Het komt opzetten als poepen…

Zegt ze dan, had ik het gisteren nog over mijn moeder, ~klik hier~ dan hangt ze ineens aan de telefoon. ‘Ben je thuis? Heb je plannen?’

‘Uhhh, nee niet echt, Eliza komt zo binnen (ik hoor de deur open en dicht gaan, Eliza is binnen), ze is er nu, even lunchen en dan ben ik vrij?

‘Ik wil even in dat winkeltje kijken bij jou om de hoek. Ik wil graag ‘catona‘ shoppen.’

Ondertussen mensen, als iemand dit zegt, of ‘merino‘ of ‘cake – whirl‘  of de Eliza, dan snap ik dat… Jij ook?  hahahaha

spreeuw2

Nou goed, ik had weinig in de planning qua dat ik visite krijg of dat ik weg moet, dus is goed mam! zie ik je zo! ‘Ik ga nu rijden, denk 3 kwartier…’  (A1-A6 mensen, puinhoop, nog steeds). We hangen op en ik eet mijn broodje, mijn kind zit met een pruillip, ze is namelijk wel vrij die middag maar ze gaat haar lief helpen en heeft afgesproken, ze loopt oma dus mis. Zij ziet oma zondag, plus dat ik haar zeg, “je kent oma toch? Oma komt, we gaan even shoppen, oma drinkt misschien even wat, en Zoefffffffffff oma is weer weg!”

Ja, dat is oma, hahaha niks mis mee hoor mensen, zo zijn wij, doelgericht, halen, en even bij kletsen en weer over tot de orde van de dag 😉

Alleen nu, had ik ineens een plan, en als ik dat goed uitvoer in mijn vraag, dan lukt dat meestal wel, want misschien heeft zij nog plannen, een emmer Latex mam.. bij de Praxis, weet je nog dat ik niet eens kon fietsen vorige keer? Ja dat wist ze nog, maar nu kwam die vraag pas ten ze binnen kwam.

spreeuw3

Mijn dochter ging, lunch zat in mijn maag, mijn moeder kwam binnen. Hoi, kus, kus, kus, brillen tegen elkaar en even zitten. ‘Mahaaaaaaam? Mag ik misbruik van jou maken?’ (even ter info, het gaat niet om mijn moeder, maar om de auto, al moet zij die wel besturen dan natuurlijk, dus eigenlijk ook wel 😉 )

Ik zie haar ogen al meer open gaan en het standaard antwoord komt eruit: ‘Hangt ervan af….’

Ja mensen, je kent je moeder of niet, zoals zij mij ook kent, en eigenlijk weet ze al, dat wat ik zal vragen past eventueel, anders vraag ik het niet, wij houden van combineren namelijk, op de route zeg maar.

spreeuw4

Nu wonen mijn ouders zelf praktisch om de hoek van een Praxis, en mijn moeder zegt mij, ja maar ja… is het in de aanbieding dan? Pfffffffff heb het wel gezien, maar weet niet of dat nu nog is, ik kijk even op de site…’Ja, want anders wacht je maar even, tot ze in de aanbieding zijn en dan halen wij het wel, en brengen we het ergens even zodra het kan!’

Ook prima eventueel en ik ging kijken, wij gingen kijken, laat nu net ons merk en kleur in de aanbieding zijn, no questions asked… ‘Kom op we gaan!’

Geregeld!

spreeuw5

Ik stap in, voorin in de nieuwe auto en dat zit net zo lekker als achterin. We gaan op pad, eerst de Praxis, die is het verste en zijn we het snelste klaar. Nou ja, dat gesleep, 12 liter, wat is dat zwaar, met twee handen moest ik tillen en ik liep wel langzaam, maar dat mag de pret niet drukken, wat kun je blij zijn met een emmer latex!

spreeuw6

Om dan, met een gigantische omweg omdat de Hoge Ring afgesloten bleek te zijn, dwars door de Kruidenwijk weer een stuk terug te moeten, bijna beginpunt, en echt, nergens stond dit aangegeven, Het Kan in Almere!, zei mijn moeder hier ook, hahahaha

Om dan eindelijk uit te komen bij Ria, Ria heeft een winkeltje vol met Scheepjes garen en nog veel meer hobby spullen, kralen, veters, benodigdheden en zit gewoon bij mij om de hoek, sterker nog, ik zeg tegen mijn moeder; ‘Kijk mam, hier zat Eliza op peuterzaal…’ ‘Verrek!’ kwam eruit, we doken het winkeltje in, Ria staat mij aan te gapen, hey? ‘Jij was toch al geweest? Ben je er weer?’

Ik moest lachen, want ik had haar al verteld, als mijn moeder dit ziet.. is ze verliefd, hahaha Dus mag ik je voorstellen Ria! Dit is mijn moeder… En samen gingen ze op zoek naar die ene specifieke kleur die mijn moeder zoekt… net niet in de kast, maar is nu besteld en ik mag deze volgende week weer komen halen, want deze ochtend… was ik er zelf al geweest om mijn eigen bestelling op te halen, vandaar haar reactie ‘ben je er weer?’

