Donderkoppen

omgeving1

Gisteren in ~deel 2 van de nieuwe weg~ liet ik al aardig wat foto’s zien van de luchten die achter mij zich ophielden boven het water. Nee, het lot tarten deed ik niet. Het lijkt erger dan het is. Ook al zag ik op den duur wel de donderkoppen verschijnen en dat was de reden om zo zoetjes aan richting huis te fietsen.

omgeving2

Kijk maar, ik sta al bij de brug richting mijn fiets, en ja de bomen geven aan dat het al aardig is aangetrokken de wind, en ik had geen jas, noch een vestje bij mij, en had een zomers jurkje aan tot de knie, right?

Ik kon het echter niet laten, de boerenwormkruid. <— klik als je wilt weten wat je er allemaal mee kunt doen, je zou er zelfs een heleboel insecten mee kunnen weren lees ik nu, vliegende mieren, gewone mieren, muggen, nou ja, lees zelf maar. Ik maakte de foto’s en liet het staan.

omgeving3

Wat mooi is, met dit weer, is dat gele bloemen en planten, maar ook wit, en zacht roze, dan prachtig mooi uitkomen door dit soort lichtval. het contrast, daar hou ik van.

omgeving4

Ik genoot nog even terwijl ik stond te wankelen op het wild rooster, ondertussen zou ik nog kunnen vertellen dat ik de nieuwe vriend die mij deze weg wees, al snel weer ga zien, hij gaat mij helpen namelijk. Met een simpel iets, waarvoor ik eerst naar een Osteopaat moest. Zodat ik wist waar het knelpunt ligt, en dit kan met 1 vinger telkens even gemasseerd worden, en hij wil dat voor mij doen, om het sneller op te lossen en zo voor mij kosten te besparen, en waar te nemen precies nu mijn fysiotherapeut weg is.

omgeving5

Natuurlijk een lucky shot dit, ze schoot net het water in waar ik nog gefocused was dat ze op de kant zat. Mooi mee genomen, eerste keer dat ik dit zo te pakken heb gekregen voor de lens.

omgeving6

Waarom nu zulke schoenen aan als je nog de natuur in gaat? Weten jullie nog de ~scheenbeenkrampen?~Β Dit zijn dus mijn orthopedische laarsjes, ik heb ook gympjes met inlegzolen, maar ik droeg een jurkje en ik wist niet zeker of ik daarna nog echt zou gaan fietsen, je wil er toch leuk uitzien als je op de koffie gaat. Niet dan. Ja dus. Maar nu zien jullie echt de giga gaten van de wildrooster en dat herten hier zeker niet geplaatst zullen worden :O

omgeving7

Nieuwe weg, nieuw perspectief, echt waar, ook hier fiets ik zo vaak langs, precies naast de brug, ze zijn mij nog nooit eerder opgevallen, omdat ze lager staan natuurlijk, en je fiets er zo aan voorbij. De leeuwenbekjes en het zijn er een hoop. Prachtig vind ik zelf. Vroeger mocht ik altijd een aantal plantjes kiezen voor in de tuin, en daar zat vaak ook het leeuwenbekje bij, in allerlei kleurtjes dan.

omgeving8

Zien jullie ze? De donderkoppen worden nu toch wel sterker en ik zit hier hemelsbreed heel dicht bij het Gooimeer. Al van jonge leeftijd af aan, weet ik dat onweer vaak niet kan oversteken over water, groot water, althans, dat is mij geleerd. Natuurlijk gebeurd het wel, maar vaak keert het, en dat heb ik vaak mee gemaakt omdat ik best aan de rand woon, en zie dat het onweer over lijkt te gaan, maar dan ineens net zo hard terug komt.

Ik tart dus niet en stap nu echt op mijn fiets!

omgeving9

Nog eentje dan, om het af te leren, en zien of ik die donderkoppen echt duidelijk erop kan krijgen, deze foto is wel iets bewerkt om te zien of het dan nog duidelijker is. Zeg het maar of het gelukt is. Ik fiets weg en weet nu al, dat ik nog op een andere plek even wil stoppen. Ik had namelijk iets gezien en dat was ook erg bijzonder!

Het bleef droog, het bleef stil, had ik nu geluk?

~later meer~

25 thoughts on “Donderkoppen

  1. Het is vanwege het water hier dat we zo weinig regen en onweer hebben juist in dit kleine gebied in Zeeland. Hier drijft letterlijk bijna alles voorbij. De een vindt dat leuk, de ander weer niet. Maar ik vind het prachtig om zulke donkere luchten te zien.

    Liked by 1 persoon

    • hahaha ja is echt zo, ik help zelfs mensen van hun hoofdpijn af, met 1 vinger, nadat ik in een ver grijs verleden ook bij een osteopaat lag met migraines en die zijn weg, maar ook gewone hoofdpijn haal ik met 1 vinger weg als het moet πŸ˜›

      Like

  2. Hahaha dat lijken inderdaad niet de meest handige schoenen om van die roosters over te gaan πŸ˜‰

    Ik vind onweer, als ik veilig en droog thuis ben, altijd zo gezellig :D, dat mag van mij binnenkort nog wel even

    Liked by 1 persoon

    • Nee, zitten ook hakjes onder, volgende keer echt GYMPEN, whahaha of in elk geval iets plats, ik heb nu echt moeten balanceren om mijn voeten goed neer te kunnen zetten. πŸ˜€ Ja, hier hetzelfde met onweer, ik zou dan ook graag naar buiten willen, maar ja.. ik weet.. beter van niet. πŸ˜‰

      Like

  3. Heb je een nieuw pad gevonden gaat het donderen.
    Nou vind je stappers wel mooi hoor, lady in red.
    Je bent wel droog thuis gekomen. Hans

    ot, klopt toen zat er nog de C1000.

    Liked by 1 persoon

    • Bij deze, let maar eens op, ook jij kunt het nu ‘nog’ zien πŸ˜‰ Drijft over, komt bij de dijk, komt dan net zo hard weer terug, hahaha Van die roosters, jaaaaaa dit is bij de Noorderplassen trouwens, niet Oostvaders.

      Like

  4. Mooi vastgelegd! Ik zou ook naar huis gaan met zulk weer, zeker als het lijkt op onweer. Ik weet nog dat toen ik altijd fietste in Nederland ik in gedachten al die risico’s aan het maken was hahaha, daar komt die wolk, daar zo donker, dus als ik nu weg ga kom ik nog droog aan πŸ˜›

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

