25 jaar…

Vandaag is het exact 25 jaar geleden dat ik in het huwelijk trad. En het doet mij meer dan ik wil toegeven, in feite heb ik het al een aantal keren ook gezegd tegen mijn dochter. Volgende maand, jij wordt 25, en vlak ervoor zouden je vader en ik…

Men zegt altijd, waar twee kijfen hebben twee schuld, maar dat was in ons geval dus niet zo. Er was nul kijf, het leven lachte ons toe juist, we zouden zelfs aan een tweede kindje starten, proberen deze te maken en natuurlijk op de wereld te zetten. En ineens…

Ik hou niet meer van jou.

Terwijl hij de volgende song altijd draaide voor mij oa. Hij was hobby DJ…

 

Wist je dat? Mensen nog steeds vragen of zeggen: ‘Was zeker een moetje?’

In 1992??? Een moetje? Die tijden waren toen allang voorbij, nee, huwelijk was eerder gepland dan zij op komst was. Sterker nog, we hoopte dat zij er al zou zijn als wij zouden huwen. Het kwam bijna tegelijk. Per ongeluk.

In april 1988 kregen wij verkering en dit nummer kwam ergens in 1989 uit. We woonden nog thuis, ik zat nog op de MAVO zelfs en het is gek, dat mijn vriendinnen nu, van toen op school, hem allemaal kennen en mijn eigen dochter niet eens weet wie haar vader is… Hoe gek is dat. Kunnen jullie je voorstellen als ‘wij’ dan herinneringen ophalen en mijn dochter is erbij, hoe gek dat moet voelen?

Dit nummer draaide hij altijd als we uit gingen in het weekend, meestal bij hem thuis, want hij had alle apparatuur om te Dj’en natuurlijk. Als ik dan ook deze nummers hoor zo nu en dan onderweg ineens of op de radio, dan wordt ik direct terug geslingerd in de tijd…

Het nummer wat ik eigenlijk echt mijd? Wat hij draaide vanaf het begin omdat het er al was, als we weer beiden naar huis moesten?

Als ik deze film kijk, moet ik nog steeds een traantje weg pinken ook, het was de eerste film die wij samen zagen in City Amsterdam op Koninginnedag 1988, 30 april dus, net twee weken verkering en toen kocht hij deze single en draaide het echt elke keer, als we uit elkaar gingen. Hij naar huis, ik thuis omdat hij moest werken en ik weer naar school moest.

Het traantje wegpinken, ik ben er nog steeds niet achter of het nu echt het verhaal is, of dat de onbewuste herinneringen opspelen, van onze eerste jaar verkeringstijd, alles is nog zo glashelder als ik eraan herinnerd wordt.

Het is Pasen vandaag, ik ga lekker mijn ding doen, met alle memories van dien, mij afvragend hoe vandaag eruit zou hebben gezien als… ik nu 25 jaar gehuwd was geweest, deze verbintenis ging ik vanuit het oude principe aan namelijk… like forever till death do us part…

Ik wens jullie een fijn Paasweekend toe!

 

 

37 thoughts on “25 jaar…

    • Dit was echt heel heftig… vooral omdat hij ook direct alle contacten verbrak, zelfs van de vrienden die hij had ingebracht waar ik nog mee bevriend ben in het nu, maar hij weigerde om ze te woord te staan, tot de dag van vandaag… laat staan, mijn kant van de familie die het nog steeds niet begrijpt… hij was een lieve vader, ik heb de filmpjes nog en foto’s ook, waar dat ook vanaf straalt… Het komt goed πŸ˜‰ Straks is dit wel over, het helpt vaak om het even van je af te schrijven zoiets.

      Like

    • Ja Sjoerd, this is life to… en wat ik nog niet eens vertel, is dat ze van beiden kanten absoluut gepland is… hij wilde 40 kinderen samen met mij, ik hoor het hem keer op keer weer zeggen: ‘en dan van elk kind een tattoo’ ….

      Like

  1. Jeetje alweer een kwart eeuw… en volgend jaar alweer 30 jaar geleden, dat je je agenda vol schreef met zijn naam. 16 jaar waren we, onbegrijpelijk dat hij zo zijn rug keerde tegen jou maar zeer zeker tegen zijn dochter. Knuffel van mij en ik wens je fijne dagen 😘😘

    Liked by 1 persoon

    • Van die 25 jaar ben ik er al 23 gescheiden, het heeft ook een plek en plaats gekregen, maar soms, komt het toch nog even op, ook omdat zijzelf alweer bijna 25 is, dat zijn toch in sommige opzichten mijlpalen πŸ˜‰

      Like

    • Oh het is maar 1 dag per jaar dat ik eraan denk, en misschien dus de maand ervoor, maar that’s it… Is ook als zij toevallig over haar vader begint… en dit was ook een issue in negatieve zin die voor haar positief is geworden, iets met allimentatie πŸ˜‰ Dat is rond!

      Liked by 2 people

  2. Het is niet de makkelijkste periode uit je leven geweest.
    Een verdrietige opsomming, herinnering.
    Je mag trots op jezelf zijn dat je nu een dochter hebt omdat je van haar houdt. Hans

    Liked by 1 persoon

  3. Zoiets blijft altijd in je herinnering voortleven en daar blijf je ook altijd wel bij stilstaan. Het is natuurlijk ook niet niks als je ineens te horen krijgt dat het voorbij is, zonder dat je er nog voor kunt vechten…

    Liked by 1 persoon

    • En dat laatste is ook absoluut gebeurd, ik kon zeggen wat ik wilde.. niks, hij had al een ander en zijn beslissing genomen… Ik heb destijds dan ook echt 3 jaar in de rouw gezeten liefdesverdriet… pas na 5 jaar was ik eraan toe om echt verder te gaan.

      Like

Geef een reactie

