Sledehonden

Sneeuw, er ligt sneeuw mensen, het dooide ook weer, maar er ligt weer een dik pak vers krakend sneeuw waar de honden hier in dit huis zich nu tegoed aan doen. Zich juist lekker voelen right? Wat voor honden dan? Nou ontmoet Ashanti

ashanti1

Zij is echt in haar element hier zoals jullie kunnen zien, sneeuw, daar horen wij in πŸ˜‰ Van het ras Samojeed schrijf je het eventueel er zijn drie spellingen mogelijk namelijk, en je spreekt het fonetisch uit als Sammoliet (op zijn Frans eigenlijk de T valt weg in spaak.) En ze zijn Russische afkomst en West SibberiΓ«.

Ontmoet Pluis!

pluis3

Zelfde ras, alleen is dit een mengelmoes, kom nu niet aan dit is een golden retriever, ja deels in dit geval πŸ˜‰ hahahaha En dit is de man in huis! Hij is spontaan veranderd in een puppy. Hij vind de sneeuw nog meer leuk dan Ashanti doet, zo lijkt het πŸ˜‰

sneeuw2

Sneeuw dus, maar ik ging niet mee op de eerste wandeling, ik moest een keuze maken, door omstandigheden lag in dit huis even de huishouding achter en ik besloot hem even te verrassen en heb even goed stof gezogen terwijl hij weg was, het is even tijdelijk.

Daarna zijn we even op mijn verzoek naar Almere Haven gereden, naar de begraafplaats, mijn stiefvader ligt er nu al 20,5 jaar en het blijkt dat mijn moeder nog geen notificatie heeft gehad of zij het graf nog wil huren voor nog eens 20 jaar of dat zij het wil laten ruimen. En hier in almere zit het niet gekoppeld aan de gemeente ze zijn haar dus kwijt, als men mensen kwijt is van een graf, dan komen er bordjes bij te staan, of je contact op wilt nemen. Het is best handig om een begrafenis/uitvaartondernemer te kennen die alles weet hoe het gaat, vooraf, maar ook achteraf.

Er was nog niets te vinden, wel lag er een vers bloemstuk in stijl bij hem op het graf, kortom hij wordt nog wel bezocht, alleen door wie is nu de vraag…

Daarna hebben we even een klein rondje Haven gereden, de plekken waar ik ben opgegroeid, die hij ook wel kent maar anders, het is anders als je ergens even proef je tent opzet of dat je echt gespeeld, gefietst en gewoond heb, mijn verhalen komen nu ook los. Gelukkig past dit ook bij elkaar, zijn verhalen, mijn verhalen, dat wij graag naar elkaar luisteren naar mooie en ook emotionele verhalen.

Goed, er ligt weer verse sneeuw, nu zal ik straks zorgen dat ik even mee ga met de honden uitlaten, en zien of ik nog wat mooie plaatjes kan schieten πŸ˜‰ Zal lastig worden met twee wilde sledehonden aan de riem, hahaha

Ik wens iedereen heel veel sneeuwpret toe, of sterkte πŸ˜‰

 

26 thoughts on “Sledehonden

  1. Goede morgen lieve Morgaine. Gelukkig is de sneeuw ondertussen verdwenen of ligt er bij jullie nog zo’n dik pak? Wat een mooie honden heb je op je al even mooie foto’s weten te vangen!
    Hopelijk blijft het graf van je stiefvader er zijn zolang mensen er nog een bezoek aan brengen wat dat mooie bloemstuk bewijst. Je hebt precies nog fijne herinneringen aan hem hΓ©…

    Liked by 1 persoon

  2. Hier is het dunne laagje sneeuw van gisteren ook al lang weer verdwenen. Wel fijn dat de honden er zo van genieten. De onze vindt het allemaal veel te koud en te nat πŸ˜‚ Kleine Man vond het dan weer wel heel fascinerend allemaal!
    Toch fijn dat je nu iemand gevonden hebt om al je verhalen mee te delen! πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  3. Bleh sneeuw πŸ™‚ Ik was nog met mijn rondje bezig dus je past er zeker nog in. πŸ˜›
    Hier is alles nagenoeg weg. Slechts op het land zie je wat resten liggen maar dat is gelukkig minimaal. Dat de zon vandaag alles mag wegsmelten πŸ™‚
    Leuk hoor dat die honden het zo prettig vinden. Bentley ook, maar die heeft ook last van de pekel waar ze dit jaar dus echt veel te veel mee strooien.
    Grafrechten heb ik altijd een beetje raar gevonden.
    Anyway, fijne zondag jij/jullie

    Liked by 1 persoon

    • Whahahaha wil jij die cursus lui zijn nog oppakken? Inschrijvingen zijn geopend πŸ˜› Ja die sneeuw, aan de ene kant ben ik in mijn eentje absoluut huis gekluisterd nu eigenlijk, maar gelukkig zit ik bij lief nu nog, maar ga vanavond wel naar huis, voor die tijd nog even zorgen voor de boodschappen ook dan… met auto. Pekel hebben wij wat de honden betreft praktisch nul last van, omdat ze de parken niet strooien, en dat is om de hoek gelukkig, fietspaden ook amper… Ja, de grafrechten… gaat nu denk ik ook voor mijn moeder ingewikkeld worden wie dan, er zijn namelijk nog kleinkinderen van hem, twee die vol zijn voor hem, maar voor mijn moeder dus stief ooit, en er lag of zat geen kaartje bij, dat vroeg ze ook toen ik de foto stuurde, hij was ook op 3 feb. jarig, duidelijk dat iemand de bloemen voor zijn verjaardag heeft gebracht, en dan krijg je toch wroeging, maar als je weet wat het nu kost om weer te verlengen… dan schrik je je rot… 😦

      Liked by 1 persoon

  4. Wat een pracht honden, zij vinden sneeuw vast véél prettiger dan ik.
    Ik hou niet van sneeuw, niet van kou , niet van winter of ijspret.
    Waarschijnlijk heb ik net te veel indo bloed:))
    Heerlijk om te lezen hoe jullie genieten!
    Heel veel liefs van jou fan
    Xox

    Liked by 1 persoon

  5. Had ik het toch goed gezien vannacht toen ik naar de wc ging. Maar ja, mijn ogen niet verder open willen doen om echt te willen kijken. Leuk dat de honden sneeuw zo grappig vinden. De kinderen hier natuurlijk ook, alleen zegt Yaron, ik heb liever er ook heel warm weer bij.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

  6. Ik vind Pluis heel er heel leuk uitzien! Grafrechten in Nederland vind ik zo raar. Het is een reden waarom ik hier niet zou willen liggen.

    Ik wens je een mooie nieuwe week toe!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

