Pinksterbloemen 2

Weten jullie ~deze~ nog? Β De Pinksterbloemen kwamen op en het was een schitterend schouwspel, dus fotografeerde ik erop los. ~klik hier~.

Ik ging terug, een week later, exact een week later en wat trof ik aan?

pinksterbloem2

Weg, alles weg! De maaimachine van de gemeente is genadeloos tekeer gegaan, dank je wel gemeente!

Grrrr, echt grr, er is amper nog wat over.

pinksterbloem1

Alleen daar waar de maaimachine moeilijk kan komen staat nog wat.

pinksterbloemen3

pinksterbloem4

Het Fluitekruid is ook genadeloos om gemaaid, gelukkig bleef er nog iets staan.

pinksterbloem5

Mijn tweede ‘date’ van afgelopen dinsdag was ook super leuk en gezellig. Nee, geen blogger of zo, deze had ik gewoon zo elders ontmoet en mailde ik al een tijdje mee. Ik heb er nog een goede vriend bij in elk geval die ook echt kan masseren en daar papieren voor heeft. πŸ˜‰

Vandaag Koningsdag, wat ik ga doen weet ik niet, misschien wel even een stukje fietsen, of dat het gedruis in zal zijn of juist een andere kant op, weet ik echt nog niet, maar ik moet wel wat frisse lucht snuiven vandaag, dat zeker πŸ˜‰

Morgen: vrijdag, komen Roos en Anne, twee blogsters, de ene is hier al kind aan huis, de ander komt voor het eerst. Nu zou mijn dochter ook komen eventueel na werk en mee eten. Maar zij was hier gisteren even, haar schoonvader is afgelopen zondag overleden, en heeft morgen de crematie. Gisteren: woensdag, was zij in de ochtend lekker bij mij om even haar gevoel te uiten en te kletsen maar ook even haken, rust in de tent. Het hakt er dieper in dan ze had verwacht.

Hier gaan we het gewoon gezellig maken, het leven draait door, wat ook best gek is. Om nu aan die andere kant te staan, maar het is zoals het is…

Ik loop weer een beetje achter online, don’t worry, er komt ook weer een weekend aan, ik wens jullie allemaal hele fijne dagen toe, vandaag en het weekend!

Doe geen dingen, die ik ook niet zou doen πŸ˜‰

Wat doe jij graag op Koningsdag?

 

 

45 thoughts on “Pinksterbloemen 2

  1. Oh wat zonde van die bloemetjes en sneu dat schoonvader van je dochter is overleden. Was het leuk met de blogsters? Ik ben net klaar met werk en ga denk ik met man en kinderen ergens rustig een kopje koffie drinken. Ook prima toch?

    Liked by 1 persoon

  2. Ik heb Koningsdag maar aan me voorbij laten gaan .. vanavond even het nieuws kijken en je alles wel weer een keer of tig voorbij komen ..
    Vrijmarkt hier in t gehucht …drie keer niks…die waren net na de middag alweer aan het inpakken.
    Wij hadden trek in taart dus zijn even een winkel ingeschoten.

    Eeuwig zonde als ze al zo vroeg gaan maaien , ik vind die wilde bermen enz echt prachtig

    Liked by 1 persoon

    • hahaha ja ik heb uiteindelijk ook gewoon boodschappen gedaan, koningsdag Tilburg zit ik nu laatste uurtje te kijken, dan kan die weg en straks ga ik weer netflixen of NCIS kijken, de rest geloof ik wel πŸ˜‰

      Like

  3. Tja, hier zie je dat met de bermen en nu gaan ze in Zeeland de komende tijd de bermen 2 meter maaien. Tijdens het broedseizoen 😦 er broeden nogal wat ganzen in de bermen dus ik ben er niet content op.
    Ik was gister op werkbezoek en heb geen koningsdag gevierd want ik ben tegen dat hele koningshuis πŸ˜†
    Na mijn werkbezoek heb ik o mijn erf gewerkt en zo. πŸ˜€
    Grts πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • Dat zie je hier dus ook John… nesten half opgebouwd of net opgebouwd en weg… de zwanen verhuizen bijna elk jaar hier.. terwijl ik weet, als het nest blijft liggen, dat ze daar ook elk jaar op terug komen, dat weet ik al vanaf kleins af aan, ooit was er op het dorp bij mijn opa en oma 1 paar wat elk jaar terug kwam op hetzelde nest, bij een woonboot in de voortuin nota bene, hahaha

      Like

  4. Vreselijk is dit, dat maaien gebeurde beslist door mensen die geen voeling met de natuur hebben! Gelukkig kon je er eerder al foto’s van maken maar ik hoop dat de kracht van de natuur het ook deze keer wint en er volgend jaar weer volop bloemen staan!
    Fijne dag gehad met je blogvienden? Ik hoop het!

    Like

  5. Jij fotografeert bloemen altijd zo mooi! Wel stom dat ze die gewoon ommaaiden, bah, dat ze dat dan doen als ze verwelkt zijn ofzo.. Zo stom! & Wat tof dat je afspreekt met mede-blogsters, dat vind ik zelf nog enorm spannend, haha. Liefs & een fijn weekend!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

