Het Paradijs in hel

eten1

Mocht je even gemist hebben wat ik uitgespookt heb vorige week zondag? ~klik dan hier~ De dag liep op zijn einde, het werd tijd om weer richting huis te gaan en dit keer zou L. trakteren om ergens wat te gaan eten, vorig keer ~klik hier~ , heb ik dat gedaan, en dit hoeft echt niet duur te zijn. En zo vroeg ik ook, een snackbar is goed wat mij betreft als we die ergens tegen komen. En zo geschiedde, maar we moesten nog wel terug naar de auto.

eten2

eten3

eten4

eten5

eten6

eten7

De zon trok zo nu en dan wat vaker achter de wolken, we liepen op ons gemakje terug, ik schoot de bovenstaande foto’s nog even, met het prachtige zonlicht nog net op die ene boom. Om dan richting huis te vertrekken. Het idee was, de Kwalitaria is tot 9 uur open hier gewoon om de hoek, is gezellig en goedkoop, tenminste, kan het zijn πŸ˜‰

We reden over Putten weer terug en op een rotonde keken we zo op een Chinees restaurant ‘Paradijs`, en L. zei dat dit ook eventueel goed was, oke dan, wat mij betreft, kan ook! Maar ik let op de centjes maar het was oke! Goed, we moesten even zoeken hoe en waar te parkeren om vervolgens naar binnen te gaan, moe en ik was koud. Het is lekker in het gras liggen maar ik was doornat, want de grond was doornat, hahaha Maakt niet uit, dit kon ik nog wel even volhouden.

Het was druk in dit restaurant, wat Paradijs heet, in Putten dus.

Niet erg groot, voor Almeerse begrippen zelfs erg klein en ze moesten snel een tafel leegmaken, we kregen wat te drinken en een mandje met cassave en de kaart. So far, so good.

eten8

Vervolgens, hadden we ons drankje op, de kaarten lagen allang aan de kant en we zaten na een half uur elkaar nog aan te staren, en niemand die een bestelling op kwam nemen. Ergens zagen we iemand die iets op kwam nemen maar niet bij ons, wel alle andere tafels? Nou ja, ik begon mij zwaar te irriteren gezien ik de volgende dag gewoon weer moest werken, ondertussen toch al half 7 misschien en ik wilde rond 10 uur weer op mijzelf zijn en rond half 11 naar bed. Dit had ik al aangegeven ook, en zo ging dat niet lukken. Andere mensen zaten er al en kregen pas na dat half uur wachten wat wij al hadden gedaan hun eten geserveerd? L. en ik dachten serieus dat deze mensen aan het natafelen waren, nee, ze moesten nog beginnen!

Ik keek hem aan en zei, bij mij om de hoek zit ook een Chinees, deze weet ik de prijzen van en wat ik ervoor krijg! En ze zijn snel in service, zelfs in het restaurant, zeker als je maar met zijn tweetjes bent! We besloten dus om deze hel te verlaten en toch terug te rijden naar Almere.

eten9

Bij Nijkerk, bijna thuis! We Parkeerden met gemak voor de deur, kwamen binnen, kregen meteen een tafel en de kaart en te drinken. We bestelden binnen 10 minuten, en echt met een uur stonden we weer buiten, onze buikjes heerlijk vol gegeten, tijd om koffie thuis bij mij nog even te drinken en samen de foto’s door te nemen.

Chapeau Lin Wah!Β Β 

Al zolang als ik hier woon, is het gewoon goed! En gezellig ook, gesprekjes aan tafel zijn oke, rust is oke, en zelfs de leesbrillen in een trommel zijn aanwezig mocht je, je eigen leesbril vergeten zijn. Dat is nog eens service en denken aan je klanten!

eten10

Eenmaal thuis appte ik B. nog even dat ik veilig thuis was, hij ook van zijn vistrip aan de Waal, om vervolgens nog even na te kletsen en de foto’s te zien. En rond kwart over tien heb ik L. de deur uit gebonjourd en zo kon ik nog even rustig bij komen. En douchen, warm douchen.

Ik heb in elk geval genoten van deze dag, net als L. met mijn verhalen en voelen, de paddestoelen die al zo heerlijk tierden, dat bos is in elk geval vochtig genoeg nu πŸ˜‰

Dan nu de hamvraag: Ben jij weleens een restaurant uitgelopen voor je hebt gegeten? Zo ja, waarom?Β 

28 thoughts on “Het Paradijs in hel

  1. ja hoor, heb ik ook al eens gedaan, gewoon omdat het veel te lang wachten was op de bediening, onlangs ook nog op een terras in de stad, de sangria was er na 30 minuten nog niet, ik kan aannemen dat ze het vers maken (fruit snijden), maar dan nog had ik er genoeg van. het terras zat niet vol … hup weg toen!

