Yes-R What the #hack?

Gisteravond zag ik een nieuw programma in de tv gids staan en besloot om dit even op te nemen, ik kijk graag naar een eerste aflevering om dan te zien of ik verder ga of niet. Ik heb weer wat gevonden wat ik meer dan interressant vindt.

Over social media en hoe onvoorzichtig wij met zijn allen eigenlijk zijn, ook al weet je dat het zo kan zijn, ben je misschien voorzichtig en toch, maak je fouten. Dat doen wij echt allemaal! Ook ik dus bij tijd en wijle.

Het punt is, dat als ik iets meld meestal op FB, dat ik ervoor zorg en bedenk dat alleen mijn vrienden dit kunnen zien, zoals inchecken ergens.

Nu weet ik dat dit ook op instagram kan, inchecken als je ergens bent met een foto erbij. Ook dit heb ik weleens gedaan zo ook op FB, alleen doe ik het meestal achteraf, vooral op instagram namelijk, omdat ik dit openbaar heb staan. Op FB heb ik veel afgesloten maar ook daar zit een catch aan vast.

Zo, ook als ik zelf op vakantie ga, dan zit er hier altijd iemand in huis die op Picasso past, mijn huis is altijd beheerd en daarom kan ik rustig door bloggen en op social media laten zien waar ik ben, echter ook daar, pas achteraf als ik alweer thuis ben.

Velen doen het onderweg en zo blijkt er een Esmee Trouw te bestaan, een Nederlandse met 36K volgers op instagram en zij zet direct neer waar zij eventueel zit te lunchen, nu lijkt het mij als je zo bezig bent, dat je ook herkend wil worden, maar niets is minder waar, en ze nemen haar als voorbeeld, en sturen een crazy fan/stalker op haar af…

Dat vind Esmee toch wel eng… Ze vlogt ook namelijk.

Dit is nu exact een reden waarom ik hier semi anoniem ben, je kunt mijn voornaam weten maar de rest? πŸ˜‰

Nou goed, er is nog meer, zoals selfies en eventuele campagenes, hahaha hier begint de aflevering mee…

Wil je meer zien?

DE RAPPER LAAT ZIEN WAT ER ALLEMAAL MIS KAN GAAN Yes-R hackt internetgebruikers in What the #hack? ~klik hier~

 

 

37 thoughts on “Yes-R What the #hack?

    • Dat is wat anders, dan kies je er zelf voor, en meestal gebeurd het achter de schermen, ik heb ook heel vaak met bloggers of FB’rs afgesproken of weer andere groepen, dit is niet waar het om gaat, het gaat erom dat we onvoorzichtig zijn ook met algemene voorwaarden, van FB bijv. alles wat je aan foto’s neer zet, mag gebruikt worden door FB voor een campagne, daar begint het ook mee, een aantal mannen die ineens het gezicht van Veilig vrijen zijn bijv, hahahaha

      Like

  1. Ik ben nu minder makkelijk te vinden als vroeger doordat ik mijn achternaam niet vermeld… je kunt jezelf googelen om te weten hoe vindbaar je bent. Dat van die Esmee is natuurlijk raar, die wil gewoon publiciteit. Want je kunt niet aan de ene kant beroemd volgster zijn en aan de andere kant anoniem willen zijn. Ik denk als je gewoon normaal doet het allemaal wel meevalt!

    Liked by 1 persoon

  2. als ik er goed over nadenk…valt het bij mij wel mee.
    Facebook dichtgetimmerd en alleen zichtbaar voor vrienden …die ik niet klakkeloos toevoeg….
    Mijn blog is openbaar maar ook daar een klein groepje ..
    Fotos op Facebook plaats ik weinig , ik link alleen mn blog door.
    Anoniem bloggen heb ik in het begin wel gedaan maar nu al jaren gewoon onder mn eigen naam..
    En dan is het lachen als je soms gewoon nog met je oude nickname word aangesproken !
    Als ik mn eigen naam google komt er heel iemand anders naar voren…er zijn dus meer hondjes die fikkie heten

