Picasso tijd en even bijkletsen

Als dit online komt, is het echt puur toevallig dat Picasso vandaag jarig is. 15 Juni en nu exact 5 jaar oud, wat gaat de tijd snel! Als je zijn verhalen wilt lezen van start to finish? Hij heeft zijn eigen category ~klik hier~

Als ik dit schrijf is het woensdagochtend, nog net en ik zit op de wip, ik wil stofzuigen even een poetsdoek door het huis heen halen, toch wel nodig, omdat ineens vrienden en vriendinnen zomaar voor de deur kunnen staan, zoals gisteravond stond Natasja ineens aan de deur, gezellig šŸ˜‰ maar de puinhoop. Vond ik dan!

Ik heb een gat in de dag geslapen vanmorgen, zo vond ik zelf, ik moest erom glimlachen, ook al ging ik pas even na 2 uur slapen, meestal ben ik dan evengoed ergens tussen 8 en 9 uur wakker. Nu was het bijna 10 uur. Woops! Maar wat heb ik heerlijk geslapen! (en dat dankzij een paar B12 tabletten die ik dan zelf inneem, want de injecties is nu maandelijks, veel te weinig zo blijkt nu al!)

picasso3

Vorige week, ben ik gestart met ruimen in huis, beetje laat om het een voorjaarsschoonmaak en opruiming te noemen, maar het is nog voorjaar, de zomer begint 21 juni pas, dus ik heb nog even šŸ˜›

En dus begon ik met kleine dingen waar ik echt tegenop zag omdat ze laag bij de grond zijn, maar ooit moet het gebeuren en ja het knapt langzaam op allemaal, alles weer stofvrij en gewoon gezellig, net even anders, even een nieuwe frisse aanblik in huis. En toen, dit is al jaren in de planning, kon ik eindelijk gaan kijken voor een grote krab en klimpaal voor Picasso, de tijd was nu! En zo ging ik rond op internet en voor ik het wist, na slechts 2 dagen gezocht en bekeken en nagedacht te hebben, was de bestelling daar.

Ja, nu moest de computerkast wat nu mijn schilder en hobby kast is eigenlijk, wel weer verplaatst worden en wel van het ene uiterste naar het andere, naar mijn logeerkamer.

Terwijl jullie nog in mijn verhaal zaten van de Joodse Begraafplaats en een stukje Muiden, was ik gestart aan het leeghalen van de kast en ruimte maken in de logeerkamer en verslepen maar. Erg fijn dat Luuk eventueel wilde komen helpen als het niet ging. Punt is, dat ik de dingen al zolang alleen moet doen en doe, dat ik er aan gestart ben en eigenlijk was het zo gebeurd. Dit kwam ook omdat de kast met teken en hobby spullen al heel lang ongemoeid staat, en dus nog heel erg strak ingedeeld was en is.

het mandje waar jullie Picasso in zien liggen daar zaten mijn wierookjes in en kaarsen, en toebehoren, kleine standaards, kaarsendover, ja die heb ik ook. Lucifers een aansteker, dat soort dingen. Uitgeruimd en hop Picasso lag erin toen ik mij even had omgedraaid.. ja hey! Nou goed, toch wel lief en ik besloot om deze op de boekenkast te zetten naast het raam in de logeerkamer. Zo kan hij naar buiten kijken en slapen of wat hij ook wil. En daar maakt hij zeer goed gebruik van, hahaha Overzicht richting woonkamer voor hem, ideaal dus, als kat zijnde! Als ik hier zit achter de laptop, zie ik dus hooguit een oortje of zijn pootje overhangen, of helemaal niets, en als er iets gebeurt wat niet hoort, zie je ineens zijn kop opduiken, zo grappig.

Goed, de klimpaal kwam…

Mijn dochter die kwam koffiedrinken afgelopen maandag, wilde mij wel helpen na haar werk, prima! Overigens was dit bij de buurvrouw geleverd, ik was aan het werk namelijk, als je zwemmen al werken kunt noemen, vooral met dit weer, vanavond mag ik weer. Ik zou niets doen, maar ja, tekening, ik besloot om alvast te kijken, het zakje met schroeven uit te zoeken, zien of alles klopt, dat is al punt 1. En eigenlijk.. ach waarom niet, begon ik alvast met de bodem en 1 paal erop, paal 2 erop kortom het ging vlotter dan ik dacht, en was makkelijker dan ik dacht. Ineens stond het gewoon klaar te zijn.

picasso01

Tsjah… ingewreven met kattenkruid, niet te verwarren met gras, komt die ene pol uit het park even goed uit šŸ˜‰

picasso02

Natuurlijk heb ik hem er de eerste keer zelf opgezet, en het was meteen verkennen, kan ik hier liggen? En zoals jullie zien is het eigenlijk al te klein om bovenin goed te kunnen liggen voor hem, maar ik hier heb ik al bedacht dat ik er zelf een grotere plaat op kan maken eventueel, zelf iets omheen haken en voila, hier zal ik denk ik wel assistentie bij vragen. Om een plaat op de kop te tikken en bla.

