Uit de oude doos, herinnert U zich dit witte goedje nog?

Toen blogte ik nog op web-log.nl, deze foto’s hebben daar al eens gestaan, maar nu, sinds die tijd, is er niet echt meer sneeuw ooit zo gevallen als toen en wat was dat mooi, en wat was dat fijn toen ik nog eventueel bleef slapen bij mijn ouders. Zodat ik de volgende ochtend als eerste op kon staan, snelle douche kon nemen om dan samen met Lycos en mijn camera naar buiten te trekken, hij wist het al als ik bleef slapen. Dan ga ik niet met de baas mijn eerste wandeling doen, maar met haar!

Ja echt, zo was Lycos, diegenen die mij nog kennen van toen weten natuurlijk heel veel van Lycos, de golden retriever van mijn ouders, hij is 14 geworden, en helaas al enige jaren niet meer. En vraag mij niet in welk jaar in feb. dit besluit genomen is, een besluit wat er lange tijd aan zat te komen. Een besluit die zo verdomde moeilijk was omdat Lycos zelf nog zo blij was telkens, om ons te zien, maar niet meer kon gewoonweg. Ik weet dan ook niet meer of het nu alweer de 3de kest is zonder hem of de 2de, omdat voor mij, hij er nog altijd is… Stiekem kijk ik nog steeds of hij niet stiekem dichterbij komt als we aan tafel zitten, of met een knuffel ineens de woonkamer in stiert, stiekem weet bij ons te zitten wat dan eigenlijk niet mocht als het huis vol zat, ivm de glazen en eetwerk op tafel en die staart he mensen, die zwiepte telkens weer zo vaak en hard ook, hahaha

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hij mocht wel bij ons hoor, maar dan bij de openhaard, waar het veilig was, en anders op zijn kleed vlak naast de woonkamer en gingen we stuk voor stuk bij hem even op bezoek op zijn plekje in de gang, met de deur gewoon open. LYCOS, GA EENS… hoor ik niet meer, zeg ik zelf niet meer, en ook al ben ik niet echt een hondenmens zelf, om het in huis te nemen, maar Lycos was de familie lease hond. Ja echt. Mijn dochter had er zo nu en dan zin in, buiten vakanties van opa en oma om, mam, zou Lycos bij ons mogen logeren voor een weekje? Ook al moest ze gewoon naar school, ja maar wel met regels, zij moest dan voor school, de hond even laten plassen, de grote wandeling deed ik dan later op de dag en na school moest ze ook even hem uitlaten, hoort bij de opvoeding, jij wil hem hier, dan moet je ook voor hem zorgen, natuurlijk deed ik de laatste ronde als zij al op bed lag zelf of laat in de avond in het donker.

Sneeuw!

Deze foto’s stammen dus uit het jaar 2010, kerst 2010 dus op รฉรฉn van mijn ochtendwandelingen in Amersfoort, ja ik kan niet anders dan zeggen, als er zoveel sneeuw zou liggen, dat ik dan graag bij mijn ouders ben, om dan lekker erop uit te trekken, lopend, maar dat kan ook, want je zit zo in het bos of zoals hier tussen de weilanden in. Dit was de laatste keer dat ik in de sneeuw met Lycos heb gelopen, het dikke pak.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Wat ik mij ook ineens herinner is dat we best wel 2,5 uur weg zijn geweest, eerder een uurtje of 3, zo veel sneeuw lag er namelijk ook, dat lopen moeizaam ging, we kwamen allebei stuk en moe weer thuis. Mijn Pa, wilde wachten op mij met het ontbijt, maar mijn moeder die mij langer kent dan vandaag had gezegd, we gaan gewoon nu ontbijten, die zie je voorlopig niet meer terug! hahahaha

En ze had gelijk, Suus, hond, Camera, sneeuw… een combi dat je mij totaal vrij moet laten, en natuurlijk had ik wel mijn mobiel bij mij, maar ook die werd niet gebruikt omdat ook hier mijn moeder weet, als er wat is, dan had ik hen wel gebeld ๐Ÿ˜‰ Je kunt zeggen wat je wilt, het is mijn stiefpa, maar hij is meer vader voor mij in het nu, dan mijn echte ooit is geweest, laten we het daar maar op houden.

Overigens heb ik zelf een haat liefde verhouding met sneeuw, altijd al gehad, als het vers is, zoals hier op de foto’s, dan JA, maar de dooi erna, de rotzooi. Dat vind ik minder, maar ik denk dat velen dit met mij delen.

Deze foto’s zijn genomen met mijn oude camera toen deze nog redelijk goed was, de Olympus C-730 digital 10x zoom. zoiets.

~van de week meer, dit is nog lang niet alles. Mocht je je afvragen waar dit is? Dit is een deel van het Klompenpad wat ook door Amersfoort heen loopt. Ik heb hem nog nooit helemaal gelopen verder. Straks in het broed seizoen is dat ook weer een beetje lastig, later meer.

