mooie gaan, tenminste wat ik mooi vind πŸ˜‰

Natuurlijk later meer, want ik sta nog maar aan het begin van mijn exploring wandeltocht. Als ik hier ooit al een keer geweest ben? Vast wel, dan was ik nog erg klein en weet er niets meer van.

Voorlopig heb ik weer materiaal genoeg, voor wie mij op Fb heeft, kan dat zien, hahaha πŸ˜›

Het meest fijne van deze tocht? Dat het altijd weer spannend is hoe de avond en de nacht zich zullen vorderen. Ga ik kreunend of zelfs gillend mijn bed uit omdat de krampen mij achtervolgen? Of slaap ik door? Ik ben vooral het eerste gewend na zo’n prachtige dag, heb ik ervoor over. Echter ook hier, het gaat echt goed mensen! Heb ik en zeer goed geslapen, wel 7 uurtjes achter elkaar (normaal 6), en nul krampen in de benen gehad.

Hier ben ik heel erg dankbaar voor!

Helaas regent het nu echt met grote druppels, dus zal het hooguit bij een boodschapje doen blijven. Maar ja, dit weekend komen mijn ouders thuis, dus kan ik ook alvast weer wat inpakken.

23 thoughts on “Fietstocht: foto’s die ik normaal niet zo snel laat zien.

  1. Goede morgen lieve Morgaine.
    Eigenlijk begrijp ik niet heel goed waarom je de bovenstaande foto’s niet zou plaatsen, ze zijn toch stuk voor stuk mooi?
    Blij dat je na die lange fietstocht zo lekker lang kon slapen zonder krampen te krijgen!
    Kijk je naar de terugkeer van je ouders uit of vind je het toch een beetje sneu terug naar het eigen huis te moeten trekken?

    Liked by 1 persoon

    • hahahaha, ra ra, wat zit erachter πŸ˜‰ πŸ˜› De tijd vloog zeker voorbij, ben ook langer weg geweest dan ik dacht. Ergens tijdens de wandeling dacht ik nog, jee ik ben er al πŸ˜‰ Echter op de terug weg heb ik ook nog een hoop fun gehad πŸ˜€

      Like

  2. Maar dit is toch typisch fietsfotomateriaal? πŸ˜‰ Leuk!
    Schrok wel even; keek verkeerd naar het eendje in het kroos en dacht aanvankelijk dat iemand had besloten z’n salade uit de sloot op te duiken xD Leuk hoe m’n harses dat klaarspelen haha.. Xx

    Liked by 1 persoon

  3. Als je iets echt wilt komt het er altijd wel een keer van. Dat zie je maar. Ik vind variatie in foto’s ook wel leuk maar het zal niet altijd lukken, en dan zou je de Sjaak zijn? Nee, alles is leuk, en wij kijken en lezen toch wel πŸ˜›

    Like

  4. Mooie foto’s!! En geen kroos in Almere??? Waarom niet? Iets grappigs over kroos: in juni waren we natuurlijk even in Nederland en was er voor onze bruiloft ook een Colombiaanse vriend op bezoek die bij ons en mijn ouders bleef slapen. Hij was nog nooit in Europa geweest en totaal verbijsterd over Nederland. Foto’s van doodgewone rijtjeshuizen tot gevolg haha. Maar goed, toen nam ik hem mee wandelen door Kudelstaart en kwamen we langs de sloot met kroos. Hij vroeg wat dat was. Ik snapte eerste de vraag niet haha, maar hij wist dus a) niet wat een sloot was en b) hij had nog nooit kroos gezien. Hij vroeg of je er op kon lopen en ik zei ‘nee joh daar zit water onder, je zakt er meteen doorheen’. Hij kon het maar niet geloven. Dus pakte hij een steen om te checken of ik dit vreemde verhaal niet uit mijn duim had gezogen en gooide die steen keihard op het kroos. Totaal gefascineerd keek hij ernaar en moest uiteindelijk concluderen dat ik toch gelijk had: er zit Γ©cht water onder! πŸ˜›

    Liked by 1 persoon

    • Whahahahahaha ja herkenbaar maar dan met de katten, ooit de kat van mijn opa en oma in jacht achter een insect aan de sloot in zien gaan die dacht dat het gras was, pikzwarte kat, kwam verzopen groen thuis, we stonden erbij en keken ernaar, hahaha

      Like

Geef een reactie

