Bloesem bomen/Cherry Blossoms

Els van Nobody Else is op zoek naar bloesem bomen, zover, is iedereen wel verliefd op die bomen, de kersenbloesem, of andere sierbloesems die lijken op. Zij had er moeite mee om ze te vinden in haar stad en zo ja, dan toren ze hoog uit.

Hier? Ik kijk erop uit, men parkeert eronder, zijn niet blij als de bloesems met een voorjaarsstorm uitvallen en waaien πŸ˜‰ En dit is voor, achter in het park staan sierkersen, Engelse, ook wit, dan nog bij het station, de roze zee noem ik die altijd, direct naast het centrum, een heel plein en nog verder vol met bloesembomen. En dan nog aan de andere kant fiets ik er nu met regelmaat onderdoor, weer andere witte bloesems.

Daarom heb ik haar uitgenodigd, volgend voorjaar om een op een mooie dag over te komen naar Almere, en dan zal ik samen met haar, even de weg leiden, hier, daar, en daar, en dan ga ik haar loslaten, hahaha (ik zie haar als ze honger heeft vanzelf wel weer terug een keer).

De volgende foto’s heb ik gisterochtend gemaakt, gewoon in mijn eigen straat op de parkeerplaats.

bloesemboom6

bloesemboom4

bloesemboom5

bloesemboom7

bloesemboom1

bloesemboom2

bloesemboom3

Ik weet, i’m a lucky girl!

Note! De Pinksterbloemen ~klik hier~ ik wilde gisteren weer foto’s maken en misschien wat plukken voor thuis, maar ja, het is een park en de gemeente vond het nodig om nu al te maaien, alles, maar dan ook alles WEG. Madeliefjes, paardenbloemen en de pinksterbloemen.. gone with the wind… amper enkelhoog, en nu al gemaaid.

 

 

57 thoughts on “Bloesem bomen/Cherry Blossoms

  1. Ik mis ze hier ook.. ! Ik ben opgegroeid met zo’n welriekende rose wolk voor mijn slaapkamerraam, Γ©cht iets om van te genieten inderdaad.. *hatsjoe* πŸ˜‰

    Voel ik me dankzij al die mooie foto’s toch weer n beetje thuis πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • Toen ik in Almere kwam wonen stond er nog bijna niets, laat staan de tuin.. één grote klei bende, dat duurde dus even, een jaar om dat goed te krijgen toen mocht ik 1 boom uitzoeken en ja dat werd de echte roze mei bloesem boom πŸ˜‰ De Japanse kers. Wens maar dat ze volgende week nog in bloei staan, neem je camera mee en je kunt je uitleven πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

    • hahahaha ja, dat vergeten een hoop mensen, daarom is de boom in onze tuin ook eerder weg gegaan, ivm de vijver die later kwam, lol. Ik noem dat altijd roze sneeuw πŸ˜‰ En dat kan ik helaas nog niet vangen, als het waait en ze verliezen hun blad…

      Like

  2. Goede morgen lieve Morgaine. Wow, wat een weelde aan mooie bloemen heb je hier knap gefotografeerd, bij het openen van je blog springen ze je tegemoet!
    Vreselijk dat de mens niet met de natuur kan leven, de auto gaat voor…
    En de gemeente is uiterst dom om nu al te maaien voor ze uitgebloeid zijn want wie weet of ze volgend jaar nog terugkomen op die manier?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

