Pssssst… ik word oma…

opa-gezocht

Serieus? Lees ik het goed? Ja, jullie lezen het goed. Eigenlijk weet ik het al even, maar nog niet zo heel erg lang. ~klik hier~ De Song Secrets was een hint, maar ja, je kunt het dubbel vertalen natuurlijk.

Het Sociale buitenleven had alles te maken met mijn dochter en mijzelf en mijn moeder vooral. het nieuws kwam die zondag, diezelfde zondag dat ik de bloemen kreeg. Mijn ouders werden gebeld, nog voor ik het ook wist, plan van mijn dochter, mogen opa en oma ook langs komen als ze zin hebben? Ja, ze namen die fietsdrager mee en nog wat andere spullen uiteindelijk, ja mijn pa wilde de Formule 1 zien. Gewoon even gezellig, mijn moeder vond het allang best, die zag tegen die ene zondag op, F-1 en saaie middag.

Nou, ze hebben het geweten allebei, hahaha net als ik, maar ik mensen, ik ben best wel een koele kikker, ik ben ontzettend blij, maar tranen zoals mijn moeder, die nu overgrootmoeder wordt overigens met 66 jaar… dat net niet.

Ik kreeg een kaart, met sterkte erop, van dochter en schoonzoon voor (schoon)mama, met het nieuws erin geschreven, simpel doch doeltreffend. Mijn ouders zouden het over enige tijd horen en ik vertelde het als eerste via app aan B. Hij was er immers bij toen zij belde of ik wel thuis was die zondag. ‘Oma!’ kreeg ik te horen met een big smile.

Vervolgens kwam het volgende probleem, ja voor mijn moeder het meeste maar ik geef toe, voor mij net zo goed, maar iets minder, ietsje maar! Gezien mijn nicht en oom net zo belangrijk zijn voor ons en die wisten het nog niet. Dat zou pas veel later komen, dochter had voorlopig geen tijd vrij om die kant op te kunnen gaan.

En mijn moeder begon te appen… met mij, wanneer gaat ze daarheen dan? Hoelang moet ik dit voor mij houden binnen de familie? Geen idee mam… pas als jullie terug komen van vakantie ziet ze tijd heb ik begrepen.

DAT LUKT MIJ NIET! kreeg ik, kan ze morgen vrij nemen? Uhhhh en dan? Kom ik jullie halen en gaan we naar Ermelo… pffffffff echt hoor, maar ik snapte haar wel, ze dorst niet eens naar ons kleine nichtje te gaan, omdat ze bang was dat ze het zou verklappen aan grote nicht.. hahahaha en ik, kon mij best inhouden, nog wel, maar ja, heel eerlijk? bij groot nieuws, ga ik meestal ook eerst naar mijn nicht toe, en nu kon dat dus even niet.

Een halve dag lang was ik bezig met appen, mijn dochter en vrij vragen, kon niet ivm de uren, maar ze kon wel ruilen met de vrijdag, een halve dag kon dan… nou moet maar kwam mijn moeder aan. Maar ik, ik had al enige weken een date staan met Roos… ja van Roos Denkt, best belangrijk mam… ze komt de sleutels halen weet je wel? Oh ja.. wacht maar zei ik, ik kijk wel even, maar haar colleges zijn net gestart.

Hop een app naar Roos… zij wist het ook al overigens ;-)Natuurlijk, het moet maar, en we spraken een week later af, wel in ons nadeel qua samenzijn, maar goed, wat moet, dat moet.

Nu moest er nog 1 ding geregeld worden, mijn moeder moest peilen of grote nicht wel thuis was, en ja, ook dat nog! Plan: mijn moeder kwam nog even gedag zeggen voor haar eigen vakantie, even met kleine nicht knuffelen etc. Grote nicht wist niet, dat ze mij en mijn dochter mee zou nemen, surprise!