Nou ja, het is echt heel erg nieuw natuurlijk, hij heeft al in het huisje onderin gelegen, meerdere malen, dus het komt goed, maar geduld is een schone zaak en ook uitdagen natuurlijk. Dit hier boven is dag 1 allemaal.. ik negeer ook, om dan weer uit te dagen, door er snoepjes op te leggen, of de palen even in te wrijven met nog wat kattenkruid, zodat hij weet, dat het van hem is, en hij daar aan mag schurken en krabben wat hij wil… en klimmen dus.

Dit is dag 2, als vanzelf..

picasso06

picasso07

Gistermiddag was ik heel gemeen, en gooide ik zijn net gewassen en opgefriste zebra op het hoogte zitvlak…. hij keek ernaar, negeerde het, toen ging ik dus even de deur uit, lekker fietsen en garen zoeken, ook nog gevonden. bij thuis komst lag de zebra dus halverwege op de klimpaal, kortom, terwijl ik weg was, heeft hij er weer op gezeten in elk geval op zijn manier, i’m sure. Ik liet het liggen gewoon, en in de avond, zag ik hem weer half klimmen en hop, zebra moest op de grond. Even slepen om hem ineens uit zichzelf terwijl ik heerlijk zat te haken in het huisje onderin te zien springen, waar hij is blijven liggen tot ik al uit zicht was om zelf richting bed te gaan. Even later kwam hij wel bij mij even maar, en waar hij nu in de nacht slaapt?

Toen ik wakker werd, zat hij op de kast naast de plant, waar nu zijn mandje staat in de logeerkamer, dus ik vermoed daar. Watch out… Picasso rules! Ā šŸ˜‰

picasso-gaap2

Ik wens jullie een hele fijne donderdag toe, ik ga wat doen, en sla even het lezen over vandaag waar ik nog niet geweest ben, haal ik morgen, dus eigenlijk vandaag (volgen jullie mij nog?) vast en zeker in!

 

28 thoughts on “Picasso tijd en even bijkletsen

  1. Ik ken best wel wat mensen die een gat in de dag slapen. Als ik er al uren op heb zitten rollen die er pas uit. Nu weet ik wel dat ik vrij vroeg ben altijd.
    Gefeliciteerd met Picasso.! Hij is uitgegroeid tot een mooie kater waar je veel plezier aan hebt, šŸ™‚
    grts šŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  2. Als ik terug ga tellen John, van 2 tot 10, grof gezegd… dan heb ik eindelijk eens de volle 8 uur weer gehaald, dat is bijzonder voor mij, hahahaha meestal is het 6 uurtjes, vanaf het moment dat ik het licht uit doe šŸ˜‰ Dus dat is nog normaal, maar ik snap wat jij bedoeld, dat kan ik dus echt niet, wat wel kan, maar dan ben ik fysiek niet op orde, dat ik uren later na wakker zijn en al een hoop gedaan te hebben, ineens die powernap mij overvalt, en ja… voor mij eigenlijk een crime omdat ik dan nog langer wakker ben daarna vaak šŸ˜‰

    Dank je, ahahaha ja, plezier, wanneer Meneer dat wil natuurlijk, maar hij is mine, en he rules šŸ˜‰

    X

    Like

  3. Goede morgen lieve Morgaine. Ik zag die krabpaal al op FB verschijnen maar nu krijg ik er al die informatie nog eens boven op.Allemaal leuk om weten en wat een mooi cadeau hebben jullie voor hem in elkaar geknutseld! Net op tijd voor zijn verjaardag hƩ en zo te zien is hij er blij mee want de paal os al volop in gebruik zo te zien!

    Liked by 1 persoon

    • Half om half nog Gerda, hahaha maar ik weet hoe dat moet om hem uit te dagen, en ik bespeur al, zelfs als ik erbij ben, dat hij inderdaad blijft verkennen, en zijn nagels er al aan scherpt, zelfs hogerop gisteravond, dan kan ik alleen maar glimlachen šŸ˜‰

      X

      Like

  4. Katten zijn soms niet te filmen. Allemaal hebben ze hun eigen eigenaardigheden. Dat maakt het net zo leuk. Ik heb de klimpaal destijds weggedaan omdat die niet meer werd gebruikt.

    Liked by 1 persoon

    • Picasso hangt in de hoogste paal om zijn nagels te scherpen en gaat wild, hahaha hij is eigenlijk te klein, ik zou er eentje die voor een main coon bestemd is moeten hebben maar ja die zijn over de 200 euro :O

      Like

  5. Picasso is jarig en heeft een prachtig cadeau, dat wordt genieten. Hans

    ot, Heb de aflevering van Mr. Frank Visser niet gezien en kan er ook niks over vinden.
    Heb wel een vaag vermoeden.

    Liked by 1 persoon

    • Jaaaaaaaa ik stimuleer het ook en als ik dat gedaan heb, is ie weer een halve dag zoet šŸ˜‰ Maar hij klimt er ook al zelf in als uitkijkpost naar buiten en zijn nagels bovenin aan het cocos te krabben šŸ˜‰

      Like

Geef een reactie

