Een onbestemd gevoel.

17499361_868434549962830_2509338547502844217_n

Kennen jullie dat? Als ik dit tik is het zaterdagmiddag rond een uur of 3 alweer zie ik. En dat gevoel van vaagheid zit al de hele dag in mij, ook al heb ik gekletst met mensen, boodschappen gedaan, kan ik zo gaan koken, is er genoeg te doen om mij heen, en toch, kan ik mij er niet toe zetten. Een onbestemd gevoel zeggen ze ook wel, maar dan in vrolijkheid, gezelligheid, alsof er iets mist, tegelijk ook weer niet. Lekker zo alleen, puinzooi of niet, niemand die het ziet. En toch, het lukt niet!

Heb ik net geprobeerd om mijn deken om te zetten in een patroon, een diagram en geschreven, heb ik al 4 proppen liggen op het diagram alleen omdat ik telkens ergens de mist in ga met het uit tekenen van de toeren. Β (pak dan ook een POTLOOD). yeah right.

Sterker nog, vanmorgen al een koffie date eruit gesleept. Als jullie dit lezen ben ik wellicht allang weg en zit ik op visite ergens in Almere en zal ik vroeg in de middag alweer thuis zijn. Deze ‘nieuwe’ vriend werkt namelijk in ploegendiensten. Gewoon een vriend hoor, hij is ook al hier geweest vorige week.

Zelfs haken lijk ik even geen zin in te hebben, wellicht als ik dit zo meteen opsla en inplan voor de zondagochtend, ben ik dat voorbij om dan op de bank te gaan hangen, een film op te zetten en te gaan haken.

18423973_897183930421225_8172745390130078758_n

Mjah, verder weinig te vertellen eigenlijk, ik ga maar eens doen wat ik net gezegd heb, inplannen deze blog en op de bank hangen πŸ˜‰

Wat doe jij als je een onbestemd gevoel hebt?Β 

 

 

27 thoughts on “Een onbestemd gevoel.

  1. Ik heb dan ook de neiging af te dwalen en aan te kloten. Terwijl ’t dan (voor mij) juist heel belangrijk is bij de orde van de dag te blijven, wil ik iets van rust bewaren. Afleiding zoeken van ’t gevoel dat er ‘iets’ niet klopt/gaat gebeuren. Gelukkig krijg ik daar genoeg oefening in gezien onrust en een onbestemd gevoel er hier zo’n beetje bij horen πŸ˜› *zucht* Maar op momenten zoals deze, om half 1 snachts, is er (naast jouw logje) weinig afleiding – en ‘de orde van de nacht’? Eens zien of dat nog wat wordt vannacht πŸ˜‰ .. X

    Liked by 1 persoon

  2. Goede zondagmorgen lieve Morgaine. Ja hoor, ik ken het gevoel en daar valt niet veel tegen te beginnen, je kan alleen wachten tot de dag voorbij is en hopen dat het de volgende beter zal gaan. En hopelijk is dat gevoel vandaag voor jou voorbij en kan je met volle moed aan de dag beginnen! Succes hΓ©…

    Like

  3. Geen idee eigenlijk. Of ik ga even een beetje luieren of ik ga juist toch aan de slag met iets. Nu heb ik vandaag eens echt geprobeerd uit te slapen. Dat lukte natuurlijk niet, maar blijven liggen tot ik een onbestemd gevoel kreeg πŸ™‚ en toen er uit. Toen was ik zo lui als een slaperige hond. Ach ja, ik genoet toch wel van mijn dag.
    Grts πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • Whahahaha John… dat uitslapen, ja dat is wel een dingetje, heb ik ook nooit echt gekund, wel dat ik even op ben en later terug ga of zo, maar goed, dat is meer in de wintertijd. πŸ˜‰ Vanmorgen was ik ook weer vroeg wakker, toch paar omgedraaid, had ik ook beter niet kunnen doen geloof ik πŸ˜› Ik ga zo weg, koffiedate, en ik moet nog douchen πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

  4. Een onbestemd gevoel? Gewoon op de bank hangen, netflix, boekje, theetje…. Of op de fiets even de stad in. Dat gevoel gaat vanzelf wel weer over… En dat ‘niet op de link klikken’, ik lag dubbel van het lachen πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

  5. Ik geef tegenwoordig heerlijk toe aan het onbestemde gevoel! Je krijgt het niet voor niets. Vandaag ben ik productief, maar mijn vriend is al de hele dag aan het gamen….. Ook vanwege een lamlendig gevoel, en zin in niets. Heerlijk toch? Ten minste, zolang je jezelf niet in de weg gaat zitten.

    Liked by 1 persoon

    • Helemaal waar, vandaag ben ik ook in topvorm, ben net thuis zelfs, de koffie date was heerlijk, daarna nog even de natuur in getrokken zat ik toch dichtbij, en nu lekker thuis aan het nagenieten. πŸ˜€

      Like

  6. Oh dat herken ik wel ja, bij mij gaat het meestal ook nog gepaard met een soort van innerlijke onrust. Komt vooral als ik lang binnen heb gezeten vanwege het slechte weer of gewoon niet weet waar ik naar toe kan gaan. Afgelopen weekend had ik dat ook een beetje, best goed weer maar gewoon geen benul waar ik naar toe kon gaan. Gelukkig bracht een dagje bij mijn ouders op de camping wat verlichting op dat gebied, even de natuur in, lekker foto’s maken, dat helpt mij altijd.

    Like

  7. Oh ja dat ken ik! Word er zelf altijd dodelijk onrustig van; zo’n gevoel dat ik ‘iets’ moet doen, maar wat? En naarmate de dag vordert en er ‘niets productiefs’ uit je handen komt, groeit de onrust. Tja, is ‘ingepland niksen’ toch beter, haha. πŸ˜›

    Liked by 1 persoon

  8. Ik ga net zolang op de bank voor de tv hangen tot ik van ellende bijna in slaap val en dan lukt het me om overeind te komen en even naar buiten te gaan voor een boodschap die ik niet nodig heb. Daar knap ik dan van op, waarna ga ik me vervolgens zitten ergeren aan het feit dat ik bijna een hele dag heb verdaan aan onzin. Maar opgewekt denk ik dan; het is al bijna bedtijd en morgen is er weer een dag. Wat tot nu toe ook zo is πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

