Sweet Dreams

Ik ben wakker, maar hoe ik wakker geworden ben? Dankzij een droom, kennen jullie dat? Je droomt, maar je weet dat je droomt. Het is zo echt dat je gewoon jezelf wakker maakt om te zien of het klopt… Of het waar is, en je vind jezelf in bed, toch met een glimlach werd ik wakker. Ook al klopte er geen hout van op 1 ding na misschien in de toekomst?

Een lucide droom noemen ze dit trouwens, als ik al droom is het meestal lucide zo levensecht, dat het soms eng is, soms gewoon fijn, nu was het fijn alleen klopte de setting niet.

entourage-verlovingsring-in-wit-goud-met-ovale-saffier-en-ronde-diamanten

Al enig idee wat ik gedroomd heb? Het is een maandag, ik ben op mijn werk hier om de hoek, ik kom naar buiten met de groep cliΓ«nten en mijn collega’s van daar. Buiten is een klein pleintje, wat er niet klopt in mijn droom, is dat er een huisje staat, zo eentje, een hangplek huisje van metaal, met dak zoiets. Niets vermoedend zie ik mensen zitten, drie mensen. EΓ©n van hen is mijn vriend J. Ze praten en ze lachen tot ze mij zien.

De twee andere mensen zijn twee collega’s en niet van de maandag of de woensdag, maar juist van de donderdag, de andere instelling, dat is zo gek! Zij blijven zitten en lachen gewoon, waar vriend J. opstaat en naar mij toekomt, hij haalt iets uit een zak en wil op zijn knieΓ«n gaan, ik sta stil en verstijf van verbazing, nee toch? maar jawel, hij steekt zijn arm uit en houdt een ring vast, nog voor hij iets kan zeggen ov vragen, maak ik mijzelf wakker. Want het klopt niet, de setting, of wel? Dat is het punt, klopt het nu wel of niet? Ben ik er echt? Of droom ik….

Daarom maak ik mijzelf wakker en lig gewoon in mijn eigen bed, alleen… doch ik glimlach, it might be…

One day…

 

24 thoughts on “Sweet Dreams

  1. Whahhaaa nu kun je mooi checken of dromen echt uitkomen πŸ˜› Ik herinner me meestal mijn dromen niet, maar heel soms wel. En juist die keren dat ik zo levendig droom dat ik echt niet weet of het waar is als ik wakker word haha

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