    Liked by 1 persoon

  2. Ik ben geen restaurant bezoeker. Voor het geld wat ik daar uitgeef kan ik een week eten en andere leuke dingen doen πŸ™‚ Je hebt het er maar druk mee. Nog even en je moet een heuze mannen agenda bij gaan houden πŸ˜€ (geintje)
    De foto’s zijn geslaagd.
    Lol, ik open jou blog en jou reactie komt bij mij binnen. Grappig.
    grts

    Liked by 1 persoon

    • Mjah.. L. is en blijft gewoon een vriend. B ook maar dan anders πŸ˜‰ Ga binnenkort met hem thermen, de bestelling is al gedaan, nu moet hij zijn werk rooster nog even bekijken, wanneer wij samen gaan. πŸ˜€ En van reageren bij elkaar, hebben ‘wij’ vaker last van, hahahaha

      Liked by 1 persoon

    • Dat is ook lekker, wel ga ik eerlijk zijn, heb een andere ontdekt, iets verder weg maar dan nog, 1 km verderop… daar weet ik dat ik moet wachten, maar dat is net even beter, echter zijn zij meer afhaal en hebben maar weinig plek voor echt zitten, en wat er zit, zit er om af te komen halen, hahaha ik kan ze van tevoren bellen, maar dan staat er ook al, kan een uur duren voordat… maar dat is netjes!

      Like

  3. Laat mij daar ook even SUPERALLERGISCH voor zijn, zo genegeerd worden, groot gelijk dat je opstapte.
    Wij deden het ook al, aan zee, maar heb wel duidelijk even fijntjes gezegd waarom we weg gingen (mijn stout kantje)
    Verder geniet ik van je positieve logjes en lees graag wat een fijne tijd je hebt!
    Veel liefs xxx

    Liked by 1 persoon

    • Hahahaha, wat denk je wat ik gedaan heb, zij vroegen het ook, en ik heb het gewoon gezegd, sorry, maar dit duurt mij te lang, moet morgen weer werken en we moeten nog terug naar Almere, wil graag om half 11 in mijn bed liggen… hahaha Dank je wel, fijn dat je ervan geniet (wist ik ook wel) ❀ knuffel!

      Liked by 1 persoon

  4. VERSCHRIKKELIJK om zo, of juist helemaal niet, niet gezien te worden! Groot gelijk dat je weg bent gegaan. Ik ben wel eens weggelopen ja, een beetje om hetzelfde, ik pik het echt niet.. Je bent klant, je bent er om er even uit te zijn, als ze je dan zo behandelen kun je beter je jas en tas pakken en vertrekken.
    Fijn dat je het naast de deur beter hebt getroffen! XXX

    Liked by 1 persoon

  5. De url van het Puttense Restaurant is verkeerd. Als je toch anti-reclame maakt, moet je het goed doen ;-).
    Ik ben weleens weggelopen, maar dat heeft dan meer te maken omdat ik het te lang vond duren. Druk kan, maar dat wil niet zeggen dat je een half uur of langer hoeft te wachten.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

  6. Wel eens weggelopen omdat de muziek na 2x vragen niet zachter werd gezet, normaal praten kon echt niet, was een gewone lunchroom, het was er ook erg rustig.
    Ze vonden het heel raar toen ik de reden gaf waarom we weggingen. Zegt niemand dan wat van die pokkeherrie?

    Liked by 1 persoon

  7. Het gaat om het samen genieten, eenvoudig kan zo fijn zijn.
    Was geen snelle Chinees, verstandig om te vertrekken.
    De keuze was de juiste.
    Ja, vanwege het slechte eten en service. Hans

    ot, in Schothorsterbos laat men ook dode bomen liggen voor de zwamen

    Liked by 1 persoon

  8. Oh jeetje ja die service soms… vreselijk irritant. Alsof het ze niet uitmaakt om geld te verdienen of niet. Ik moet even heel diep graven of ik ooit ben weggelopen uit een restaurant. Volgens mij niet maar ik ben niet zeker. IK kan me wel een keer herinneren dat het zo lang duurde dat we weg wilden, maar ik weet niet meer of we dat toen ook hebben gedaan…

    Liked by 1 persoon

  9. Wat een heerlijke dag had je met je vriend en wat een mooie serie foto’s heb je van die wandeling meegebracht.
    Gelijk hadden jullie het restaurant uit te lopen, onbegrijpelijk hoe die met hun klanten omgaan.
    Zelf heb ik dat ook al eens gedaan in een ver verleden dat uit huis gaan eten doenbaar voor ons was, je bent dus niet de enige!

    Liked by 1 persoon

  10. Wat een slechte service zeg! Ik ben nooit zomaar weggelopen, maar heb me weleens geΓ«rgerd aan trage service inderdaad. Kijk, als een restaurant vol zit, snap ik dat het druk is, maar een half uur en dan nog niet 1x langs geweest zijn?! Heel slecht.
    Leesbrillenservice, hahahaha. Het klinkt best geinig maar is echt ontzettend goed en gastgericht inderdaad. πŸ™‚ Oh well, uiteindelijk hebben jullie een hartstikke leuke dag gehad, daar gaat het om. πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

