De speeltuin!

Afgelopen zaterdag ben ik gaan sporen om mijn nichtjes op te zoeken, grote nicht en kleine nicht, alleen mijn dochter ontbrak, gezien de papa van kleine nichtje een weekend weg was, en wij zo een nichtendag bleken te vieren πŸ˜‰ ~hier lees je het voorgaande van deze dag~Β 

speeltuin1

Aan kerken geen gebrek in deze omgeving. Wat wel bijzonder is nog altijd voor mij, is dat dit vroeger een afgesloten gebied was. Een afgesloten terrein, waar verstandelijk beperkten, zwaar gehandicapten en nog meer mensen woonden. Hier kwam je niet zomaar in. Dit is ergens gestopt op deze plek en zijn verhuisd, laat mijn instelling nu net heel veel hier zitten bijv. Β πŸ˜‰ als ik uitnodigingen krijg om een dag mee te maken als dank je wel, dan is dat meestal in Ermelo. (wat ik dus niet red, gezien de kosten van reizen en ook de tijdstippen).

speeltuin4

Eronder zit een thee huis nu, of erbij, wat gerund wordt door mensen van s”Heerenloo. We zijn niet binnen geweest, we moesten onze ogen op kwarta houden. Assisteren ook vooral, om en om gingen we, maar ik heb genoten en was er snel bij natuurlijk. Om haar ook nog wat anders te laten zien, na een tijdje geobserveerd te hebben. Zo gek als zij thuis is met haar glijbaan, leek ze deze telkens over te slaan.

speeltuin2

Ze liep er constant langs en ik zat te wachten tot ze ging klimmen, maar nee. Tot ik de gedachte kreeg.. ze ziet het wel, maar heeft nog niet door hoe ze boven moet komen. Ja… laat dat maar aan mij over, hoe eng ook, hahaha

Ik klom naar boven op een moment dat ze het zag en ja hoor, ze klom mij achterna om vervolgens, de glijbaan is best eng namelijk, erg steil en weinig hou vast voor haar nog. Kortom assistentie met uit laten zoeken maar ready to catch her, als dat nodig was geweest. Natuurlijk niet!

speeltuin5

speeltuin6

speeltuin7

speeltuin8

Het enige wat zij ondervond was daar beneden, deze glijbaan is zo groot zoals jullie zien, dat zij te vroeg opstond, hahaha ~BOINK~, gelukkig zacht en na even nagedacht te hebben, kwam ze er weer uit rennen. Na 3x bleek dat ze het wel alleen kon en besloot ik het vanaf de andere kant te gaan zien, echt heel eng eigenlijk nog. Β πŸ˜‰

speeltuin9

speeltuin10

speeltuin11

speeltuin12

En daar is ze weer, dit keer al meer voorzichtig met opstaan, want de tweede keer gebeurde het ook nog. Ondertussen werd het later en later, de schommel kwam leeg. En natuurlijk hebben we haar daar ook nog even in gezet, tot wij grote nichten toch wel trek kregen ook van al die geuren van kroketten en bitterballen die uit het theehuis kwamen. Langzaam pakten we in om weer naar de auto te gaan.

Weer thuis ging mama het eten voorbereiden en zat ik nog even in de tuin met haar. Schoenen uit, de mijne aan, haar schoenen uit, die trok ik over mijn tenen aan. Kortom we hadden lol zo met zijn tweetjes.

We aten, we dronken, en toen werd het tijd voor het badje. Natuurlijk ging ik mee, zodat mama nog even andere dingen kon doen boven. Na enige tijd was het weer tijd om aan te kleden, pyjama tijd, en ik ging helemaal stuk. Madame lag op haar commode, mama was bezig haar aan te kleden, maar nee, dat mocht niet, moest ik doen! Trappen met de beentje en mij aan kijkend, nu had ik al eerder die dag een paar verschoningen gedaan en aangekleed, omdat mama 1 vinger had bezeerd, topje, dus dat deed zeer. Vandaar dat ik had gezegd, kom hier… Kortom, kleine nicht wilde nu niets meer van mama, zelfs de luier niet dicht. Ik nam het over en ze was zo mak als een lammetje, zo gepiept!

Omdat papa niet thuis was, moest ze ook nog mee mij weg brengen, we maakten het niet te laat en opnieuw, nog 1x pakten we haar in. Mijn nicht bracht mij naar het station, we namen afscheid en kleine nicht bleef stil, ze zat mij aan te staren, echt zo van; ‘Ga je nu weg?’ Ja lieverd, ik ga weer weg, maar ik kom zeker terug!

Zondag kon ik pas voor mijzelf opmaken fysiek gezien, wat deze dag had gedaan. Met een lach doorstaan, al was ik moe, trok 1 been best wel aan mij. Logisch, het was de kant waar ik kleine nichtje eventueel op de heup had gesjouwd. Moe, veel geslapen en weinig gedaan. Echter met nul pijnstillers heb ik deze zondag voorbij laten gaan met veel rust en gewoon nagenieten.

Dank jullie wel lieve nichten, voor deze dag en jullie geweldige gezelschap!

27 thoughts on “De speeltuin!

  1. Heleentje is op latere leeftijd Nederland ontvlucht vanwege haar zang periode.
    In de omgeving van Ermelo waren inderdaad meerdere instellingen voor verstandelijk beperkte mensen.
    Je hebt duidelijk een voorbeeldfunctie , maar leuk om haar zo te zien gaan.
    Je hebt haar hartje gestolen. Hans

    Liked by 1 persoon

  2. Kijk dat zijn de dagen die je altijd bij blijven. Heerlijk zo’n handenbindertje, Ja, je zal het inderdaad wel goed gemerkt hebben de dag er op maar dat is een tol die je betaald die het meer dan waard is.
    Stel je voor dat je met mij had moeten rond sjouwen πŸ˜›
    grts πŸ™‚
    oh, jouw reactie bij mij komt binnen.

    Liked by 1 persoon

    • hahahaha van de reactie, ja hebben wij vaker last van πŸ˜‰ Hanenbindertje wil juist geen handje geven, zo’n lijn voor pols is er ook al, maar dan loopt ze niet, lol.. gaat ze zitten, whahaha dus absoluut een bindertje in opletten πŸ˜‰ Wordt nog wat! En die prijs betaal ik met liefde.

      Like

  3. Goede morgen Morgaine.
    Tja, als ik zo zie en lees wat jullie die dag allemaal hebben gedaan kan ik me heel goed indenken hoe moe je daarna wel was, met pijn in de heup door het dragen van dit fantastisch leuk en mooi kind!
    Ik kan het geloven dat die lach niet snel meer van je gezicht zal gaan als je hieraan terugdenkt!
    OT: hihi, leuke reactie hoor, ik heb net hetzelfde gedacht!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

