Dankbaar cadeau: haken een dragonfly shawl

Ik dacht, ik dacht, ik dacht…

Dat ik toch wel al wat had laten zien van een shawl die ik nog net in de winter heb zitten haken, dit kreeg ik cadeau, het garen van een vriend die ik ooit via fotolog.net heb leren kennen, ja die site bestaat nog, maar alle partijen van toen, die ik toen al ooit heb ontmoet zitten ondertussen op Flickr of gewoon op FB.

Hij heeft het overleefd, deze vriend, op afstand weliswaar maar nog altijd ineens kan hij er zomaar zijn en iets liefs doen voor mij. Iets leuks, hij volgt mij natuurlijk ook Fb en heeft gezien hoe ik telkens meer haak en ook steeds meer ingewikkeld zo je wilt.

dragonfly4

Ik werd verliefd op de Dragonfly shawl die ik vond op youtube, een geschreven patroon is er niet dus begon ik te oefenen met garen wat ik wel had liggen nog, maar allemaal te dik. Deze hoort van zo dun mogelijk katoen of garen gehaakt te worden, het is dan ook zomers en nu is de tijd aangebroken dat ik hem kan dragen. Voor dit garen had ik zelf moeten wachten en moeten sparen, het is namelijk Jaipur van Katia en ja, dat kost wat per bol en je hebt er toch wel een aantal van nodig om dit te kunnen haken.

dragonfly2

Hij berichtte mij privΓ© en ik was flabbergasted, hij schenkt elk jaar wat geld aan een goed doel en dit jaar vond hij mij een goed doel, en zo kreeg ik het van hem zodat ik het garen kon aanschaffen en kon haken. Ik ben er enige tijd mee bezig geweest, weken lang zelfs. En nu kan ik hem eindelijk dragen.

Omdat het 100% katoen is, is het juist verkoelend met het warme weer wat we nu al voelen. Op de fiets beschermt het net genoeg tegen de wind, tegelijk is het luchtig. Het beschermt tegen de zon en voelt echt heel koel aan. Ideaal dus voor op een terras juist als je amper schaduw hebt.

dragonfly3

Ik ben dankbaar, vreselijk dankbaar, dat zelfs in mijn hobby vaak voorzien wordt dankzij anderen. Een wens die je uit en uit totaal onverwachte hoek komt daar het aanbod. Hoe lief is dat!

Dit patroon vergt heel veel geduld, zou ik het een tweede keer doen? nee, ik denk het niet πŸ˜‰ Mocht jij hier een gehaakte versie van willen, dan ~klik hier~Β 

Tijd om even het zomertopje aan te passen wat ik voor mijn dochter heb gehaakt, later meer. Β Alleen de straps zijn te lang, dus even wat kortere eraan haken πŸ˜‰

 

 

25 thoughts on “Dankbaar cadeau: haken een dragonfly shawl

  1. Je hebt het cadeau omgetoverd in een mooie sjaal, huisvlijt.
    Petje af hoor.
    Zal het nummer van Stevie Nicks volgende week voor je draaien, inderdaad een mooi nummer. Hans

    Liked by 1 persoon

  2. Goede morgen lieve Morgaine. Ik had deze schitterende sjaal al op FB zien voorbij komen en wow, wat een werk had je er aan en wat een mooi resultaat behaalde je er mee. Fantastisch dat je dit dank zij de gulle gift van een vriend kon verwezenlijken, ik ben zo blij voor jou!

    Liked by 1 persoon

      • Goede, hopelijk zonnige zondag lieve Morgaine. Hou die man maar goed ter vriend, misschien wil hij nog wel eens aan dat goede doel schenken, jou namelijk hihi.
        OT: zelf ga ik nu niet naar zee hoor, daar loopt momenteel veel te veel volk rond!

        Liked by 1 persoon

  3. Hij is mooi geworden, maar dat wist ik al. πŸ˜› Blijft hartstikke lief dat je het garen cadeau gekregen hebt. Monnikenwerk, maar geweldig resultaat. πŸ™‚ Blijft ie nu ook eindelijk ‘in model’ of blijft ie terugtrekken?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

