Een nieuwe weg

nweg1

Gisteren nadat ik op visite ben geweest bij een lieve man, een vriend, ben ik nog even een nieuwe weg gaan zoeken. Een weg die hij mij heeft gegeven, waarvan ik niet wist dat deze er was. Hier lig ik onder de Hoge Ring en normaal fiets ik aan de overkant van het water, een favoriete route overigens richting natuur, openheid.

nweg2

Het bracht rust, stilte met zich mee, na zaterdag een ~onbestemd gevoel~ gehad te hebben, ja ik ben nadat ik het geschreven had en ingepland, alsnog lekker op de bank gaan hangen, gehaakt, ben met een bestelling bezig namelijk, altijd goed! Om daarna lekker op mijn gemak te koken met veel verse groenten, en gewoon de dag te laten zijn zoals deze kwam.

Het meest herkenbare wat ik las, is eigenlijk de reactie die als laatste is binnen gekomen; “Netflix aanzetten, zoeken en kijken naar een leuke serie of film om vervolgens dan weer uit te zetten omdat er niets tussen lijkt te zitten.”

Hahahaha, ja dat gevoel dus πŸ˜‰ Deze was gisteren voorbij. En hoe!

nweg3

Het meest grappige is, dat het adres van deze vriend die nieuw in mijn leven is sinds een paar weken, een hele oude weg kent. Sterker nog, ik ben er al zo vaak langs gefietst dat willen jullie niet weten. Dat is voor mij heel erg bijzonder, en zo gek, want om de hoek, wonen andere bekenden die ik al wat jaartjes langer ken. Hoe gek is dat, flabbergasted stond ik dan ook te wachten tot hij open deed. Een warm welkom, koffie, wil je koek? Nee, dank je, wil je meloen? JA, dat is wel lekker!

nweg4

Als wij al iets delen is het fotografie, en nog meer zo blijkt, maar dat doet niet zo terzake, fotografie en ik bracht tijd met hem door, door naar prachtige series met foto’s te kijken, ja dan gemaakt in andere delen van de wereld, met vogels en dieren die je hier niet los ziet rond lopen πŸ˜‰ Ik hou ervan, de verhalen die erbij horen, te luisteren, te leren zelfs wat hij zelf heeft geleerd over de natuur. De ochtend vloog om en hij moest richting werk aan het begin van de middag en ik had besloten om nog een eindje te gaan fietsen, het weer was goed, veel wind, maar goed.

nweg5

De kievitsbloem kwam ik hier tegen op deze nieuwe weg. Welke hij mij had gegeven, als je daar en daar, dan kun je…

nweg6

Kievitsbloem nog bloeiend.

nweg7

Fluitekruid, volgens sommige bloggers πŸ˜‰ Met nog een stukje sluis erachter. Kinderen kwamen aanlopen met hengels.

nweg8

Make love, not war vloog door mij heen terwijl ik moest glimlachen, wat ik overigens al deed en ben blijven doen na mijn bezoekje.

nweg9

En deze, de horzel, zag ik voor het eerst in jaren en jaren weer eens, dat was echt lang geleden! Ik vergaapte mij er gewoon aan, ook al weet ik, ze kunnen steken, maar weet ik ook, dat ze vaak traag zijn in hun vlucht. Zijn vlucht?

Ik zag hoe hij zijn motorpak aantrok (sexy), kan er niets aan doen πŸ˜‰ Zijn rugtas mee nam en de garage deur opende en zei; ‘Kom, kun je mijn boot zien….’ Uhhhh Ik liep langs zijn auto op de oprit en hij opende de garagedeur, de boot stond er op de trailer, waarmee hij vooral aan roofvissen doet. En daarnaast zijn motor waarmee hij nu naar zijn werk ging. De knuffel een gedag zeggen, hadden we al binnen gedaan, want eenmaal zijn helm op, dat is wat hard. We zwaaiden en ik fietste weg, en hij startte zijn motor op weg naar zijn werk.

Ergens na 15.00 uur was ik pas weer thuis, rond 10 uur was ik van huis gegaan, dus een dag goed gespendeerd en later zullen jullie zien dat ik wel naar huis moest, omdat het ineens ging rommelen, dreigende luchten en wat spetters kwamen naar beneden, nu hou ik van onweer, maar het lot tarten als je ver van huis bent, dat doe ik niet.

 

 

18 thoughts on “Een nieuwe weg

  1. Zo te lezen in deze log en die van het onbestemde gevoel, heb je er een passende vriend bij. Hoe fijn! Geweldig om te horen dat je nieuwe dingen ontdekt, en er ook nog met een dierbaar iemand over kan praten 😘

    Liked by 1 persoon

  2. Fotografie deel je met 90 % van Nederland denk ik want het lijkt alsof iedereen meet een camera rondloopt. Leuk dat je deze weg leerde kennen. En nee, het is niet zo gek dat je niet alle wegen in je omgeving kent. Ook dat deel je met meer mensen. Dat ik toevallig hier zelfs de zijpaadjes van de zijpaadjes ken is gewoon toeval hoor πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • En toch he John… lijken vissers meer te weten dan menig ander persoon, whahaha En de fotografie, ja, maar nee ja… specifieke fotografie, natuur en close ups πŸ˜‰ Echt met lenzen ook, converter lens dan, maar speciaal voor… niet zomaar fotografie die de andere 90% ook doet even tussendoor. πŸ˜€

      Like

    • hahaha ja, het begon al toen ik nog bij hem zat, waar de app aangaf, droog, droger droogst, heb hem nog geappt toen ik thuis kwam, helaas alweer thuis, donder in de lucht bla, hahaha bleek hij ook al een bui op zijn kop te hebben gehad πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

  3. Ik ben het met John eens…fotografie deel je met 90 procent …minstens !!
    Misschien ga je een keer mee als hij gaat fotograferen…
    Reken maar dat je hem dan leert kennen whahahahahaha of hij verdwijnt achter zn lens en je hebt geen kind meer aan hem ….kenmerk is een ietwat glazige blik…..of hij klets je de oren van het hoofd over zn lens…
    OF……hij kijkt langs zn lens en ziet ….
    ik ben beniewd πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

    • Hij is het echte type fotograaf, die ook de luke momenten weet vast te leggen, maar ook graag zijn vis laat zien terwijl de camera op de grond staat, als je een huisje hebt in Zuid Afrika… πŸ˜‰ Toch dezelfde fotogafie die ik hier uitvoer, kolibrie’s, macro’s van bloemen, prachtig mooi!

      Like

  4. Goede morgen lieve Morgaine en een even goede nieuwe week gewenst.
    Wat een heerlijke dag had je, op bezoek bij een nieuwe vriend die dan nog de passie voor de fotografie met je deelt en na al die jaren ook een nieuwe weg leren kennen waar je weer heel knappe foto’s kon maken, je geluk kon precies niet op hΓ©, blij voor je!

    Like

Geef een reactie

