Zwanen in paringsdans

Ook al barst het van de zwanen bij ons IN en rond de stad, echt hoor, echt heel veel, toch heb ik lange tijd, jaren en jaren nul keer een paringsdans gezien. Gisteren gebeurde het ineens, onderweg naar de bieb zag ik het ineens gebeuren en ben ik afgestapt om mijn camera te pakken, natuurlijk!

zwaantje2

Eerst dacht ik nog, die zijn gewoon aan het poetsen, ik zie ze wel vaker zo zitten of trots zijn.

zwaantje3

Daar gaat ie… ik denk dat dit de hij is πŸ˜‰

zwaantje4

Wel voor het eerst? Dat ik hem hoorde brommen zoiets ipv sissen, het sissen gebeurt natuurlijk als ze jou of iets anders weg willen jagen. Nu kwam er een brulroep uit zijn keel.

zwaantje5

Zij rees omhoog, bleef stil…

zwaantje6

Ja ik wil? Of toch iets anders.

zwaantje8

Want… dit is dezelfde zwaan die op foto 1 en 2 staat, maar dan bij een andere zwaan die simpelweg echt aan het poetsen was, er gebeurde ook weinig verder hoor, maar is dit nu laten weten dat zij van hem is? Of toch ook een vrouwtje dat zij ook in de race zit. πŸ˜‰

Uiteindelijk zwommen er 4 zwanen de zwembadbrug onderdoor en daar zwommen ze gewoon verder met zijn allen.

De jas!

jas1

Dit is hem, voor wie mij op FB heeft, heeft het al kunnen zien, mijn mama als eerste, wauw, kleed af, ja mam, ik ken mijn model, slanke taille, wijd uitlopend bla, helemaal mijn stijl en model, de zijpanden zijn van zwart kant namelijk πŸ˜‰ Mijn haar zit hier niet zo top, maar de dag ervoor was dat wel zo, en mensen… wat keken er veel mannen naar mij, hahaha doet natuurlijk altijd goed πŸ˜‰

Een dag eerder zat mijn haar namelijk zo:

moi1

Dag en nacht nietwaar? Moet je mij eens zien als ik dan ook nog met make up aan de gang ga πŸ˜‰ Zelfs moeders zegt dan, tis dat je mijn dochter bent, maar wat een metamorfose, en vooral ook, omdat zij mij altijd geleerd heeft, less is more!

Fijne zondag iedereen, ik ga even proberen bij te lezen, maar ik Β moet ook nog wat boodschapjes doen, die ik gisteren vergeten ben, koffiemelk, suiker, maar ook de Orak – Arik ga ik maken, van de markt al spitskool meegenomen maar de rest nog niet… en ipv gewone rijst, gele rijst erbij πŸ˜‰

Wat gaan jullie doen vandaag, hier is het mistig, dus geen lange of grote wandeling met de honden hier. Veiligheid voor alles voor mijzelf, is zijn idee, (de knie).

36 thoughts on “Zwanen in paringsdans

    • Basis is ook goed, zou ik eigenlijk ook moeten doen, al is het een lijntje boven mijn ogen, maar ik ben lui πŸ˜› whahaha Ik snap je, in de winter maak ik mij ook vaker op tussendoor dan in de zomer, ivm de witheid van de huid, gelukkig kan ik dat met de kleuren van mijn kleding nog aanpassen dat het gezonder eruit ziet. ❀

      Like

  1. Goede morgen lieve Morgaine. Wow, wat een geluk had je die paringsdans niet alleen te mogen meemaken maar die ook nog knap op de foto vast te leggen! Blij dat je dit fenomeen met ons deelde!
    En wat de jas betreft, die had ik inderdaad al op FB gezien en had er niets dan lof voor!

    Liked by 1 persoon

  2. Prachtige foto’s! En dito jas πŸ˜€ Hier te warm denk ik haha. Ik loop altijd in een zomerjas, maar in BogotΓ‘ of nog hoger heb ik altijd een poncho paraat, dat is soms wel nodig. En ja less is more, zeg ik ook altijd πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  3. Nu loop ik opeens een dag achter hier, was dah nou πŸ˜›
    Ja zwanen. Die maken elkaar nog echt het hof. Dat doen mensen bijna niet meer. Ook niet nodig denk ik als je elkaar leuk vind. Dan weet je dat snel genoeg πŸ™‚
    Die jas zag ik al ja. Staat je goed! grts

    Liked by 1 persoon

  4. Mooi hoe je die paringsdans op de foto hebt gezet. Ik ben altijd een beetje bang voor zwanen. Ooit heb ik een verhaal gehoord dat zij met een klap van hun vleugel je arm kunnen breken. Geen idee of het waar is, maar ik houd altijd gepaste afstand.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

