De eerste 300 km zit erop! Windkracht 6

bootje1

Ik zit er zelfs al overheen, op dit moment staat mijn fietsteller op een 320 kilometer die ik dit jaar sinds half februari heb weg gefietst. Het is dus eigenlijk meer omdat ik vergeten was om op 1 januari of 2 januari mijn teller op 0 te zetten. Ik ga maar even uit van wat ik nu zie en weet. Voor de één zal dit aandoen als, oh dat fiets ik binnen een maand weg, maar ja, als je fibromyalgie hebt, wordt het een ander verhaal en is mijn fysiotherapeut vooral erg blij met elke kilometer die ik buiten fiets. Ik hoef dat dus nooit in de zaal te doen bij trainen, wandelen liever ook buiten, maar de loopband wil ik nog weleens pakken juist, maar dat zit in mijn eigen hoofd, dat ik buiten niet het tempo haal waar je echt een goede training mee doet. Al zegt mijn peut van wel, ook al slenter ik en ben ik vooral met fotografie bezig, elke stap is er één.

D-meditation18

Windkracht 6!

Gisteren, keek ik naar buiten en zag wel wat wind staan, maar het leek niet zo heel veel te zijn en dus besloot ik, om gewoon op de fiets naar mijn werk te gaan. ‘Foutje bedankt?’

Ik was niet de enige op de fiets, mijn collega die ook hier woont in Almere, was ook op de fiets en we fietsen ongeveer dezelfde km’s weg als we naar ons werk gaan. Nou ja, ik kwam op tijd aan, lunch ging net starten, ik at gezellig mee, iedereen was een beetje ‘down’, low energy van de dag ervoor, logisch? De Fair was wederom een succes! Erg gezellig maar het navertellen kan ik niet echt, omdat je het gewoon een keer mee gemaakt moet hebben om te weten en voelen hoe zo’n dag nu is. Het draait om de cliënten en zij zijn de spil, en gezien ik niet al teveel kan vertellen moet je er gewoon bij zijn, als ik niet was gekomen zou ik ook achteraf te horen hebben gekregen; ‘het was gezellig, leuk, we hebben gelachen.’ punt.

bootje2

Goed, ik zat er net samen met mijn andere collega’s in de tuin even na de lunch. Bijkomen en mensen, langs de vaart, het water, en we zagen de bomen plat gaan ineens. Het gierde gewoon, ahum? Ik keek mijn collega M. aan, zij keek mij aan… en we schoten in de lach, zij zocht op hoe hard deze windkracht nu eigenlijk was.

39 km per uur aan windstoten waren mogelijk, ja dat voelden wij daar al, en de rest van de middag vroegen wij ons allebei af, hoe gaan we dat doen! Gezien ook dezelfde kant op, en allebei zouden we hem tegen krijgen, voor 99% tegen. pffffffff

Het is goed gekomen overigens, was maar een kwartiertje later thuis, maar ik heb ook direct boodschappen gedaan voor vandaag, hahaha.

D-meditation7

Wat heb ik gemerkt van die windkracht 6?

Dat mijn spieren beter in hun kracht zitten, geloof mij, een paar jaar terug, werd ik bij minder wind soms al van de fiets af geblazen, kon ik zeker de bruggetjes of viaducten niet halen al fietsend, moest ik onderweg afstappen. En hoe langzaam ik ook ga? Ik haal ze nu fietsend. En dat geeft kracht! De wil, de vrijheid, opnieuw! Al zal ik wel even rustig aan moeten doen nu. Gezien ik wel last heb van 1 been, kuitspier – aanhechting knieholte, ik heb dus wel iets verrekt, maar dat komen we wel weer te boven!

bootje3

Daarom krijg ik vandaag weer visite.

Mijn schouder, mijn nek, zo’n fair draaien is leuk en dan direct volgende dag weer werken, echt hoor, ik geniet ervan, maar stuk ben ik nu wel, gezien ook de extra kracht van het fietsen, was het woensdag juist heerlijk op de fiets heen en weer, was gisteren dus een absolute uitdaging.

Echter zie ik nu al uit naar straks, Hij komt weer langs ~klik~ Nu heb ik gelukkig wel wat bij gehouden thuis, maar toch, ik zit nu niet rustig, hij komt weer eten, en ik wil mijn huisje natuurlijk aan kant hebben. Gezien de windkracht ook telkens een plant om laat vallen, ja die moet dus verhuizen toch weer, ligt er weer een zooi aarde bij de bank. Zie ik overal stofjes en pluisjes, de wasmand puilt uit en dat is onrustig.

