Het koeienverhaal

witte-koe2

Mijn ouders zoeken een poster of een goede foto die ze zelf af kunnen laten drukken in een bepaalde maat. Voor in de keuken een raampje waar zij een koeienkop al dan met andere koeien op de achtergrond, waarvan het net lijkt of deze naar binnen kijkt de keuken in.

Die zijn er dus zeker wel, als poster, maar dan kloppen de maten weer niet, vraag me niet wat de maat exact moet zijn, dat ben ik alweer vergeten. Het leuke van een eigen foto is natuurlijk dat je dat zo kunt af laten drukken zoals jij dat wilt.

witte-koe3

Nu vertel ik al zolang dat koeien IN de stad nooit te zien zijn, wel schapen, de schaapskooi kun je overal tegenkomen, en nu, fietste ik de route naar mijn werk vorige week en ik zag…. KOEIEN!

Camera mee, ruim op tijd weg gefietst, een anderhalf uur eerder dan dat ik op mijn werk hoef te zijn en hop ik stopte op exact het midden, omdat daar het weilandje nu wat koeien had staan. yeah!

witte-koe4

Ik stond daar een pot moeilijk te doen, de koeien lokken, proberen geen hekjes, of prikkeldraad op de foto te krijgen, maar ja als ze eenmaal je hand willen ruiken, willen ze die ook even likken, dat deed deze dan ook, maar met 1 hand fotograferen op exact het juiste moment dat de tong om mijn hand heen zit, is dan weer erg lastig.

witte-koe5

Die staan de verkeerde kant op, overigens kreeg ik later te lezen toen ik deze serie op FB zetten en mijn moeder tagte: ‘Het mag ook een paard zijn of een geit, schaap, giraffe of een olifant, als het maar naar binnen kijkt en geen hekjes en draadjes of handen op staan.’

Ja mam, die had ik al begrepen, maar er zaten wel al mooie tussen, hahaha

witte-koe6

Nou, nog een keer met hand proberen dan, maar ze waren best schrikachtig, het zijn nog pinken, en ineens kwam er een stel uit het niets bij mij staan, man en vrouw. De man duidelijk ook van de koeien, sprak Engels had ik al snel door. Ik begon een gesprek. Zij kwamen uit Amerika, met een zeilboot die nu even in de haven lag om na gekeken te worden, en daarna gingen ze door naar Noorwegen. Om ook nog te vertellen dat zij al 2 jaar vanaf de Carribean onderweg waren met hun zeilboot naar ons landje… uhm, duurt dat echt zo lang?

witte-koe7

Toen vroeg ik uit welke state hij kwam, en hij vertelde niet van zichzelf maar van zijn opa. Zijn opa kwam uit Oregon en had ene ranch… met koeien… Angus en Lakenvelders… Allright!

witte-koe8

Eindelijk had ik 1 van de koeien, die 4955 is dan toch wel haantje de voorste zo blijkt, goed in beeld en ik wilde mijn camera in positie brengen, en madame kwam ย nu te dichtbij… right? hahahaha ik kwam niet meer bij! Ik probeerde haar dus iets naar achteren te krijgen… Want dat neusgat was weer net iets te dichtbij zo.

witte-koe9

In feite is dit een vrij goede foto, dus zei ik op FB, “alleen de hand weg poetsen eigenlijk.” Dacht ik, mijn nicht die het mee had gelezen in stilte stuurde later via app, deze foto opnieuw, ze had mijn hand weg gepoetst…

Zegt mijn moeder heel droog…. ‘Het oor staat er niet op.’

