Een dag met mijn dreumesnichtje

Wacht, en de hele familie was erbij πŸ˜‰

Goedemorgen iedereen! Wat heb ik een heerlijke dag beleefd gisteren, het was Vaderdag volgens de kalender maar die vieren wij niet. Wel gaat het meestal zo op, dat rond dit weekend een BBQ familiedag door mijn ouders wordt georganiseerd, en iedereen is welkom. En iedereen was er, zo heerlijk vind ik dit, ongedwongen en gezellig en mijn eerste wandeltochtje alleen met mijn nichtje zit erop!

dier2

Mijn nicht had een buggy op de kop getikt maar deze voldeed niet echt goed, en dus verkocht zijzelf de buggy weer om dan een nieuwe aan te schaffen en dat deed ze gisteren omdat de grote Prenatal bij mijn ouders om de hoek zit. De buggy kwam tevoorschijn en ze zette hem in elkaar, samen even geklooid met de kap en Fayenne kwam als vanzelf dat ze erin wilde. Dus vroeg ik haar, gaan wij zo wandelen dan, op zoek naar koeien? Β ~klik hier~Β 

dier3

Dat was natuurlijk de kat op het spek binden en daar gingen we samen, had mama even rust en tijd voor de rest van de familie, camera mee en een klein rondje was mijn planning, want het was heet, en ik wist dichtbij op loopafstand deze geit te vinden en later…

dier4

De koeien! Er stonden er twee in het weilandje wat nu tussen de huizen ligt, en nichtje is echt nergens bang voor. Fayenne vond het geweldig. Qua foto’s heb ik weer aardig pret in mijn eentje gehad omdat het nu beter ging zoals jullie zien, maar ja dat hek he, kreeg ze niet omhoog, want Fayenne was ook voor hen veel meer interressant, hahaha

dier6

Uiteindelijk kwamen ze bij haar staan, recht voor de buggy en staken hun kop opnieuw door het hek, de zwart witte deed niet echt veel, alleen snuffelen, maar die bruine koe kwam op het laatst. En toen?

dier7

Ze stak haar benen strak uit naar de koe, en als de koe dichterbij kwam, trok ze 1 beentje weer in…

dier8

Om dan weer met twee gestrekte benen de koe uit te dagen…

dier9

Ze staat niet dichterbij hoor, dat lijkt zo door mijn perspectief πŸ˜‰ De bruine koe kwam en ze deed nog een keer hetzelfde, maar die bruine koe had al geprobeerd mijn tuniek te eten, dus die was iets meer ‘gevaarlijk’. En die koe kwam bij haar, stak zijn kop erdoorheen. De koe kwam verder en verder naar haar toe, dit was toch wel erg dichtbij en ineens zie ik Fayenne nog voor ik haar weeg kon trekken meer naar achteren, BAM doen, met haar beentje… ze gaf de koe een schop, per ongeluk natuurlijk. Maar ja, die kwam tegen de onderkant van de kop aan, koe schrok toch wel nu, dus die trok kop terug, weg koe.. hahaha

We liepen samen terug, haar mama had haar zwembadje mee genomen, en ook daar was zij ontzettend happy. Ja, natuurlijk heb ik mij een beetje ontfermd over haar, de rest ook natuurlijk, Β het was heerlijk!

Kijk zelf maar πŸ˜‰

Fayenne1

Dit keer, zijn alle foto’s door mijzelf genomen. De dag is omgevlogen, natuurlijk, die gaat altijd snel als je heel veel fun en plezier hebt, en die had ik! In de avond reed ik mee terug met mijn dochter en schoonzoon, en sloot de avond af met een volgend haakproject denkend aan de afgelopen dag.

Hoe was jullie afgelopen zondag?

 

29 thoughts on “Een dag met mijn dreumesnichtje

  1. Mijn afgelopen zondag heb je kunnen lezen πŸ˜› Dat hoef ik dus niet meer te vertellen.
    Zo’n ongedwongen dag waar dna iedereen op afkomt zijn de leukste, de beste dagen, en ja, die vliegen om en dan is het gewoon weer maandag. Voor mij geen probleem trouwens. Ik vind maandagen heerlijk.

    Liked by 2 people

    • Whahahaha en ik heb inmiddels de kattenbak verschoond πŸ˜› en ik mag zo lekker gaan zwemmen, uhhh werken πŸ˜‰ Dus gisteren is al besloten dat ik op de maandag nu de beste job van iedereen heb, hahahaha Ik start fresh πŸ˜›

      En de maandag is ook mijn favo dag en soms zitten er parels tussen die zondag heten πŸ˜‰

      X

      Liked by 1 persoon

  2. Wat een heerlijke zondag! Geweldige foto’s. Moest lachen om de koe. Een goede buggy vinden is trouwens een hele klus haha en zoveel handiger dan zo’n grote wandelwagen. Mijn zondag was ook heerlijk. Lekker op terrasjes gezeten en de kinderen gespeeld.

    Liked by 1 persoon

    • Ze krijgt nu ook echt de leeftijd inderdaad voor die buggy, plus ruimte in de auto, hahaha Het is een heerlijke buggy, gezien ik nu diegene ben die er voor het eerst mee gelopen heeft, hahaha

      Like

  3. Die kleintjes zijn geweldig! Zondag verrichtte ik wat vrijwilligerswerk, lag ik een uurtje te lezen in de tuin en hield mij bezig met huishouden. Nu mijn zoon het huis uit is, is Vaderdag niet echt heel erg gezellig of zo.

    Liked by 1 persoon

    • Ook lekker, en jammer dat je zoon niet op bezoek is geweest, maar ja, dat kan ook gebeuren nu… de mijne komt ook niet omdat het moederdag is of zo, maar wij vieren het echt niet! πŸ˜‰

      Like

  4. Een familiedag is altijd gezellig, zeker als het zo mooi weer is.
    Fayenne kan al best aardig stappen en is gek met dieren en een badje. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
    Mooi nummer.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

    Like

  5. Ik had al foto’s op FB voorbij zien komen ❀ te schattig! Ik heb zondag voor het eerst in mijn leven papa op een vaderdagkaart geschreven (terwijl ik al héél lang een lieve stiefvader heb), ook mijn vriend in een Leidse supermarkt meegesleept (heel wat anders dan die Achterhoekse en Duitse supermarkten πŸ˜› ) en stiekem veel geslapen. Je moet wat op zo'n luie zondag πŸ˜›

    Liked by 1 persoon

    • Oh wat goed lieverd! Van je bio vader, zo noem ik mijn uhhh papa πŸ˜‰ En die kan vooralsnog bij mij het heen en weer krijgen. Ja, zo’n slaapdagje moet ook kunnen, hahahaha rust is genezing en gewoon rust ❀

      Like

Geef een reactie