D-meditation13

Ik kom jullie dus absoluut lezen, en ik ga slim doen, proberen om de zoveel blogs, even wat te doen, dan weer even rust, zodat mijn been ook rust krijgt maar ook beweging, de balans zien te zoeken 😉

D-meditation10

Ik wens jullie in elk geval een heel fijn weekend toe! En ja, hem weer zien straks is een mooie afsluiting voor mij van deze week, het weekend? Lekker rustig aan, even niets en weer even helemaal bij komen!

PS: De meditatie plaatjes komen van de Meditation Experience ~klik hier~

Wat zijn jouw plannen voor het weekend? 

20 thoughts on “De eerste 300 km zit erop! Windkracht 6

    • Nee hoor, op dit moment is meer dan de helft op vakantie, kan het prima bij houden, sterker nog, ben sneller klaar per dag als ik het bij hou zelfs dan in de herfst en wintertijd, lol…. wat ik ermee bedoel, is dat ik om mijn been, nu dus ook, was hangt, wrap is opgespannen, stof is gezogen, en de strijkplank staat nu klaar… om twee items even te strijken… mijn beddengoed hangt al in de droger, durf het buitne niet aan… en tussendoor lees ik er weer ene paar en doe ik weer wat, balans zoeken vandaag 😀

      Liked by 1 persoon

  1. Je fietst inderdaad heel regelmatig flinke afstanden.
    Buiten is ook fijner, maar met tegenwind weer wat minder.
    Ook een fijn weekend. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    Liked by 1 persoon

  2. Ik kan me voorstellen dat jij bijhoudt hoeveel je ongeveer fietst, juist omdat elke km er één is. Voor mij is dat een ander verhaal en daarom weet ik niet eens hoeveel ik ongeveer fiets. Dus ik kan het niet eens vergelijken met jou.. 😉 Gelukkig ken ik ’s Heerenloo, het is niet voor niets in Ermelo ooit begonnen en heb ik er tien jaar vrijwilligerswerk gedaan. Dus ik weet wat ik kan verwachten 😉 Wat mijn plannen zijn. Morgen werken, daarna voetbal…. mijn cluppie moet weer voetballen en zondag zal ik me vast wel vermaken. En natuurlijk zondag damesvoetbalfinale kijken. Weekend voorbij 😉

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Van ‘sHeerlenloo 😀 Ja… en toch 😉 een trantrum zit in een klein hoekje soms, hahaha zelfs op dagen als deze 😀 Heel veel plezier met voetbal! 😀 Ja, ik hoorde het, we staan in de finale, succes! Dames! hahaha

      Like

  3. Ik denk dat niet hoor. Iedereen fiets de kilometers die het best uitkomen of kunnen iv, bijvoorbeeld gezondheid. Maar ja, zo reageren mensen ook telkens weer als ze lezen hoeveel eieren ik eet. Maar goed.
    Ik ga lekker rustig thuis zijn dit w-end. Beetje aan mijn schuur verder en zo.. 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Soms lijkt het wel een wedstrijd inderdaad, zit je dan trots te zijn, en dan.. oh dat is niks, hahaha maar goed, laat maar gaan, omdat ze onwetend zijn vaak ook 😉 Dat is mijn idee ook over dit weekend, gisteren even door gezet, en alle huishouding gedaan, hooguit een boodschapje, maar voor vandaag is het eten ook al klaar en ready 😉 Geniet van je dagje lekker chillen 😀

      Liked by 1 persoon

  4. Fijn dat je zoveel fietst! Ik fietste ook altijd met weer en wind, windkracht 1 of 7, het maakte niet uit. Helder blauwe lucht of sneeuw, ging altijd op de fiets. Fietste zo’n 6000 km per jaar op dat ding. Dat mis ik nog weleens hoor…

    Liked by 1 persoon

    • Dat is wel heel veel, hahaha maar dat wist ik, hier is het alleen met mooi weer nog maar, en liefst bij hooguit kracht 3.. daarna zou ik het voor nu al moeten laten, daarom was ik zo trots, dat ik alles gered heb met kracht 6, teken dat mijn beenspieren echt aan het groeien zijn dankzij de B12 😉

      Like

  5. Fijn om zo die ontwikkeling van je spierkracht te ontdekken! Al is windkracht 6 geen kattenpis, haha. Ik fiets sowieso niet echt veel, dus het is een wonder dat ik een fiets mee vroeg naar Almere. XD
    Volgens mij sta ik trouwens op een andere blog in je spam-map, raar.

    Like

Geef een reactie

