You’ll See/de virus omslagdoek haken

Ik was een keer op een verjaardag en daar was iemand die hoorde dat ik haakte. Ik zelf ben daar trots op dat ik dit pas een jaar en maand doe in dit geval en dat ik telkens verder kom. Natuurlijk zijn er ook mislukte projecten maar ik ben niet de enige. Toen ik haar daarna vertelde dat ik dus ook mee beheer in Β Het Haakhoekje, ging ze helemaal dubbel met een lach waar de heks uit sneeuwwitje nog van kan leren. Nou ja, als je het zo ziet, dan is dat aan jezelf natuurlijk.

lingerie-gehaakt

Dat je dus ook lingerie, korsetten, kousen en nog veel meer sexy dingen kunt haken, weet zij dan weer niet. Nou ja, ieder zijn of haar ding. Tuttig is het allang niet meer, het is juist de jonge generatie die haakt, #hakeniship #hakeniscool zijn veel gebruikte hashtags op instagram, en werkelijk waar, als ik iets neerzet, krijg ik daar de meeste likes op, meer nog dan op de zon of Picasso, gek toch eigenlijk?

De Virus omslagdoek

Gisteren liet ik al een filmpje zien waar je deze mee kunt haken, kun je nu patroon lezen en ook diagrammen, dan kun je ‘hier klikken‘ voor het patroon wat eigenlijk de Duitse omslagdoek Sint Jacobsschelp heet, maar de naam virus is ontstaan omdat het een makkelijk patroon is en als je eenmaal bezig bent, kun je moeilijk stoppen. Ik dus wel, want ja, als mijn ogen even dichtvallen, dan moet ik wel nu even natuurlijk πŸ˜‰

Ik ben al verder dan dit, dit is de start ervan, en gisteravond ben ik door gegaan, later het absolute resultaat.

jacobsschelp_grande

Dit is het diagram, voor het geval de site ooit op zijn kop gaat, heb ik hem toch staan.

virussjaal

En dit is mijn werk, slechts de start van 1 avondje. Maandagavond aan gestart. Met de Rachel grijs/wit gemΓͺleerd van de Zeeman. Je kunt dit ook met heel fijn katoen doen natuurlijk, voor een zomerse variant of uitgaan variant. Voor hen die geen patroon kunnen lezen of diagrammen, zet ik om het compleet te maken nog even het filmpje erbij wat ik heb gebruikt.

 

En mijn excuus aan de heren die haken niets vinden of het niet doen, ik geniet weer van alles wat jullie doen wat ik niet kan zoals houtbewerking en gewoon even hokken timmeren in de tuin voor de kippen, schuttingen bouwen. Er is nu eenmaal verschil tussen mannen en vrouwen, we kunnen gelijkwaardig willen zijn, soms kan dat ook zeker weten, maar er blijven dingen waar het ene geslacht nu eenmaal beter in is dan het andere. Ook al kan ik als ik wil zeker wel houtbewerken, heb ik zelfs wel gedaan op school, misschien leuk om 1 van mijn projecten uit de brugklas die nog elke dag gebruikt wordt eens te laten zien. En die elk persoon die met mij op de Meergronden heeft gezeten ooit heeft moeten maken, hahaha

You’ll see

Als laatste, om nog even stoom af te blazen, ooit heeft een bepaalde cd mij ontzettend geholpen na mijn scheiding met mijn ex man, dat is dit jaar alweer 23 jaar geleden gezien onze dochter alweer bijna 25 wordt. De tijd vliegt, enorm.. Het is deze maand ook exact 23 jaar geleden toen hij tegen mij zei: ‘ik hou niet meer van jou’, op 3 februari namelijk.

You think that you destroyed my faith in love
You think after all you’ve done
I’ll never find my way back home
You’ll see
Somehow, someday

You think that you are strong, but you are weak
You’ll see
It takes more strength to cry, admit defeat
I have truth on my side
You only have deceit
You’ll see, somehow, someday

Hans, ik kom zo naar jou toe, en dit zal de song zijn die ik ga aanvragen voor de komende week in jouw radio show πŸ˜‰

16 thoughts on “You’ll See/de virus omslagdoek haken

  1. Wow, ik doe het je niet na hoor! Zelf had ik een tante die daar heel bedreven in was, zo heeft ze me eens een schitterende zwarte bloes gehaakt maar zei achteraf dat ze dat in die kleur nooit meer zou doen, haar ogen gingen er aan kapot hihi. Ik heb dat ding heel lang gekoesterd en veel gedragen maar het is helaas tussen de plooien van de tijd terecht gekomen en ik weet echt niet meer waar het gebleven is.
    En ik ben zeker dat de mensen waarvoor JIJ haakt dat ook zullen koesteren!

    Liked by 1 persoon

    • Ik snap jouw tante Gerda, hahaha zwart haken is inderdaad best lastig, maar wel erg mooi uiteindelijk, wie weet ga je hem nog terug vinden ooit? Dat koesteren, zover, ik kan het slechts hopen πŸ˜‰

      Like

Geef een reactie

