Muiderberg #4 De tuin

Mocht je ineens met de deur in huis vallen omdat je niet altijd direct hier leest? Dit is een vervolgverhaal waar dus al 3 delen van zijn. Op eerste Pinksterdag ging ik vrij onverwacht samen met een goede vriend, Luuk, naar Muiderberg en Muiden, om ook nog in Weesp uit te komen, wil je dit verhaal vanaf het begin lezen?

Deel 1 ~klik~  –  Deel 2 ~klik~  –  Deel 3 ~klik~  – (alles opent in een nieuw venster)

tuin7

Met de vogel onder zijn arm kwamen wij weer aan bij het pad waar we vandaan kwamen, alleen iets meer naar links, zag ik al papavers staan en wat andere kleuren, dus moest ik daar natuurlijk even kijken, incluis de muur, en waar die zou stoppen eventueel, hoe zag dat eruit.

tuin6

Zo dus, je zag er bijna niets van, maar als je goed keek zag je die muur toch wel en ook dat deze doorliep. Zo slenterden wij langs de 3 percelen die daar naast elkaar lagen en babbelden wat, bomen meer, nog steeds die muur, en al die graven.

tuin8

tuin10

tuin11

tuin12

Ik genoot, van al die kamille, papavers en korenbloemen, om ook nog een witte papaver tegen te komen, wauw.

Ondertussen liepen we verder en verder en ineens stond ik voor een hoogspanning huisje, oh yesssssssssssss  SJOERD! Dacht ik, ik moest lachen want Luuk had geen idee waar ik het nu over had. Om vervolgens mijzelf om te draaien, staat er een oude Renault achter mij! Ja, die zien jullie nu niet, ze staan al bij Sjoerd, het kan even duren, maar ze komen erop mettertijd bij hem ~klik~

tuin9

Om ook voor de deur van de brandweer te staan trouwens, en hey… die muur, loopt hier ook weer verder, dus gingen wij ook verder, te nieuwsgierig!

tuin13

tuin14

Luuk klom op een bak, volgens mij zo eentje waar men pekel in bewaart, en ik hield mijn camera boven mijn hoofd om dan op de bonnefooi te klikken, het resultaat:

tuin15

Natuurlijk moesten we verder die muur volgen, hoe lang kon dit door gaan zo?

We draaiden ons om, twee bomen en weer wat meer bomen, een weg en hey… echt waar?

Een kazemat, eentje? Een hele lange rij zul je bedoelen!

 

tuin2

Ja hey! daar moesten we natuurlijk ook meer van weten, en ze liepen ook nog eens langs die lange muur vol met graven.

~wordt vervolgd – Stay Tuned~

19 thoughts on “Muiderberg #4 De tuin

    • Nog niet zo heel erg lang, geen idee eigenlijk, we zijn beiden niet zo van de tijd in de gaten houden, hahahaha Om de sfeer te beschrijven heb je natuurlijk langer nodig, nu had ik kunnen combineren, maar lange stukken lezen, is vaak minder, dus hou ik het liever spannend 😛

      Like

  1. De wilde bloemen geven fleur aan de omgeving, wat een lange muur is het.
    Sjoerd ook weer blij, zondag weer kijken.
    Je op geluk foto’s zijn goed gelukt. Hans

    ot. Dank je voor de felicitatie van mijn zoon.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

