The new ride.

Zondag 28 mei, ik ben op tijd wakker en heb een leuke meeting op de planning staan. Dit was al een tijdje bekend maar ja ik vertel niet alles aan iedereen en ging lekker mijn ding doen. Op mijn gemak het huishouden gestart, boek bij de hand die zeer spannend was Β (ondertussen gisteravond even uitgelezen).

En zo kabbelde de ochtend voorbij en werd het vroege middag. Ik had nog alle tijd en zat even op de bank met mijn boek, in gedachten al zeggend tegen mijzelf: ‘zo even stofzuigen, en het boek even weg leggen.’

clio5

De telefoon gaat… ik denk nog, wie belt er nu op zondag? Ik bedoel met app en FB gebeurt dat bijna niet meer. Ik sta op en pak de telefoon, hallo?

‘Wij staan voor de deur!’

Het is de stem voor mijn moeder, hoor ik dat nu goed? Ze staan voor de deur? Nog met het boek in de ene hand en de telefoon in de andere loop ik mijn balkon op, ik kijk, en ja hoor, ze staan bijna voor de deur op de parkeerplaat, de eerste plek en plaats met hun nieuwe auto, wel even wennen hoor, dat zwart πŸ˜‰ (Een Clio, vraag me niet naar de details)

clio2

Nou ja, ik moet lachen, ik had het kunnen weten! Ze had zaterdag al de opmerking gemaakt, het is dat de A6 dicht was, anders… Nou goed, natuurlijk nodigde ik ze boven uit, ik was nog niet eens gedouched, het was een puinhoop maar mijn moeder zag al dat ik wel al gestart was, ze snapt dat ik het in etappes moet doen, gelukkig maar, hahaha

Ik schonk hen wat frisdrank in en toen kwam de vraag… ‘Ga je mee naar je nicht?’

Uh, ja natuurlijk… ik moet wel even een snelle opfrisdouche dan… Natuurlijk was dat goed. Bij navraag wist ook mijn nicht van niets en was het op de bonnefooi haar kant op, ze waren al bij mijn dochter geweest ook om even te showen.

clio1

Snel was ik klaar en hop de auto in, op weg naar Ermelo, en ja wat een luxe.

Al jaren diende ik een verzoekje in namelijk, de vorige auto was maar 3 deurs en ik zeurde al jaren met mijn verzoek. ‘De volgende auto, gaarne minimaal 4 deurs of 5 deurs….

Ze hebben geluisterd, en ik had mijn eigen deur, wat is dat heerlijk instappen! Ik zit er misschien niet zo heel vaak in, maar al die keren dat ze mij van het station komen halen bijv. Dit gaat zoveel sneller nu dan stoel naar voren, instappen en zitten, stoel weer terug, trust me πŸ˜‰ (het was wel een Alpha, hahaha)

clio3

En daar gingen we dan, heerlijk, wat zit het lekker achterin. En wat heb ik genoten van het uitzicht, mijn zonnebril niet nodig, omdat er getint glas in zit.

clio4

In Ermelo leek het even of er niemand was, maar de achterdeur was open, mijn neef was er zeker wel, mijn nicht was even wandelen met dreumesnnichtje maar we zaten net, of ik dan, en ik zag haar al aan komen met de wagen.

Jee, wat groeit ze hard, mijn dreumesnichtje, voor het laatst gezien begin maart, ze staat stevig, ze doet al losse stapjes als ze zin heeft en begint aan het handje te lopen als ze zin heeft. Absoluut een eigen willetje hahahaha En ja kusjes geven, het verbaasde mij zo, zo leuk, ze ziet mij zo weinig maar ik kreeg een kusje, vele kusjes, meteen spelen en bij mij komen, lachen, wat een moppie! (volgens grote nicht, heeft kleine nicht een band met mij, zoiets als de 3 musketiers of zo, ook al ziet ze mij zo weinig).

En mijn ouders, die ziet ze iets vaker tussendoor, vroegen een kusje maar nee, die kregen ze niet, hahaha Natuurlijk uitgebreid spelen, zo hebben we heerlijk genoten van deze zeer spontane bijeenkomst.

De auto is door de club van meerijders, goed gekeurd πŸ˜‰

41 thoughts on “The new ride.

  1. Klinkt als een onverwachts fijne zondag πŸ™‚
    Clio’s vind ik ook fijn (en daar houdt mijn auto-kennis ook zo’n beetje op) – Pa had een paarse.. bij nader inzien toch maar ingeruild voor een ander kleurtje xD X

    Liked by 1 persoon

  2. Lekker hΓ¨ zo’n onverwacht uitje! Dat nichtje is een boeffie… als ze zin heeft πŸ˜‰
    Ik heb ook de neiging tussendoor steeds even te gaan zitten achter mijn lappie of boek.
    Maar ik heb me voorgenomen mijn minder leuke dingen af te maken en dan pas de leukere dingen te gaan doen…

    Liked by 1 persoon

    • hahahaha ja nou ja, heb nu ook iemand anders afgezegd of in elk geval even laten weten πŸ˜‰ Dat kan altijd gebeuren natuurlijk, zo staat mij een etentje bij, dat ik zou koken in jan of feb….. uhm πŸ˜›

      Liked by 1 persoon

  3. Goede morgen lieve Morgaine en een fijne week gewenst.
    Wow, voor een verrassing kon dat tellen hΓ©, je schrijft er zo enthousiast over dat je gewoonweg voelt hoeveel plezier je er aan had en nog zal hebben!
    Blij dat het zo goed met je nichtje gaat, ze groeit precies als kool en heeft een eigen willetje. Tjiens, van wie zou ze dat wel hebben? *wink, big smile*

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