    Liked by 1 persoon

  3. Oh dit moet ik zien!! Lijkt me inderdaad een wake up call. Goeie tip. Ik doe dit ook wel eens inderdaad, maar het scheelt dat ik ook niet onder mijn eigen naam blog. Maar als je goed zoekt kom je natuurlijk overal achter tenzij je altijd alles afschermt. X

    Liked by 1 persoon

  4. vreselijk….. wat een gedoe dat vloggen, ja ik heb zo het gevoel dat die mevrouw zichzelf hee graag ziet en hoort, maar veel zinnige dingen zegt ze niet….. * help me er aan denken dat ik geen vloggers ga volgen*

    Liked by 1 persoon

  5. Lijkt me heel interessant! Het is best eng ook wat er tegenwoordig op social media gebeurt vind ik. Mijn FB is niet openbaar voor iedereen, alleen mijn vrienden kunnen mijn foto’s en informatie en details en alles zien. Inchecken ergens doe ik nooit… Eigenlijk doe ik sowieso vrij weinig met mijn persoonlijke facebook, wel met mijn facebook van besabine, daar post ik bijna dagelijks. Maar dat is weer niet persoonlijk, behalve mijn blogs dan. Tja door mijn werk als onderzoeker ben ik sowieso vrij makkelijk te vinden, ik sta immers op wetenschappelijke artikelen met mijn naam, functie, werkplek, etc. Niets aan te doen. Mijn blog is niet anoniem, maar ik ga wel bewust om met dingen. Zo heb ik nog nooit mijn huis van de buitenkant erop gezet bijvoorbeeld. En ja ik woon in BogotΓ‘, samen met nog 9 miljoen anderen haha. Vloggen doe ik niet, maar kijk soms wel vlogs. Kan me wel voorstellen dat het voor die mensen nΓ³g persoonlijker is allemaal.

    Liked by 1 persoon

  6. Fouten maken hoort bij het leven, ze niet erkennen is minder handig.
    Als men zichzelf open wil stellen in de media moeten ze dat zelf weten, kan zowel positief als negatief uitpakken. Hans

    Liked by 1 persoon

  7. Ik heb er een voorstukje van gezien. In het geval van die vlogger, als je dit soort dingen echt niet wil moet je niet alles direct delen denk ik dan. Dat lijkt me toch een gevalletje logisch nadenken πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

  8. Het is inderdaad beter geen slapende honden wakker te maken, je weet nooit wie er op het web meeleest. Zelf ga ik nooit van huis terwijl ik het daar meld en vind het echt onverstandig als je zo ziet wie het allemaal wel doet en het zelfs gemakkelijk maakt om hun woonplaats te vinden!

    Liked by 1 persoon

  9. Ik probeer er altijd wel bewust mee om te gaan maar als ik bv bij Instagram een foto plaats van Portugal, wil dat niet zeggen dat ik daar op dat moment nog ben, dan kan het gerust een paar weken later zijn. Maar goed, vaak merk je het wel aan mijn account omdat er dan een paar dagen achter elkaar alleen van die foto’s te vinden zijn. Wat FB betreft, die staat grotendeels afgeschermd en ook zal ik nooit foto’s plaatsen van ons huis en dat soort dingen maar dan nog… als mensen je willen vinden, dan is dat natuurlijk altijd moegelijk. In geval van dat meisje.. .als je ook nog vlogt, dan wil je gewoon aandacht en ja, dan kunnen ook dit soort dingen helaas gebeuren.

    Liked by 1 persoon

  10. Moet nog zien wat ze met mij aankunnen. Ik gebruik geen FB, geen mobiele of smartfoon en blokkeer alle advertenties inclussief alle FB-domeinen. En natuurlijk gebruik ik een pseudoniem en ben niet zo dom om hier of op andere plekken een mailadres achter te laten. Want Gravatar vertrouw ik net zo mijn als FB. Als het maar even kan verkopen ze de info door aan bedrijven die profielen van je opstellen.

    Liked by 1 persoon

  11. Semi-anoniem? Ik weet waar je huis woont hoor, hahahahaha. XD Maar het is wel goed dat hier een programma over wordt gemaakt; veel mensen hebben totaal niet door hoe privacy werkt on tha webz – voor zover je online privacy hebt uiteraard.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

