Bloesems

Afgelopen donderdag besloot ik om mijn grote camera weer eens te pakken. Nu kwam dat wel goed uit dat deze al in mijn tas zat, gezien achteraf bleek dat ik mijn telefoon thuis had laten liggen, precies als ik moet werken. Can happen!

Aan de ene kant is de telefoon ‘verboden’ tijdens dit werk, aan de andere kant, als het mooi weer is, dan mag ik eventueel met 1 of 2 cliΓ«nten wandelen, je raadt het al, dan moet ik wel een telefoon mee. You will never know!

blomr4

De voor mij echte mei Japanse kers, deze bloeide altijd vlak voor mijn oma’s verjaardag als het niet te koud was geweest, zo wel, dan precies met haar verjaardag op 8 mei. Als kind, ging ik dan een bosje plukken voor haar in de vroege ochtend, dit werd dan op een borrelglaasje gezet.

blomr1

blomr2

blomr3

Dit keer vind ik de laatste zelf de mooiste. Er staan 3 van deze Japanse kersen bij het station. Vroeger zes trouwens, maar de andere kant, zijn ze weg gehaald, ivm uitbreiding van de bushalte ooit.

De volgende paar foto’s is als ik mij omdraai, het Michael Jacksonplein, dit plein heette ooit anders, na de dood van Michael Jackson, vond men dat hij een straat of zo moest krijgen, maar men is uitgebouwd in Muziekwijk, dus werd deze parkeerplaats omgedoopt tot…

blomr5

blomr6

Links dus het plein, rechts wat je ziet, is het Zangfietspad.

blomr7

Weer een andere Japanse bloesem, kortom we hebben er echt heel veel in deze wijk, als je de tuinen ook nog mee rekent. Niet alleen hier, maar in vele wijken hebben we zulke straten.

anemoon8

De laatste foto, in de tuin op mijn werk.

Note! Vandaag krijg ik visite, dus ga ik even puinruimen, nu schijnt de zon, ik hoop dat het zo blijft, want deze blogger, komt om hier eens te kijken naar de natuur, wie? Wie weet onthul ik dit later πŸ˜€

Wat zijn jouw plannen voor vandaag!Β 

52 thoughts on “Bloesems

  1. Michael Jackson doet het goed in Almere πŸ˜‚πŸ˜‚.
    Ik las gisteren in de krant dat onze voormalige burgermeester het een stuk slechter doet .
    Veel plezier vandaag en hopelijk blijft het zonnetje schijnen

    Liked by 1 persoon

  2. Wow, zo’n mooie bloesems! Ik wist niet dat die mooierds Japanse bloesems heetten, weer iets bijgeleerd πŸ˜‰ De lente is toch mooi hΓ©! Geniet van je zondag! & Trouwens, ik wilde je even uit de grond van mijn hart bedanken voor je lieve reacties altijd πŸ™‚ Liefs!

    Liked by 1 persoon

  3. De bloesem maakt foto’s van de bloesems πŸ˜€ Dat telefoon verbod snap ik wel en snap ik niet. Vroeger hadden we ze ook niet op het werk maar tijden zijn veranderd. En ja, een foto nemen is toch wel leuk en dat gaat ideaal met een telefoon.
    Jij hebt weer mooie plaatjes neergezet iig πŸ˜€ grts πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  4. Bloeien ze bij jou nog? Hier niet meer, althans niet de bloesems waar ik continu met mijn camera voor in de aanslag stond! Mijn plannen vandaag? Nou, het huishouden is blijven liggen vanwege ons weekendje weg, dus dat heb ik vanochtend gedaan en verder lekker bloggen en schrijven over formule 1.

    Liked by 1 persoon

    • Ja, er staan hier verschillende soorten, start in maart, en stopt ergens in mei, tenzij we een voorjaarsstorm krijgen, en de koude in de nacht doet ook weinig goed natuurlijk πŸ˜‰ De appelboemen zijn nu in bloei ook, en in andere wijken staan ook andere bomen met nog diepere roze bloesems. πŸ˜‰ Ja, huishouding, morgenochtend weer!

      Like

  5. Goede morgen lieve Morgaine. Wow, wat een schitterende serie foto’s van deze al even schitterende bloesems! Hier zou je welhaast in verdrinken… Jullie hebben daar geluk dat er zo voor de natuur gezorgd wordt ,goed voor moeder aarde en de mens, het moet fantastisch zijn daar rond te lopen.
    En is het bezoek van de blogvriendin .geslaagd? Ik hoop het en ook dat jullie samen van alles hebben genoten!

    Liked by 1 persoon

  6. Pingback: Mijn Muze in het Muzenpark | Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

Geef een reactie

