Sloot is ineens weg

Ik fietste maandag  richting Almere Haven, mijn oude vertrouwde route die ik 23 jaar geleden bijna elke dag fietste. Naar mijn ouderlijk huis samen met mijn dochter achterop. De reden was minder leuk, mijn stiefvader was namelijk ziek en ik woonde net hier op dit adres, toen dat nieuws kwam.

Longkanker, met eerst nog hoop maar al snel werd alle hoop uitgeveegd en leefde hij zijn leven alsof elke dag de laatste was. Wat ook zo kon zijn overigens. Anderhalf jaar lang, bijna elke dag, zodat hij zijn (stief)kleindochter elke dag mee kon maken, van peuterzaal naar kleuterklas, kortom deze route kan ik dromen. (aug. 1996 is hij overleden, van 1994 tot… bijna elke dag dus).

spanningsveld2

Ik had het eerst niet door, ik vond het wel kaal, maar wat was er nu anders? Djiez, ik ben net het spanningsveld voorbij, zo heet dat daar, en de sloot, bomen, allemaal weg. Maar wel een nieuw kanaaltje? Grachtje? In elk geval diep en breed genoeg om met een bootje te kunnen bevaren al kom je niet ver hier hoor. De A6 snijdt het weer af. Het waarom is mij een raadsel.

spanningsveld1

Het fietspad en het water dus, om de kromming van de stroom komt in mij op. Uit Pocahontas, maar hier als je de bocht om bent, dan sta je aan de A6, dit is nog net Stad, eenmaal het viaduct onderdoor dan zit je al in Haven, ik ben bijna thuis.

Hoe dan ook, wat het wel deed deze afgelopen maandag, was mooie foto’s opleveren, een paar dan.

spanningsveld4

spanningsveld3

Weerspiegeling van de bomen die tot nog toe mogen blijven staan, er weinig zeker hier nu, met de verbouwing van de A6.

Wat zie jij graag gespiegeld? Of Weerspiegeld? 

 

11 thoughts on “Sloot is ineens weg

  1. Als iets opeens anders is dan wat je in je herinnering staat kan dat raar aanvoelen. Het kanaaltje zal een reden hebben. Meer afvoer van water of zo denk ik dan gezien op de regenbuien van tegenwoordig.
    Gebouwen en mooie vrouwen. Dat zie ik graag weerspiegeld 😀
    grts 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Misschien gewoon voor de waterhuishouding,want wij de burgers houden teveel van bestrating in onze tuinen b.v.En als er te weinig sloten en vaarten zijn kan de riolering het gewoon niet aan.Ik vind het er eigenlijk helemaal niet beroerd uit zien.

    Like

Geef een reactie

