Wilde koeien

Enige zondagen terug deed ik op een hele mooie dag een fietstochtje maken, het water bevroren en ik was nieuwsgierig. Ik wilde niet te ver gaan, kon ook niet, want vriend J. zou op visite komen even later op de dag. Dus moest ik met tijd in mijn hoofd fietsen en fotograferen. Dat is goed gegaan, want ik kan mijn tijd verliezen als ik lekker onderweg ben πŸ˜‰

wild1

Ik kwam uit bij de rand van de Noorderplassen en wat was het mooi! Ik zag de wilde koeien weer aan de overkant en ja ik heb gebprobeerd bij ze te komen, maar deze staan op een soort van eiland welke niet toegankelijk is voor wandelaars.

wild2

Dan gaan we maar zoomen…. en hopen dat het goed gaat, want het trileffect is dan wel 100x hoger, gelukkig stond ik op een brug en kon ik die gebruiken als statief.

wild3

Echt vechten was het niet, zo lijkt het wel, maar volgens mij grazen ze gewoon naast elkaar.

wild4

Willen jullie nu de werkelijke afstand weten tussen mij en deze prachtige dieren? Nou let op… de volgende foto is volledig uitgezoomed…. ik vraag jullie, vind ze maar eens.

wild5

Succes met zoeken waar ze staan, hahaha

Updates:Β 

Knie: is nog vurig op de wond maar trekt wel dicht, pulk tijd kan weer aanbreken, maar de val heeft toch mijn hamstring strak gezet, mijn fysiotherapeut heeft gisteren dus mijn knieholte/hamstring aanhechting los gemaakt, en ik slik hiervoor dus ook nog wat spierverslappers in de nacht en overdag ibuprufen om te zorgen dat die wond schoon en infectievrij kan genezen.

Papieren stadhuis: Weer zo’n verhaal, maandag dacht ik, ik ga voor zwemmen even naar de Bruna, alles kopiΓ«ren en dan zwemmen dan meteen door, dan zit ik al op de helft, zo gedacht zo gedaan. Ik dus door naar het stadhuis, het was rustig ik was zo aan de beurt en wat denken jullie? Paniek, mijn envelop weg en wel alle originele papieren in mijn tas waar een copy van gemaakt moest worden.

Ik miste dus het aanvraagformulier wat ik in moest leveren nu. Ik weer terug naar AH waar ik even was geweest en terug naar de Bruna, de meiden lachten even keihard en één van hen liep al door en kwam terug met de envelop en ja er is iets mis gegaan met deze aanvraag. Ik heb hem voor het eerst opgestuurd maar men miste het volledig ingevulde aanvraagformulier. Nu had ik hem terug, maar was ik het even zat, dus gisteren samen met vriend even op stadhuis ingediend, dit keer 3x door anderen nagekeken, incluis op stadhuis, plus een hand geschreven bewijs met stempel dat deze er is nu. Hoelang? Heeft ie geen idee van, maar hij verwacht nu toch wel met een paar weken, pffffffffff soms?

1x doe je het per post waar je het elk jaar langs brengt en het gaat mis…

Vanmiddag en morgen: Vanmiddag word ik opgehaald, mijn fiets staat bij hem in de garage nu, om vanavond te gaan zwemmen, hij woont er dichterbij eigenlijk dan ik doe, of eigenlijk exact in het midden, en wat zo heerlijk is? Hij kan echt koken! Omdat ik op woensdag altijd pas na zwemmen eet zelf, mag ik mij nu heel rijk voelen als ik bij hem thuis kom vanavond dat het eten bijna klaar is of klaar staat! πŸ˜‰

Morgen weer mijn zonnestraaltjes, en zo heerlijk, hij brengt mij en komt mij weer halen, wat een luxe mensen! Al is het voor een keertje, ik moet even wat meer meenemen wat ik een collega had beloofd, was al enigzins geregeld dat zij mij eventueel thuis zou brengen en dan de spullen mee zou nemen, maar nu, kan ik vandaag gewoon inladen in zijn jeep, ja een jeep… en morgen overzetten in haar auto πŸ˜‰

Ontmoeting:Β Ja, de ontmoeting met zijn dochter, nu voor het echt en 1 op 1 praktisch, is heel goed gegaan, er is een zelfde humor als bij ons, het is altijd spannend natuurlijk maar ik wist al hoe het in elkaar zat allemaal. En zij heeft in een onderonsje tegen haar papa gezegd: ‘wees zuinig op haar.’ Ze is ook open en eerlijk, en daarom begon ik meteen al, ‘als je wat wil weten vragenvuur, mag, je mag alles weten, en dan hoor ik aan het einde van de avond wel of ik mag blijven.’ hahaha Haar woorden, jij bent zacht, lief, leuk!

 

34 thoughts on “Wilde koeien

  1. Dat klinkt gezellig en leuk. Goed overweg kunnen met de kinderen is ook belangrijk. Die uitvergrootte foto’s lijken wel schilderijen. Ik kan ze niet ontdekken op die andere foto

    Love As Always
    DiMario

    Liked by 1 persoon

  2. Oh ik zie ze wel staan hoor. Daar, ik wijs ze even aan. Zie je ze ook? πŸ˜› hahaha Nee, het is dat ik nu weet dat ze er staan anders wist ik gewoon helemaal niets.
    Maar zo werkt het met zoomen he. Ik heb pas een verrekijker gekocht die redelijk wat kan. Nog net niet tot aan Engeland.
    Super dat het allemaal zo goed gaat. Behalve die domper met je papieren maar dat is ook opgelost. En de week is ook al doormidden πŸ™‚
    grts

    Liked by 1 persoon

  3. Goede morgen Morgaine. Hopelijk zal die knie snel genezen, je wordt daarbij geholpen door de fysiotherapeut en je altijd weer goed humeur. Ook de humor die je met je dochter gemeen hebt zal daar beslist toe bijdragen hΓ©.
    En wilde koeien? Die heb ik nog nooit gezien dus bedankt om deze mooie fotoserie met ons te delen!

    Liked by 1 persoon

  4. koeien zijn net weggelopen denk ik.
    Ach ja, stadhuis en papieren zijn twee dingen toch? Gelukkig is het zo ver goed gekomen.
    O wat heerlijk dat je zo fijn met zijn dochter kan. Komt vast helemaal goed. Zo’n positief mens als jij kan toch niet anders? Je bent een topper en dat voelt ze aan. Good girl she is.
    Denk aan je knie en forceer niks please.
    Dochter hier ook gevallen aantal Jaren geleden en nog weer trouble. Nu voor ultrasounds. Please take it easy!!
    Love from the other side of the ocean!!
    Wilma

    Liked by 1 persoon

  5. Toch woon je niet verkeerd zo dicht bij de Noorderplassen.
    Bij de foto die volledig is uit gezoomd zie ik geen koe.
    Je knie is toch wel heftig beschadigd.
    Dus jij heb ook altijd pech als je denk iets rustig te gaan doen, dan is je zin wel weg. Hans

    Liked by 1 persoon

  6. Oh ik vind het zo tof voor je dat je weer een liefde hebt, iemand waar je samen mee kunt zijn, mee kunt genieten en mee kunt knuffelen πŸ˜€ Fijn dat het met de dochter ook klikte! Geniet ervan en vast een fijn weekend!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

