Een baby dekentje gehaakt voor… De Shells Blanket patroon.

baby-deken1

Dit simpele, althans, vind ik, dekentje heb ik gehaakt voor B. Ik kende hem nog net niet, toen hij voor het eerst opa werd, dat was afgelopen 7 juli. Aan de kleur zouden jullie kunnen weten dat het een kleindochter is geworden en binnenkort gaat hij haar voor het eerst zien en knuffelen en verwennen. Want zij is in Amerika geboren, en woont daar ook. Het kwam niet direct in mij op om te gaan haken voor, maar ergens dacht ik, waarom niet eigenlijk? Ik had nog genoeg in de mand aan bollen Royal en dan gewoon wit, past perfect en nog 1 hele bol zacht roze (Scheepjes Stylecraft special DK) .

baby-deken2

Ik begon eraan. Afgelopen maandag, denk ik, of was het zondag, doet er niet zoveel toe, ik vond een deken waar ik direct verliefd op werd, vierkant dit keer ook, multi functioneel voor de komende tijd, en ik kon hem zo groot maken als ik zelf wilde natuurlijk. Het is ongeveer 1 meter bij 1 meter geworden, met de roze randen erin. Voorlopig kunnen ze hier iets mee als opa het meeneemt straks naar Amerika.

baby-deken3

Eigenlijk wilde ik hem compleet verrassen hiermee, en zei eerst niets, helemaal wit ook, voor het geval er in de toekomst ene tweede komt, maar ik kon mijn mond niet houden en liet het hem zien via app. Hij had nachtdienst de afgelopen week en dat is best gezellig in de avond, hahaha Zo blij als een kind, echt waar? Ja, echt waar, voor jouw kleindochter nu. Ik begon ook over het roze, dat het wel kon, ja dat moest toch wel, een beetje roze erin, en daar ging ik.

baby-deken4

Donderdagavond was het af, ik haakte er nog een puff/mollie flower, en zette deze erop, zodat ze weten wat de voorkant is πŸ˜‰

Vrijdag, het regende zo hard, en ik moest naar de schoenmaker, de triathlon was er ook en zo bleek de halve stad weer afgezet en dus kwam B. met het voorstel, zal ik straks als ik uit de nacht kom naar jou toe komen, ga ik even mee…. Echt waar? Ja, echt waar, hij kwam de nacht uit, even naar huis om zijn motor weg te zetten om dan mij op te halen met de auto en mee te gaan. zo lief! Ik gaf hem het dekentje en kreeg de kans niet eens meer om met goed daglicht een goede foto te maken, hahaha Het moest meteen mee!

Zo blij als een kind. We kwamen terug, hij dronk nog wat koffie mee, ging naar huis om te slapen, en rond kwart voor zes a zes uur, was hij weer bij mij, dat was al afgesproken, dat hij hier zou eten. Vriendschap is ook zorgen voor elkaar. Dit hadden we zo gedaan omdat hij de nacht uit kwam en hij niet hoefde te koken zo.

De dag is omgevlogen!

Wil jij dit dekentje ook haken? ~klik hier voor het patroon~Β 

De Engelse versie van de puff flower: ~klik hier~

Ik heb het op een standaard maat gehouden voor een baby en om overal mee naar toe te kunnen nemen, maar je kunt het zo groot maken als je wilt. De meer ervaren haaksters weten wel hoe van kleur te verwisselen, dat is een beetje kijken en zien onderweg terwijl je haakt.

Kun je niet haken? heb je niemand om je heen die wil haken? Dan mag je altijd contact met mij opnemen. Het is een absoluut geweldig kraam of babyshower cadeau om te geven.Β morgaine.m @ g mail. com

 

38 thoughts on “Een baby dekentje gehaakt voor… De Shells Blanket patroon.

  1. Knap hoor! Vriendin breid ze. Wat een werk.. ik kan dat niet maar dat geeft niks.
    Iig supermooi en een dankbaar geschenk. Lekker om een baby in te wrappen.
    Gezelligheid doet de tijd vliegen!!
    Groet!!
    Wilma

    Liked by 1 persoon

  2. Goede morgen Morgaine en een heel fijne week gewenst.
    Dat dekentje zag ik eventjes op FB passeren maar ik ben blij dat je het hier herneemt zodat we er wat meer over te weten komen. Jij bent toch een handige meid hΓ©, ik doe het je beslist niet na!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