Samen gingen we tevreden naar mijn huis, ik sjouwde de grote emmer latex de trap op, gaf mijn moeder de sleutel en samen nog even een bakkie, dat wilde ze nog, om dan nog samen te bomen over haken, weer voor Yvette… en zij is weer van Droomstoffen, dat komt ook nog wel goed. En natuurlijk nog wat ik zelf in de planning heb staan om te maken en waar ik eventueel in de toekomst hulp bij nodig heb, voorlopig kan ik voort, mijn moeder had even niets meer liggen om te haken, en zo gaf ik haar weer wat mee waar ze zich op uit kan leven.

Haken, ook daar kun je humor in vinden. 😉

Wat is jouw ultieme hobby qua handwerken? 

PS, morgen ben ik even weg, straks ook denk ik, dus ik zie jullie ergens na het weekend weer, ik wens jullie allemaal een zeer fijn weekend toe!

29 thoughts on “Het komt opzetten als poepen…

  1. Handwerken dan komt bij mij dus op als….
    Jaren kijk ik er niet naar om en dan ineens krijg ik de geest, pak breipennen of haaknaald…of tekendoos, of ga borduren…maakt niet uit en dan ben ik ineeeeeeens bezig en kan ik niet meer stoppen !

    Liked by 1 persoon

    • Whahahahaha dat klinkt als mijn moeder…. vroegâh… kreeg ze van die naaimanies zegt ze zelf, als dat zo was, moest ik als de wiedeweerga patronen uitzoeken en stofjes en hop mijn kledingkast was weer gevuld, hahahaha en haar eigen ook natuurlijk 😉

      Like

    • whahahaha ja maar ja… nu kan ik nog niet aan de slag in de slaapkamer, want morgen weg, maandags gaat werken door, ook in de vakantie trouwens, yesssssss (zwemmen), en volgend weekend.. ben ik ookk zeer onverwacht even weg, yesssssssss hahaha ik hoor morgen of het doorgaat van volgende week 😉

      Liked by 1 persoon

      • Dat kan ik ook snappen, heb ik ook met andere dingen weer, iets wat ik niet kan… haten groot woord, maar dan wel kijken, hahaha Wacht maar tot je het laatste project ziet binnenkort 😉

        Like

  2. Goede zondag morgen Morgaine en ik hoop dat die even leuk voor je zal worden als je dag met dochter en moeder. Jullie hebben heerlijk gewinkeld en dat leuke tochtje met de nieuwe wagen sloeg je natuurlijk niet af. Jammer dat je dochter er niet bij kon zijn maar hé, ze heeft nog gelegenheid genoeg om haar oma te bezoeken en je vriend meehelpen gaat natuurlijk voor!

    Liked by 1 persoon

  3. Gek, ik had in mijn hoofd dat jouw moeder ook al overleden was. En een broer of zus, of zit ik er nu gewoon helemaal naast? Kont denk ik door de reacties die je geeft op mijn blog, dat je zo goed weet wat het is om je ouders en je zus te verliezen.

    Nou gelukkig maar hoor, geniet maar van haar zolang jullie kunnen. En zo te horen is ze nog redelijk jong. Fijn weekend Morgaine X

    Liked by 1 persoon

    • Ja, 65 is ze nu, op de helft ongeveer 😀 En mijn opa en oma’s… ja die ben ik verloren te jong en onverwacht… mijn stiefvader aan longkanker, mijn jongste tante… Bonnie… kortom mijn lijst is lang… en net zo dierbaar als jouw moeder en jouw zus, daarom begrijp ik jou zo goed. Mijn opa is net geen 75 geworden, en zeer plots en na operatie, te snel… de verhalen zijn lang lieve schat. ❤

      Like

  4. Mijn ultieme hobby qua handwerken? Moet ik dat hier echt gaan vertellen? 😆 Haha nee even serieus, ik doe van alles van bouwen tot vissen. Allemaal met mijn handen. Maar vissen is toch het leukst.
    Jij gaat de boel dus weer bekladden 😛 Ik wens je veel plezier. Misschien even wachten tot het niet meer zo warm is?
    grts 🙂

    Liked by 1 persoon

    • hahaha ja John.. ideaal is 18 tot 20 graden niet? Ik moet sowieso even wachten, want ik zal er langer dan een dag mee bezig zijn in mijn eentje, leeghalen wat kan… plafond op trap, de kamer is kleiner, bed blijft staan, kortom… om de kast heen… en volgend weekend ben ik 2 nachten weg dussssssssssss voorlopig? 😉 Maar het staat er! Ik kan een begin maken met uitruimen van de kastjes in elk geval, ladekasten 😉

      X

      Liked by 1 persoon

  5. Het haken heeft me ook helemaal gegrepen, zit op een fijne FB site voor inspiratie en ben nu met truitje in paars bezig in de kleur die in een rok zit. Volgende projectje is fruit voor in een mooie schaal die ik van mijn moeder erfde. Vandaag kwam ik mooie vlinders tegen, dat is zo klein kan er tussendoor.
    Ook naaiwerk tussendoor, al werkte de lockmachine deze week niet mee, na nieuw garen inrijgen knoopt hij niet meer, het was te warm om opnieuw te beginnen.

    Liked by 1 persoon

    • hahahahaha Lot, heel erg herkenbaar dus! 😉 Het is vaderdag, wij noemen dat familiedag, ga straks naar ze toe, en neem mee? 😛 juist, ik ga eerder dan dat de rest komt dus.. lekker klooien met mijn moeder in de buurt, altijd leuk 😀

      Like

Geef een reactie

