Haken voor mijn nicht: de Now 8 Romance CAL deken

Mijn nicht had een deken gezien wat zij mooi vond, dat was toen ik in Amersfoort in de beste B&B zat van mijn ouders en op de katten mocht passen. Ik had net een groep gekregen van mijn moeder en werd verliefd op 2 dekens. En eentje had een absolute voorkeur, mijn nicht zag ze ook even snel en werd net zo verliefd en ik zei haar, als je mooi garen vindt dan heb je zoveel nodig, sla in en kom het brengen of ik neem het mee en haak het voor je. Dat was een plan, maar ja, haar keuze is turkoois/zeegroen die kant op, net als mijn moeder, hun lievelingstonen in kleuren.

now8-romancecal6

Nu kwam ik thuis met de Promo garen die alleen bij de XL Zeeman verkocht wordt en niet online besteld kan worden, kortom je moet geluk hebben wil je deze vinden en hopen dat het er nog is. Ik vond wat bollen blauwachtig en rood ~klik hier~ en haakte mijn eerste kussenhoezen, overigens blijkt dat ze eigenlijk te groot zijn, weer wat geleerd voor een volgende keer πŸ˜‰ Altijd kleiner haken dan het kussen is!

kussenhoes6

Ik ging naar de Zeeman hier die toevallig een XL is om wat wol te halen om nog een uil te haken, een uil voor mijn pa die 21 dec. jarig was en het plan was deze op 2de kerstdag te geven, dan zouden we toch samen zijn. Ik kwam binnen en nee! JA, ze hadden weer promo en net aangevuld! En ja de kleur lag er, ik dacht niet na, ging erheen, 2 mandjes vol en hop naar de kassa! Mine, mine, mine! En ik besloot om deze voor haar verjaardag te gaan heken, de Now 8 Romance deken uit de volgende groep: CAL en dekens, maar dan anders en meer.Β 

now8-romancecal5

Haar verjaardag is 20 januari, dus tijd genoeg maar je weet nooit wat er gebeurd onderweg en daarom was ik dus amper op blog te vinden, nergens te vinden, ik nam het mee naar mijn werk, en als het rustig was dan zat ik voor thuis te haken, met ook aandacht en gezelligheid voor de cliΓ«nten en mijn collega’s natuurlijk, geweldig, heerlijk! En toen bleek dat ik hem al ruim een week voor kerst af had, alleen nog draadjes weg werken, en ik moest het nog geheim houden, wilde het geheim houden.

now8-romancecal1

Kerst kwam, eerste dag lekker thuis, tweede dag, we hadden allemaal wat gemaakt omdat mijn ouders nog in een verbouwing zitten, nieuwe vloeren beneden zijn ze nog mee bezig, er moet een nieuwe trap komen nog ook, kortom, met zijn allen investeerden wij in eten en mijn ouders zouden alles aanvullen, qua drankjes, hapjes en stollen en toetjes bla.

Bericht 1. mijn schoonneef, hoe noem je dat eigenlijk, de partner van je nicht πŸ˜‰ Ziek, die lag te klapperen van de koorts, toch bereid om mee te gaan, maar nee, hij moest in bed blijven. Mijn moeder al een weekje niet zo lekker, maar ook zij ging al wat beter en voor samen zijn kan altijd. Babynichtje, bericht op eerste kerstdag dat de stront tijdens het diner langs haar been liep door de luier heen. En ik las dat en dacht uh oh…

Ik zou mee rijden met mijn schoonzoon, mijn dochter is nog bezig met haar rijbewijs, dus ook zij is afhankelijk van hem. Als dat kon, zo niet, laat het mij dan weten dan ga ik met de trein. Maar laat het op tijd weten. Mijn schoonzoon ook ziek… ondertussen al zo laat, dat mijn pa belde en ons heeft afgebeld, blijf maar thuis… ja, mijn nicht was er wel even met babynichtje, die kwam net binnen om het eten te brengen, maar zo ging het hem niet worden, even emotioneel, #%#Q$#Q ik had mij er zo op verheugd en mijn moeder ook natuurlijk!

