Prettig gespoord

Gisteren was het zover, de gratis reisdag van de NS, mits je het boekenweekgeschenk in handen had van dit jaar. Overal waren de poortjes open, behalve hier in Almere, het enige station waar ik wel mijn boek moest gebruiken om erin te komen.

Eenmaal in de trein bleek het vrij rustig te zijn, onderweg naar Amsterdam Centraal.

nsreisdag01

En ik bleef alleen, op Amsterdam Centraal pakte ik de trein richting Maastricht, de intercity. Omdat mijn ervaring is dat het heel erg druk is, rijen dik mensen staan te wachten was ik verbaasd toen ik op het perron stond, de trein aan kwam rijden, leeg was, zo goed als en ik rustig bij het raam een plekje vond en enige tijd zelfs alleen bleef. Natuurlijk vulde het zich later wel, mijn overstaptijd was immers 33 minuten.

nsreisdag02

nsreisdag03

Voor de show, met de telefoon gemaakt, dat ik alle ruimte van de wereld leek te hebben πŸ˜‰ Natuurlijk heb ik dat ook direct weer bij mij genomen, al duurde het nog even voor de trein zich verder ging vullen.

nsreisdag1

nsreisdag2

nsreisdag3

Wachten op Centraal. Hoe leeg! Dat is wel anders geweest tijdens vrij reizen met de NS.

nsreisdag4

nsreisdag5

Op Eindhoven zal ik pas weer overstappen en van dat laatste stukje richting Geldrop nul foto’s, maar ook daar had ik alle ruimte. Waarom niet? Dat was een stukje van een paar minuten en op het Station op het perron vond ik vrijwel direct Miss Moon Magick die mij kwam halen om samen naar haar huis en gezin te gaan.

Binnenkort meer hierover, want Miss Moon Magick heeft besloten dat ik een give away mag doen, alleen ik, alleen hier te vinden, we zijn nog bezig, vooral zij, met een pakketje samen te stellen, hou dit blog dus in de gaten! Dan zal ik ook meer vertellen over onze dag samen.

In het kort, het was gezellig, wat mij betreft ook ontspannen, het idee dat we elkaar al jaren kennen, wat ook zo is, alleen irl was het voor het eerst.

Hoe was jullie zondag!

 

44 thoughts on “Prettig gespoord

  1. Zo rustig heb ik het nog nooit gezien o.0 ..
    Fijn dat het leuk was! Ik hoop dat de dag waarop wij meeten net zo gezellig en trein-wise net zo ‘uitgestorven’ is πŸ˜‰ Over uitgestorven gesproken; zo kan je mijn zondag ook wel beschrijven πŸ˜›

    Liked by 1 persoon

    • Whahahaha Anne… maar wel met zonnetje, ik was immers zelf in Brabant πŸ˜› πŸ˜‰ En dat hoop ik ook, wie weet ga ik later nog wel vertellen hoe ik dat gedaan heb dat ik telkens rustig begon in de trein, slechts 1 trein was wel vol op de terug weg, maar alsnog vond ik gewoon 2 plaatsen helemaal vrij en zat ik ook op de terugweg telkens bij het raam, hahaha

      Liked by 1 persoon

    • Hey you! hahahaha anders had je de mijne mogen hebben πŸ˜‰ Nou juist als het mooi weer is gaan mensen treinen naar strand, komt denk ik ook omdat ik later was, andere trajecten waren erg druk maar eerder in de ochtend πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

  2. Aangezien zoon dit weekend is verhuist mocht ik de was doen die (oeps) was blijven liggen en zijn kamer schoonmaken. Wauw wist niet dat hij in zo’n varkensstal vertoefde en dat nog wel onder mijn eigen dak bah. Dus mijn zondag was beurk

    Liked by 1 persoon

    • Whahahaha je vertelt het en ik denk even terug aan voor mij vervlogen tijden, waarin ik hetzelfde had eens in de zoveel tijd, meestal op zondag, maar dan dochter, wat stinken tieners toch niet? πŸ˜‰

      Like

  3. Wat vreemd. Ik las dat het nog nooit zo druk was geweest op boekenweekdag: een kwart miljoen mensen op pad… Misschien had niemand zin om dat boek van Koch te lezen. Ik was tenminste blij dat het uit was. Wat een nikserigheid, Ofschoon Koch het toch wel kan…

    Liked by 1 persoon

    • Ik heb nul van Koch gelezen zou het niet weten heb meer zitten haken plus ik lees dan het boek eventueel wat ik gekocht heb, niet wat ik gekregen heb, hahahaha En, ik ging wat later dan anders de deur uit, de meesten zullen om 8 uur al op perron hebben gestaan, ik ging pas na half 10 de trein op πŸ˜‰

      Like

    • Het mag ook een keertje die give away, ik zat al met het idee te spelen, maar dan op andere wijze, ik dacht eraan, iets van mijzelf ergens, maar toen kwam Miss Moon Magick met dit aanbod, ze is ermee bezig, het samenstellen, kortom πŸ˜‰ (maar dan zal het ook in de titel staan als het zover is).

      Like

  4. Goede morgen lieve Morgaine en een even goede week gewenst. Wat een heerlijke dag had je door dit gratis sporen met de trein. Je kon je precies lekker ontspannen en daar ben ik blij om want van tijd tot tijd even stoom afblazen is goed voor jou!

    Liked by 1 persoon

  5. Wauw! Wat een rust! Dat had ik toch niet gedacht op dé dag dat je gratis kon reizen! Ach, je hebt op die manier wel alle ruimte voor jezelf gehad, heerlijk toch?! Zelf heb ik die dag niet met de trein gereisd. Ik doe dat ondertussen wel vaak genoeg nu ik op kamers zit 😁

    Liked by 1 persoon

  6. Dan was je niet zo ver van waar ik woon
    Ik woon dan wel in BelgiΓ« maar niet zo ver van Maastricht
    En mijn zondag was goed. Eerst meegedaan met een walking brunch ten voordele van autisme het was die dag wereld autisme dag
    Er was ook een podiom en onze jongste heeft even opgetreden
    Daarna nog naar de Japanse tuin geweest waar de bloesems nu bloeien
    Dus ja het was leuk

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

