The Day After: Nieuwjaar

En wat heb ik gedaan, zelf kom ik best wel wat mensen tegen die hetzelfde doen, die ik spreek in de supermarkt waar ik onverwacht toch nog even moest zijn omdat mijn kind plus schoonzoon hadden besloten om even een bakkie te komen halen voor ze gingen feesten. Ze kregen een verbod mee om mij te bellen om 00.00 uur, omdat ik niet zeker wist of ik die klok wel ging halen, eigenlijk niet, maar voor Picasso, ben ik opgebleven om te zien wat hij ging doen, ja verstoppen dus toen ht los ging even na 12 uur, en toen heb ik alles maar uitgedaan, en ben naar bed gegaan, heerlijk, ja ik sliep zo, ondanks de knallen.

 

kussenhoes1

Gek word ik nu eigenlijk van al die nieuwjaarswensen overal, maar wel lief hoor, voor mij, begint er namelijk elke dag een nieuwjaar, en op vaste data of verschuivende data vier ik ze nog vaker, waar bijna niemand bij stil staat.

picasso-zeb

 

Chinees nieuwjaar bijvoorbeeld, vorig jaar en nu nog bezig het jaar van de aap plus de voorspellingen, niemand gelooft erin, maar het is weer uitgekomen en zo ook, weet ik al wat het komende jaar een beetje te bieden heeft, maak je weinig zorgen om Trump is dan ook wat ik je nu al kan vertellen, het spierballen gevecht blijft een spierballen gevecht, ja er zullen wat spanningen zijn op wereld niveau zelfs, maar het zijn woorden, uiteindelijk?

Op 28 jan. zal het Hanen jaar starten, elke baby geboren in dit jaar wordt dus een haan, Haantje de voorste, spierballen, maar nee, het is meer genuanceerd natuurlijk ๐Ÿ˜‰

Oh ja, dat men dus nieuwe ontdekkingen zou gaan doen op wetenschap en ruimte gebied wist ik dus ook al… Hoe die gasten het doen, doen ze het, maar echt, het klopt!

Hier wat men zegt over het komende jaar:

Algemene voorspellingen voor het jaar van de Haan

28 januari 2017 t/m 15 februari 2018

Algemeen

De Haan is waakzaam en alert, en dat zullen we in dit jaar ook terug kunnen zien. Het is op zich wel een veelbelovend jaar, maar goede resultaten worden pas bereikt na de nodige inspanningen. In de loop van het jaar zal hard werken worden beloond.

Macho’s en spierballengedrag

Begin 2017 wordt de nieuwe Amerikaanse president beรซdigd, en deze persoon zal al snel een politiek stempel willen drukken. We kunnen hier wel wat macho gedrag verwachten dat zich uitstrekt tot ver over de eigen landsgrenzen.

Minderheden zullen zich steeds duidelijker profileren, lang onderdrukte spanningen komen ook hier aan de oppervlakte, dit kan politiek gezien de nodige instabiliteit opleveren.

Internationaal gezien kan er sowieso sprake zijn van veel machtsvertoon en spanningen overal in de wereld. Maar uiteindelijk blijft het op veel plaatsen bij het tonen van de spierbundels en worden er toch overeenkomsten gesloten waardoor de spanningen weer wat wegebben. In het jaar van de Haan kunnen we wereldwijde verdragen verwachten waarvan de gevolgen tot ver in de toekomst merkbaar zijn.

Economie

Het patroon van orkanen en andere natuurrampen zal zich helaas nog wel voortzetten. Doordat er ook politiek gezien zoveel onzekerheid speelt zijn er ook veel schommelingen te zien op financieel vlak. Dit is geen jaar om met een snelle speculatie geld te verdienen, er moet weer gewoon gewerkt worden. Omdat de Haan waarde hecht aan uiterlijkheden kunnen we wel wat groei verwachten in de mode-industrie. Ook de fitness industrie, gezonde voeding en voedingssupplementen zitten in de lift.

Internet zal een steeds prominentere plaats in ons leven innemen. In 2005, het vorige jaar van de Haan, kwam YouTube online, en ook in dit jaar van de Haan kunnen we een bijzondere technische vooruitgang verwachten.

Persoonlijk

Voor ons persoonlijk is het jaar van de Haan een jaar van mogelijkheden, maar succes vraagt wel om de nodige inspanning, het komt ons niet zomaar aanwaaien. Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar er gebeurt van alles. Geef het beste van jezelf!

 

Bron: Catharina Web, die volg ik al jaren en jaren als het gaat om deze voorspelling.

Nieuwjaar, wanneer nog meer dan?

Voor wie met wicca bezig is, is het nieuwe jaar afgelopen 31 oktober al ingeluid, wat Samhain heet, en de Amerikanen, zoals ze wel vaker hebben gedaan met feesten vanuit het westen hier, verbasterd hebben naar Halloween. Er zijn voors en tegens, maar het feest is ouder dan je denkt en in Belgiรซ is Allerzielen nog steeds een dag waar men gewoon vrij is zelfs! Denk die kant op, en halloween is heel normaal. All Hallow’s Eve, het gedenken van de doden, maar ook de sluiers tussen meer naar boven en hier op aarde zouden dunner zijn waardoor je eventueel contact zou kunnen leggen met je overleden dierbaren, dat is het, niets meer, niets minder. En stamt al af van de Kelten.

picasso-slaapt

 

Nog een nieuwjaar?