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ๐Ÿ˜‰ (in stereo) hahahaha

Natuurlijk ben ik afgelopen zondag, nog terug geweest, het weer was perfect… maar nee… niet gelukt… gisteren naar mijn werk… stonden ze nog altijd aan de verkeerde kant van het weiland… er zijn maar 2 openingen aan de goede kant van het fietspad waar je dit kunt doen, de rest is omringd met bomen en brandnetels of een sloot of eigenlijk een zooi riet…

witte-koeien10

witte-koeien2

De thermiek boven dit weilandje was wel prachtig, dus dat moest ik even op de foto zetten. Om daarna te besluiten om in deze contreien verder te gaan verkennen. Het Bos der Onverzettelijken, <—- klik, ik kom er nu elke week als ik op de fiets naar mijn werk ga doorheen, maar stoppen of echt rond kijken had ik er nog nooit gedaan.

Kortom… het is weer zomer mensen! Ik fiets weer, misschien ook wel grappig. Vanaf half feb. gerekend, toen pas dacht ik eraan om mijn fietsmeter op 0 km. te zetten, tot 3 weken terug, heb ik net de 100 km gehaald, dat is dus echt woon/boodschappen verkeer, hahaha

Nu, 3 weken later, zit ik al op 82 kilometer… Ja, ik ben een mooi weer fietsster ๐Ÿ˜‰

Fotografeer jij weleens op thema?ย 

35 thoughts on “Het koeienverhaal

  1. Koeien zijn zo lief. Alleen je ziet ze dus echt wel steeds minder, en het zullen er ook echt minder worden.
    Ik fotografeer nooit op thema. Ik ben meer voor het spontane en zo. Gewoon wat ik zie vastleggen.
    Maar dat ben ik. Niets mis mee met andere manieren van fotograferen. Ik ga overigens ook nooit meer met mijn camera op stap. Zonde eigenlijk maar ja.
    grts ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

    • hahahaha voor mijn ouders doe ik heel veel ๐Ÿ˜‰ Ik vind het wel leuk, het spoort mij tenminste aan om op goede dagen er juist op uit te trekken om ze te vinden, of dat nu de schaapskooi is die telkens verhuist of iets anders, zoals hier de koeien. Ik weet nog wel een plek, maar dat is vrij ver weg op de fiets, dan moet ik heel goed in mijn vel zitten en echt plannen ๐Ÿ˜‰

      Jammer dat je dat niet meer doet, maar jouw foon maakt ook mooie foto’s, de mijne is dan iets te oud om op bepaalde momenten dit soort dingen te doen.

      X

      Liked by 1 persoon

  2. Dit zijn wel mooie koeien, leuk om een poster van de maken.
    Eksters zijn ook wel erg brutaal.
    Denk dat de zeilers wel een omweg hebben gemaakt.
    Mooie foto’s van de lucht. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina โ€œBankโ€™s Radioโ€

    Liked by 1 persoon

    • Jaaaaaaaaaaaa Dienie! Jij bent de eerste die het zegt in elk geval, hahahaha zat eerst op rug, toen stond ik nog uit te pakken uit tas, en hopte zo zijn kop op… ๐Ÿ˜‰ ik moest hem dus echt snel maken, je weet het nooit, en inderdaad, wilde goed richten, weg was ie… ๐Ÿ˜‰

      Like

  3. Goede morgen lieve Marlou en een heel fijn weekend gewenst.
    Ai, je moeder weet precies wat ze wil hรฉ en wat je ook voor mooie koeien even mooi op de foto wist te zetten, het was nooit dร t wat ze wou. En toch vind ik dit een heel knappe serie, vooral de foto waar die lieverd je hand likte deed mijn hart smelten.
    Proficiat meid dat je al zoveel kilometers op de teller hebt staan, blij voor je dat fietsen je weer perfect lukt!

    Liked by 1 persoon

    • Goedemorgen Gerda! Ja mijn moeder weet precies wat ze wil, en dat heeft ze mij ook geleerd en dat kan nog weleens met een grote lach botsen, hahaha want dat weet ik vaak ook ๐Ÿ˜‰

      Like

  4. Hahaha, moeders is wel veeleisend. ๐Ÿ˜› Al klopt het ergens wel; als je iets in je hoofd hebt, wil je het ook graag precies zo hebben. Vind die laatste foto ook erg mooi, die lucht! ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

