Op weg naar het Speulder – Sprielderbos

speulderbos1

Het is alweer bijna een week geleden dat ik deze tocht maakte, samen met L. Met wie ik een tijd terug naar Muiderberg en Muiden ben geweest. ~klik hier~  (alles opent in nieuw venster).

Het weer zag er niet goed uit voor vorig weekend, gelukkig hebben we buienradar en op zondagochtend kwam het hier met bakken uit de lucht. Ik bekeek buienradat, appte B. nog even die aan het vissen was op de Waal, op dat moment al, en bij hem was het zonnig, wel veel wind daar. Buienradar gaf aan dat de heftige buien precies over Flevoland trokken en daarnaast eigenlijk niet. Droog zelfs! Nou ja, jullie zien op de foto, we zitten hier op de grens van Flevoland naar de Veluwe en in de verte lonkt het licht.

speulderbos2

Het duurde even, ik ga ook even eerlijk zijn, het verhaal in grote lijnen weet ik nog wel, maar het is zo’n drukke week geweest, dat details misschien zullen missen, niet zo erg. Wat ik nog wel weet, is dat L. een navigatie ding bij zich had, van Garmin, en dat ding wilde niet meewerken, het bleef maar zeuren dat we niet goed reden en terug moesten. (we waren er bijna, maar soit). L. wilde niet op mij afgaan ook al kwam ik in gebied die ik best wel ken, herkenningspunten en misschien net andersom (zo bleek later van mijn moeder, wij kwamen van de andere kant af), dan had ik het uiteindelijk ook sneller gevonden achteraf allemaal. Oh wacht, nu loop ik te hard van stapel.

speulderbos3

Goed, de navigatie wilde ons terug sturen naar Almere en L. vertelde dat hij een keer met paard en wagen dit traject had gedaan en die kant op, dus pakte hij dat om de navigatie vervolgens uit te zetten. Gewend ben ik vaak als ik bij mijn ouders in de auto zit, de Tom Tom, dat deze als je een andere route pakt of rijdt, dat deze dan gaat herberekenen, deze Garmin weigerde dat gewoon! Tijdverlies, maar oke… Hier zien jullie al dat we over gestoken zijn en ineens prachtige blauwe luchten en zon! Prachtig!

speulderbos4

We zitten nu voor Putten, de kant die ik niet ken om bij het bos te komen, al zal ik gerust hier geweest zijn al fietsend achterop, (hier wordt de kinderwagen, achterop de fiets van vroeger, voor de insiders 😛 )

speulderbos5

speulderbos6

speulderbos7

Even stopten we op mijn verzoek, wat ook kon, omdat ik nog wat hoogspanning tegen kwam, en ja als ik dat tegen kom, denk ik aan Sjoerd natuurlijk, L. nu ook omdat ik hem dat de vorige keer had vertelt, hahaha Maar deze schapen stonden er ook en natuurlijk… moest dat even op de foto.

speulderbos8

We kwamen aan bij Boshuis Drie in Drie zelf, en daar stond ineens deze grote bak, ja die staat ook bij Sjoerd, de vraag is nu alleen of deze al 25 jaar oud is, plus de reclame, of Sjoerd hem goed genoeg vindt om ooit een keer te plaatsen. L. zette de auto neer en we stapten uit. Even rond kijken.. bij De Buurtjes…

speulderbos9

Dit kende ik dus niet, gezien dit een pleisterplaats is geweest in oude tijden, staat het er toch wel langer dan dat ik besta 😉 Dit is dus waar ik van leerde, bij navraag met moeders, dat wij altijd van de andere kant af kwamen op de fiets. En dit dus eigenlijk oversloegen.

speulderbos10

In die tijd deed mijn familie niet zo aan terras zitten, alleen als het echt nodig was, omdat 1 van ons even naar toilet moest, maar toen, hoefde je vaak niet te blijven, mocht je gewoon even gaan. Het idee, destijds, lang, lang, maar dan ook lang geleden, was dat we altijd zo weer ‘thuis’ waren, lees, op de camping, bij de caravan, en daar stond dan heerlijk koele limonade klaar met ijsblokjes of iets anders fris.

speulderbos12

Dit zei mij dus ook niets, oud weiland, picknicktafel en hier wilde ik even bijkomen en de geuren van het bos opsnuiven voor we aan de wandeling zouden starten.

speulderbos13

Gewoon mooi… en toen was het toch echt tijd om te gaan zoeken naar het ’t Solse Gat.

Boswachterij Speulder- en Sprielderbos staat bekend als één van de mooiste en oudste bossen van ons land. Dit bos kenmerkt zich door mysterieuze kromme bomen die soms in elkaar zijn gegroeid, geheimzinnige wandelpaden en een groot dierenrijk met zoals edelhert, das, wilde zwijn, (roof)vogels en de gladde slang.

speulderbos14

Bron: ~klik~ 

Nog even over gisteravond.

Gisteravond was wederom gezellig en heerlijk, de massages doen echt goed. B. had op den duur een spier te pakken, de spier, maar ik lag even met mijn hoofd op zijn schoot, hij rolde het heen en weer en ineens? Really? Echt de nekspier… rolde er een orgasmusje door mijn ruggengraat heen. ‘Wat doe jij nou?’ Zegt ie… uhhh nog nooit.. Grote ogen, maar ik ook hoor, ik weet dat het kan, maar je verwacht het niet in je nek, ik niet, hij ook niet, hahaha

Het werd tijd om het eten te serveren, om de avond in rust en met heerlijk tegen hem aanhangen verder te laten kabbelen, kletsen, stil zijn, allebei even bijkomen van een drukke werkweek. Volgende week we will do it again 😉

Oh Jenn, dank je wel voor jouw review, heb B. jouw link gegeven van Thermen Soesterberg, hij gaat mij een keertje mee nemen en bestellen 😉 Total surprise wordt dat. 😀

Ik wens jullie allemaal een heel fijn en vooral droog weekend toe!

15 thoughts on “Op weg naar het Speulder – Sprielderbos

  1. Goh, ik moest even nadenken hoe het weer hier was vorig w-end maar ik kan het niet meer voor me halen zeg. 😆 dan zal het wel meegevallen zijn. Of het komt omdat ik niet zo onder de indruk ben van regen en dergelijke.
    Mooie rit hebben jullie gemaakt. Zo zie je nog eens wat zou ik zeggen.
    grts 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Goede morgen lieve Morgaine en een heel fijn weekend gewenst.
    Wat een mooi tochtje hebben jullie gemaakt en je bracht er al even mooie foto’s van mee!
    Fijn dat die massage je zo goed heeft gedaan, voor herhaling vatbaar zeker?
    En OT: aan die auto hing een ersatz stier zodat ze die rodeo voor elkaar konden krijgen, dat doe je beter niet met echte dieren hé.

    Liked by 1 persoon

    • Ik woonde er niet, maar was er wel veel in de zomer natuurlijk, hele seizoen kwam ik er wel, ook een dagje, en veel, vaak, ja net als de Heide van de soldaten 😛 Garderen… fietsten we ook met regelmaat heen, mooi als je daar echt op hebt kunnen groeien 😀

      Like

  3. Het Sprielderbos klinkt me bekend in de oren.
    Gelukkig ben je er op je kennis gekomen, spontaan brak de zon door.
    Sjoerd is gek met auto’s.
    Een nek kan voor verrassingen zorgen. Hans

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

