Haken: De Simply Shawl

Ik heb een heerlijk patroon gevonden van een zomerse sjaal welke eigenlijk bedoeld is voor een avondje uit, een garden party zoals men vooral in Engeland kent of een bruiloft zelfs, voor de bruid zelf, zelfs mogelijk.

simply-shawl1

De Simply Shawl en deze is zo fijn om te haken omdat het zo makkelijk is, tenminste, als je kunt haken natuurlijk. Het enige wat ik zelf veranderd heb is de rand, deze heet de Brocante rand en is wel te vinden op facebook in een groep, maar als je niet lid bent van die groep of op FB zit, dan is het wat lastig om dat patroon te vinden.

simply-shawl1

Het zijn 99 toeren plus de rand, origineel is die rand 3 toeren, ik heb er hier 5 of 6 geloof ik waarvan de eerste toeren praktisch onzichtbaar zijn, daarna nog 4 toeren en toen vond ik het groot genoeg.

Het zit heerlijk in de avond op de bank, het enige minpuntje is het garen zelf die ik kreeg een tijdje terug. Deze pluist, dus ben ik op zoek naar iets anders op mijn gemak om er nog eentje te maken voor onderweg die mooi blijft.

Als laatste een selfie, hier ben ik niet zo goed in, mijn armen zijn niet zo lang en een selfie stick op deze foon zetten zorgt ervoor dat ie uitvalt, kortom, het is even behelpen.

simply-shawl2

Het patroon komt van de crochetcrowd op you tube en ~vind je hier~

Of gewoon hieronder.

 

Ik heb hem ook al in licht grijs gehaakt, omdat ik dit nog had liggen, voor mijn buurvrouw die gaat verhuizen, na 23 jaar of is het nu alweer 24 jaar, ga ik haar zeker missen, als een dank je wel voor alles wat zij ooit voor mij gedaan heeft. Van helpen (sociale aspect), met opvoeden van mijn dochter tot simpelweg dat kopje suiker in het begin toen op zondag ook hier de winkels nog gesloten waren, tot een heel bankstel wat zij mij schonk een aantal jaren geleden. Dan is dit nog maar een kleinigheidje om te geven.

Mocht jij deze omslagdoek ook zo mooi vinden maar je kunt niet haken? Dan mag je altijd contact met mij opnemen.ย 

Vandaag = weer zwemochtend en later vanmiddag komt de KPN monteur, ik ben al een ruime week nu bezig met internet en de tv die veel fouten maken en nu heeft men maar besloten dat het inderdaad ergens niet goed zit, zelfs storingen alleen gemeten op mijn adres? En de monteur zal vanmiddag komen kijken en ook wat gaan doen. Mocht ik even verdwenen zijn? Dan weten jullie alvast waarom. ๐Ÿ˜‰

20 thoughts on “Haken: De Simply Shawl

  1. Goede morgen lieve Morgaine en een even goede week gewenst.
    Je sjaal is super mooi, en deze welke je voor de buurvrouw maakt zal dat beslist ook zijn.
    Zelf heb ik geen handwerkhandjes zoals jij, maar heb een zus die er bedreven in is. Dus hoe graag ik jouw sjaal ook zou willen hebben, er ligt al een voorraadje bij mij in de kast.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