JA, er is nog een nieuwjaar in mijn boek, en dit nieuwjaar is zeer persoonlijk, wanneer ben jij geboren? Dat is voor mij de ultieme dag dat er een nieuwjaar begint en start, jij bent immers op die dag op de wereld gekomen, meestal vier je kerst altijd al 1 jaar meer dan dat je werkelijk bent, je start bij 0 en telt in maanden. Mijn nieuwjaar is dus eigenlijk al gestart op 6 december. Die van mijn moeder start toevallig dit jaar vlak voor het Chinese nieuwjaar, op 27 jan. Eigenlijk gaan we oud en nieuw vieren met haar dit jaar ๐Ÿ˜‰

Kortom, de kalender trek ik mij weinig van aan, en ik vind het prima om heerlijk thuis te zijn, dat ik kan doen en laten wat ik wil en zo vroeg naar bed kan gaan als ik wil, en lekker bij mijn kat kan blijven die toch wel tegen het plafond aan zit, maar weet dat ik er ben!

nvlinder3

Vandaag is een gewone zondag, ik voel mij nog wat brak zelfs, ondanks dat ik heerlijk heb geslapen, de was is al droog, die ga ik maar even opvouwen en dan weer verder met mijn haakhobby ๐Ÿ˜‰

22 thoughts on “The Day After: Nieuwjaar

  1. Oooo nu komt het bericht wel !!
    Toch wens ik je alle goeds voor 2017..
    Wij hebben heerlijk een serie zitten kijken ..
    Wij hebben geprobeerd ons door de berg oliebollen en appelflappen heen te eten die ik s ochtend gebakken heb..
    Ik kijk NIET vooruit wat het jaar ons gaat brengen..ik hoop rust..
    Voor nu….. ik ga nog even een schaaltje flappen op tafel zetten..
    MIJN voornemen dit jaar….eind van dit jaar 2 pakken mix minder kopen …minder bakken…

    Liked by 1 persoon

  2. Hier ook een haan! En dat nieuwjaar met samhain doe ik ook en het verjaardaggebeuren…
    Elke reden voor een feestje ๐Ÿ˜‰ overigens met dit nieuwjaar heb ik geen drol. Dus gisteren vrij normaal en vandaag gewoon veldrijden, haken en lezen. Niets te gek gedaan.

    Liked by 1 persoon

  3. Ben blij dat het gedoe rond kerst en nieuwjaar gedaan is, de boom is hier ook al opgeruimd. Zo geen zin in dat hele gedoe maar goed. Nieuwjaarswensen daar geloof ik niet in ik hoop voor jou sowieso dat het een mooi jaar word, met veel zwemmen, haken en andere leuke dingen. En horoscopen of voorspellingen laat ik ook langs me heen gaan ben eigenlijk maar een echt saai persoontje hoor ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

    • nou saai, hahahaha ik zeg ook niet dat ik er in geloof maar ik vind het frappant dat het wel uitkomt ๐Ÿ˜‰ Dat is iets anders. Ik laat het gewoon zijn, en in wensen geloof ik wel, voor mijzelf dan ๐Ÿ˜‰ Dat is positiviteit ๐Ÿ˜€

      Liked by 1 persoon

  4. Ik ging wel wat later naar bed ๐Ÿ˜† maar ja, dat ben ik. Ik geloof ook niet in al die vooruitzichten en horoscopen en dergelijke. ๐Ÿ™‚ Het is leuk als het lijkt alsof er wat uitkomt maar als je die vooruitzichten goed leest dan kun je al zien dat er altijd wel wat staat wat min of meer gaat uitkomen.
    Voor mij is oud en nieuw niet zo bijzonder. Het zijn dagen waar ik toch ook gewoon mijn ding doe, want de zorg voor mijn dieren en zo gaat gewoon door natuurlijk.
    Maar, dat het maar een mooi jaar mag worden.

    Liked by 1 persoon

    • ik was om 22.00 uur al moe en zat t gapen, was ook al de hele dag gewoon in touw geweest ๐Ÿ˜‰ En met mijn dier bezig, hahaha hier dus ook een gewone dag, de kinderen komen ook vaker een bakkie halen natuurlijk. Dat laatste ga ik voor ๐Ÿ˜‰

      Like

  5. Ook vanuit hier nog een gezond 2017 gewent. hebben hier een kerk dienst en op tijd naar bed met oud jaar. Het is het hele jaar al laat dus nu op tijd. Hier is geen vuurwerk, dus lekker geslapen wat fijn is na verkouden te zijn geweest en nog eigenlijk.
    Veel sneeuw hier!
    Is een witte groet!
    Wilma

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