Even met mijn mams gesproken, haar vertelt dat ik van haar hou, dat weet ik toch, ja maar toch… een dag loopt in het water, al zolang bezig met de planning, natuurlijk kan dit gebeuren wil niet zeggen dat we het leuk vinden. Ik vroeg nog, zal ik dan toch niet even? NEE, blijf nu maar thuis.. .. Toen sprak ik mijn nicht en ja ik kon mij niet nog een maand inhouden wetend dat het nu ingepakt en klaar ligt, daarbij, als het bij haar thuis beter gaat, wie weet vind ze nog een gaatje om even met babynichtje mijn kant op te komen πŸ˜‰

Om het op te halen, maar ze is er blij mee, en dan heeft ze het alleen nog maar op de foto gezien, nog niet eens in het echt, want de kleur, wat ik ook doe, hoe ik het ook doe, komt niet uit op de foto’s.

Vandaag een nieuwe dag en in januari nieuwe verjaardagen te plannen. Alles sal reg komme.

Ik heb wel Sissi kunnen kijken en nog wat meer kunnen haken πŸ˜‰ En de zon scheen! Β πŸ˜€

Hoe waren jullie dagen of als je nog bezig bent, hoe verloopt het!

 

30 thoughts on “Haken voor mijn nicht: de Now 8 Romance CAL deken

  1. Wat is de deken mooi geworden en nicht zal er vast heel blij mee zijn! Al die steken met veel liefde gehaakt.
    Hier hadden we een rustige kerst, vol met sissi, marry poppins en niet te vergeten: the wizzard of oz ( voor de 300e x ofzo haha)
    Ik ben absoluut geen kerstmens en mijn lief gelukkig ook niet dus vonden we t wel lekker gezellig en knus zo.
    Wel jammer dat jou planning anders liep dan gedacht maar ja dat zal je nou altijd zien he!
    Veel liefs van jouw fan x

    Liked by 1 persoon

    • Absoluut met liefde, nu kan ik ook alle kattenfoto’s eindelijk tevoorschijn toveren, whahahaha Ze vond het virtueel al mooi, ze is er echt blij mee volgens moeders die haar reactie live kon zien, helaas, maar ze moet hem nog in het echt zien natuurlijk, dus dat ga ik meemaken πŸ˜‰ En ja toch alle drie die Sissi’s gisteren ben er ook maar opnieuw in gestapt, whahaha wel gek dat ze het zo gedaan hebben eerst de twee delen op 1 dag en dan alsnog alle drie achter elkaar…

      Like

  2. Dank voor de tip!
    Momenteel nog een beetje knoeiwerk aan het “Alles is Haken” vest… Ik ben er bijna klaar mee, maar vind het randje zoals beschreven in het patroon niet helemaal geslaagd en ben aan het improviseren gegaan… Binnenkort – hopelijk- op mijn blogje! πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

    • Geen bericht is goed bericht, grote nicht is stuk, man ziek, kindje niet lekker.. kortom die is te moe voor woorden om ze ook maar te typen, ik hoop dat het goed gaat, maar dat denk ik wel, met babynichtje dan πŸ˜‰

      Like

  3. Ik vind de deken heel mooi! Vervelend dat iedereen ziek is. Ik hoop dat je je babynichtje snel weer ziet. Hoe lang ben je bezig geweest met de deken? Best wat uurtjes of niet?

    Liked by 1 persoon

    • Uh ja, ergens heb ik het ongeveer bij gehouden, en er zit bijv. rustig een hele werkdag in met overwerk, heb ergens 10 uur op 1 dag eraan zitten werken, op miijn werk, 3 uurtjes 2x. en elke dag wel minimaal 4 tot 6 uur, 26 nov. heb ik dit garen aangeschaft een dag of 2 later aan gestart… een weekje voor kerst was het klaar, alleen nog draadjes en puntjes op de i… Kortom een hele dure deken qua uurloon πŸ˜‰

      Like

  4. Oei, bekant iedereen ziek. Dan kun je beter uitstellen lijkt me. Jij haakt wat weg zeg, Ongelooflijk. Mooi hoor.
    Ik heb 2de kerst geklust. Gelukkig. Eerste kerst me al ingehouden :D. Toen had ik mijn zoon en dochter hier dus dan lukt het me wel om niets te doen. πŸ™‚

    Like

Geef een reactie

