Loods 5 – Part 2

Er werd gezegd dat ik lyrisch was over mijn eerste blog die ik schreef over Loods 5.

~klik hier~

5loods1

Misschien was dat ook wel zo, ik vond het gewoon erg leuk om daar rond te hobbelen en ik wil zeker wel een keertje terug om het eens alleen te doen en nog een keertje te kijken, misschien. In september ben ik weer in Amersfoort voor een paar weken, en bij mijn vraag of ik het op de fiets kon doen deze route, gaf mijn moeder aan dat dit toch wel een stukje fietsen is, vooral als ik dan ook nog spullen mee terug zou nemen, dat het dan best ver is. Ik zie wel tegen die tijd. Over het algemeen luister ik naar mijn moeder omdat zij mij echt nog steeds het allerbeste kent in wat ik eventueel wil ondernemen en doen, het komt maar heel weinig voor dat ik precies contra zal doen. πŸ˜‰

5loods2

In dit blog, ga ik jullie niet zo vervelen met verhalen, ~hier kun je alle info vinden over deze Loods 5~Β Β <—- klik

Ik ga jullie nu de kunstzinnige afdeling laten zien die er ook is, ik zag het, maar mijn brein maakte ook al de stap, als je echt zou willen, nu je het gezien hebt, kun je het ook zelf fabriceren, vooral deze typemachine, je moet er alleen wel opkomen om zoiets te maken!

5loods4

5loods5

5loods6

5loods7

Zoals gezegd Β je moet er maar opkomen, de volgende hoofdjes, hetzelfde, mijn moeder heeft met boeken gewerkt ook, oude boeken en dan vouwen, plakken, knippen, lijsten van gemaakt, dat was ooit in de mode als hobby.

5loods9

5loods10

5loods21

5loods22

Dit soort hoofdjes? Waar haal je die vandaan dan? Vanaf een goede Brocante markt bijvoorbeeld, heb ze op zo’n markt zelfs hier wel gezien, als los item dus ook, alleen de kop van een oude pop, de boeken? Kringloop.. boeken genoeg… denk ik zo.

5loods26

5loods23

Vogelkooitjes, heb ik ook ooit versierd, dan van riet, met kralenbomen takken en bloemen πŸ˜‰ Misschien moet ik hier ook maar eens gaan zitten met alle oude hobby’s waar ik de spullen nog genoeg voor in huis heb liggen en dan daar gaan zitten…

Nu ga ik weer even op gewoon? Want ik kwam ook Blond Amsterdam tegen, het is dat ik heel nuchter opgevoed ben en opgegroeid ben, dat ik mijzelf eerst 10 vragen stel voor ik iets zou kopen maar echt, als iemand het mij cadeau wil doen? Of eigenlijk Picasso? Dan hou ik mij aanbevolen, hahaha

5loods24

5loods25

Wel die bovenste dan, met de zwarte kat erop πŸ˜‰ Foto twee is de binnenkant, doe mij weer aan mijn oude kat Binkie denken πŸ˜€

5loods3

En ik sluit af, waar ik ergens mee gestart ben, Johny Loco verkoopt dus fietsen, oa deze, maar ook gewoon tweewielers… plus zonnebrillen, en echt, ik heb amper naar prijzen gekeken, bij deze, behalve bij wat ik echt leuk vond, of wat echt opviel…

Loods 5 dus, in Amersfoort was ik.Β 

Is het iets voor jou? Deze winkel?Β 

 

 

22 thoughts on “Loods 5 – Part 2

  1. Loods5 is tof! Ik ben daar ook al een paar keer geweest en elke keer keek ik mijn ogen weer uit. Deze afdeling is inderdaad gaaf! Echt creatief. Hoop snel weer een keer te kunnen kijken daar. Je hebt me op ideeΓ«n gebracht, haha.

    Liked by 1 persoon

  2. Loods 5 denken de jongens ook al aan.
    Een mooi bakelieten telefoon en nog veel meer hebbe dingetjes. Hans

    ot, Was anders om, als ik mensen help laten ze je maar moeilijk gaan.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik ben niet zo’n winkel type maar het lijkt me leuk te zien of het echt is zoals jij beschrijft en wat de foto’s vertellen.
    Nu weet ik niet of ik er ooit kom, maar dat is weer een ander verhaal.
    grts πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • Ik denk, zoals bij die typemachines, dat jij, als jij dat ziet echt wel zelf iets zou kunnen knutselen πŸ˜‰ Het is net als de bedjes, mijn bio vader was timmerman, die heeft ooit mijn oude stapelbed zelf gemaakt, zien is inspiratie op doen en als je handig bent? πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

  4. Goede morgen Morgaine en een heel fijn weekend gewenst.
    Wat een mooi vervolg op je vorige reportage van de Loods, wat valt daar veel te ontdekken! Geweldig dat er eveneens mooie kunstwerken worden getoond, het moet een onvergetelijke ervaring geweest zijn dit alles met je eigen ogen te zien en door je lens te bekijken… Knappe foto’s meid!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

