Haken als cadeau; een robuuste deken

Van de week was ik op zoek in mijn eigen archieven naar deze robuuste deken. Ik kon hem niet vinden en nu blijkt, dat ik hem nog nooit hier heb laten zien. Alleen op FB, nou ja!

Toch wel een trots, het was de tweede deken die ik haakte en wel voor mijn dochter’s verjaardag een jaar geleden alweer. Zij heeft er heel veel plezier van, nog steeds.

robuuste-deken3

Het patroon is gratis en kun je ~hier~ terug vinden.

Deze deken is eigenlijk gehaakt met hele dik garen, en dat vond ik zelf niet zo mooi, en besloot het gewoon met Royal te doen van de Zeeman, wit en grijs, lekker stoer omdat haar vriend er ook woont natuurlijk πŸ˜‰

robuuste-deken2

Een deken voor op de bank was de bedoeling en dat is geslaagd! Wat was zij er blij mee!

robuuste-deken5

Het patroon is simpel, zo simpel en eigenlijk met dunner garen zo langzaam dat ik besloot om zelf wat toe te voegen zodat het iets sneller ging, en er nog meer variate in kwam.

robuuste-deken4

Ook de rand heb ik veranderd zelf, en de rand gebruikt van de Lossen & Vasten CAL 2016.

Deze vind je ~hier~ en ~hier~ het patroon is in twee weken opgesplitst qua patroon.

robuuste-deken6

Zo zie ik mijn eigen oude bankstel ook nog terug. De laatste verandering die ik zelf heb gemaakt is de laatste toer, in de rand. Daar heb ik een picotsteek gebruikt rondom. Dat vond ik dan weer erg mooi uitkomen zo.

robuuste-deken7

Deze deken is uiteindelijk iets meer dan 125 cm breed geworden en zo’n 1.80 lang, wat handig is met zelf zo’n deken haken, is dat je de langste persoon in huis kunt nemen en op die lengte dan te gaan haken. Hier zitten zo’n 28 tot 30 bollen Royal in, welke 240 meter garen dragen. Gehaakt met haaknaald 4.5 en voor de siersteken mits nodig op 5.

robuuste-deken1

Als je zo nu en dan een nachtje bijna doorhaalt, kun je het in een week of 3 klaar hebben πŸ˜‰

 

29 thoughts on “Haken als cadeau; een robuuste deken

  1. Dat ziet er mooi uit. Je bent in mijn ogen echt een haak kampioen πŸ™‚ Het patroon en zo geloof ik wel. Ik ga er maar geen hobby bij nemen want dan weet ik het niet meer qua tijd πŸ™‚
    Als ik iets gehaakt wil hebben kan ik beter jou inhuren πŸ˜€
    Trouwens, de foto’s zijn ook knap genomen.
    Fijne dag πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  2. Nee….deze hobby is niets voor mij….er zitten te veel haken en ogen aan….hmm…waar heb ik dΓ‘t eerder gehoord….het zag er wel heel indrukwekkend uit…pff…wat een werk. πŸ™‚

    Like

  3. Monnikenwerk !!
    Ik heb nog ergens een gehaakt topje liggen wat opgeleukt is met van alles en nog wat…dat was ook mn laatste haakwerkje !!
    O en zonder patroon !! Volledig gehaakt met de restanten wol die ik na het opruimen van mn moeders huis heb meegenomen..

    Liked by 1 persoon

    • whahahaha wat jij beschrijft wel ja, dit niet hoor, eerlijk gezegd zou ik nog graag een paar dekens haken πŸ˜‰ Maar ja, wat moet je met zoveel… en de verkoop ervan is duur… qua tijd en materialen, zeker als je wat meer kwaliteit wilt op den duur.

      Like

  4. Nou ik heb respect voor je resultaat wat je hebt behaald.
    Geweldig, jij hoort bij de echt haaksters waar de handen nooit stil van staan.
    Het is een heel mooie deken geworden. Hans

    ot, heb het nummer van koeien gelijk meegenomen in de volgende aflevering, vond het zo leuk en sloot zo goed aan bij e Boerin haar verhaal.

    Liked by 1 persoon

  5. Mooi hoor. Terecht dat je die hier nog showt. Ik heb je blog opgeslagen voor de patroontips. Ik haak ook maar veel simpeler met restjes en heel langzaam als ik zin heb. Over mijn deken deed ik 1,5 jaar. Ben bezig aan een tweede.

    Liked by 1 persoon

  6. Goede morgen Morgaine en een prettig weekend gewenst.
    Wow, ik doe het je niet na hoor, wat heb jij schitterende handwerkhanden! Zelf zou het me nooit lukken, ik heb er het geduld niet voor. Maar ik heb een zus die dat wel kan en ze voorziet me regelmatig met gehaakte of gebreide spullen.
    OT: blij dat het goed verlopen is bij de huisarts en je een puik resultaat hebt van die inspuitingen!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