Kleine nicht, je had haar koppie moeten zien toen we met zijn drietjes tegelijk voor het raam stonden, hahaha gek op ons alle drie maar zelden zijn we er allemaal tegelijk. πŸ˜‰

We zaten, koffie, thee, wat te drinken bij elkaar gezellig, en mijn dochter bracht op andere wijze het nieuws. Een dekentje wat mijn moeder had gehaakt met de naam van kleine nicht erop, nu was het al de bedoeling dat het die kant op zou gaan, maar mijn dochter zei…

‘Hier heb je het dekentje want ze moet een nieuwe haken met een andere naam erop, we weten alleen nog niet wat voor naam….’

Mijn nicht vouwt het dekentje, zegt ja? Uh? Ik snap het even niet. Ondertussen filmde ik de boel en zei tegen dochter, nu nog een keertje, rustig aan vertellen… Ik zie mijn nicht staan, mijn neef had het al door, die zei dat ook, en ineens… het dekentje werd aan de kant gegooid en de vraag was, ben je zwanger? Andersom, eerst de vraag daarna het dekentje aan de kant, hahaha

Het werd weer wat rustiger tot ik tegen mijn nicht zei die naast mij zat even… ‘hoe vind je dat nou? Ik word oma!’

Ze keek mij aan, OH JA… die klik was nog niet gemaakt in haar brein, want ja nichtjes, dat zijn we, hahahaha En dat vinden we allebei gek. Trust me.

De middag vloog voorbij, de eerste kleding die uitgeleend was, wat toevallig al bij elkaar gekomen in een tas, samen met wat kleding van kleine nicht uit de begin periode en die ging meteen mee. Mijn dochter en ikzelf aten bij mijn ouders en samen werden wij weer terug gebracht naar Almere.

Het waren geslaagde dagen, met het nieuws, dat ik dus oma ga worden in april 2018.

Sorry, als het verhaal wat onsamenhangend is, dit blijft moeilijk om te schetsen hoe groot nieuws wordt gegeven en hoe men reageert. Echter we zijn er allemaal heel erg blij mee! Ook mijn nicht barstte in tranen uit.

Ik ben dan toch meer praktisch, in mijn hoofd was ik namelijk al haakpatronen aan het uitzoeken, en de oude kamer van mijn kind aan het opruimen en ombouwen. Mijn dochter doet het vreselijk goed zover, ze eet, slaapt, en eet, werkt ook nog, maar komt nu elke dag eten halen in haar pauze, de koffie blijft staan πŸ˜‰

Wel komen de vragen al, natuurlijk, en ook alle info van elke zwangerschap binnen de familie ooit. het hoort erbij!

Love
Devotion
Feeling
Emotion
Don’t be afraid to be weak
Don’t be too proud to be strong
Just look into your heart my friend
That will be the return to yourself
The return to innocence.
If you want, then start to laugh
If you must, then start to cry
Be yourself don’t hide
Just believe in destiny.

 

60 thoughts on “Pssssst… ik word oma…

    • hahaha ja een aantal van jullie wist het al πŸ˜‰ Dat wens ik ook een mooie zwangerschap, ze eet de oren van mijn hoofd af in de lunchpauze en koffie hoeft even niet, hahaha Die opa komt inderdaad vanzelf, maar vond hem zo leuk! πŸ˜€

      Liked by 1 persoon

  1. Een heel dikke proficiat lieve Morgaine! Ik had dit op je FB zien passeren maar wist niet dat je er uitgebreid op je mooi stekje over schreef.

    Een groot cadeautje,
    toespeling van de natuur,
    zo’n klein kind, blank nog.
    Β© Gerard Beense

    Liked by 1 persoon

  2. Ik had het al op FB voorbij zien komen maar nu eindelijk het hele verhaal erbij. Super leuk nieuws joh! Ik weet hoe graag je het wilt en als het dan inderdaad zo ver is, dan is dat natuurlijk heel bijzonder! Wat ook ontzettend leuk voor je moeder die dan al overgrootmoeder wordt!

    Liked by 1 persoon

    • Willen is iets anders gelukkig dan moeten, ehb haar altijd gezegd, denk goed na wat je wilt πŸ˜‰ Ze hoefde niet, maar ze wilde zelf wist ik al, en ja als het dan zo is, dan is het natuurlijk erg leuk πŸ˜€ ❀

      Like

Geef een reactie