35 thoughts on “Uit de oude doos, herinnert U zich dit witte goedje nog?

    • Dank je wel, recht uit mijn hart, nul over nagedacht wat ik zou schrijven, ik vergeet zelfs nog, dat mijn stiefbroer hetzelfde deed, die leende Lycos ook zo nu en dan, hahaha Vandaar de lease hond en hij was graag bij ons allemaal, vandaar dat die keuze ook zo moeilijk was maar hij kon echt niet meer, amper nog staan op zijn poten… en zeker het eerste jaar, hebben we het er niet over gehad, laat staan foto’s getoond etc. ๐Ÿ˜‰ Jullie ook hele fijne dagen!

      Liked by 1 persoon

    • Alle honden die ik gekend heb en ooit op heb gepast ken ik nog, maar ik heb niet van allemaal foto’s omdat sommigen nog van voor het digitale tijdperk stammen, maar met grote regelmaat liggen mijn nicht en ik in een deuk om de herinneringen die wij hebben van Truus, Bas en Joop bijv. Laat staan Flora, de hond die 6 maanden jonger was dan ik en waar ik samen mee ben opgegroeid, toen ik 13 was, was dat mijn eerste verlies qua dieren ook… En lucky you? Met de sneeuw? hahaha ๐Ÿ˜‰ Hele fijne dagen Wilma!

      Like

  1. Ik mis mijn oude witte kat nog en soms zie ik hem zitten. Maar ja, ik had hem 19 jaar. Dat is niet zomaar een tijdje.
    Met sneeuw heb ik niets. Wat mij betreft valt het nooit meer. Volgens mij viel hier toen met kerst niets maar later die winter nog wel.
    Hier is het altijd drama omdat men hier heel slecht strooit.
    Dus laat de sneeuw maar weg.
    Fijne dagen Suuz

    Liked by 1 persoon

    • In Amersfoort dus al met kerst, en dan is ons landje zo klein en dan toch nog die verschillen, als de wegen niet goed gestrooid worden kan ik het mij echt wel voorstellen, maar voor de fotografie, is het puur genieten, de rest niet nee, i know, dat is ook mijn haat liefde verhouding. Jullie ook fijne dagen John! โค

      Liked by 1 persoon

  2. Ik ben geen wintermens.ik hou niet van kou brrr
    Maar wat een mooie foto’s en wat een lief verhaal over jullie lease hond met een hele mooie naam!
    Sommige dieren blijven altijd bij je he?
    Ik heb altijd katten gehad, maar de kat die altijd bij me blijft is mikkie, hoewel hij er okk al jaren niet meer is.
    Ik ben benieuwd naar jou ‘meer’ en wens je hele fijne en gezelkige dagen toe
    X
    Jouw fan

    Liked by 1 persoon

    • Whahaha ja inderdaad, midden in Amsterdam dus… die ken ik ook nog van heel vroeger, er is maar 1 jaar geweest dat het zelfs in oud west zo dik was dat het wel 2 dagen mooi bleef ๐Ÿ˜‰ seventies ergens, maar bij mijn opa en oma op het dorp, zo mooi altijd! Jij ook hele fijne dagen lieverd!

      Liked by 1 persoon

  3. Honden en katten …sneeuw en kerst ..altijd weer lachten..Malou kon uren en uren vlakbij de boom zitten…dus op 1 cm afstand van een kerstkransje…Tom die altijd de resten kreeg en dan aan tafel mocht zitten terwijl wij zn vlees aan het gourmetten waren ..die zij ..ja het was een meisje..dan netjes van het vorkje hapte..katten hadden weer hun eigen gedoe met sneeuw whahahaha
    We zijn nu bijna 9 jaar dieren vrij…en we blijven het missen ..
    Fijne dagen Morgaine xxx

    Liked by 1 persoon

    • hahahaha ja katten en sneeuw, ook al kennen ze het wel nog van vroeger, als ik aan de oudjes denk die er allang niet meer zijn, wij hadden een slimme kat, die trok twee sporen in de tuin, en dan in een kruis, en hij kwam altijd weer door exact hetzelfde spoor weer binnen of ging zo naar buiten, pas buiten de tuin ging ie evetueel racen, hahahaha Jullie ook fijne dagen!

      Like

  4. Tja, zelf heb ik er geen nostalgische gevoelens over. Natuurlijk vind ik dit wel heel mooi om zien, jouw schitterende foto’s hebben daar een grote bijdrage aan, maar ik denk meer aan de ellende die sneeuw met zich meebrengt.en de kou… de kou lieve Morgaine, ik kan daar niet goed tegen. Jij wel dan?

    Liked by 1 persoon

    • Als de zon schijnt en de sneeuw ligt en er is blauwe lucht dan kan ik er beter tegen dan,en als ik thuis kom kan ik mij warm douchen of lekker warm stoken, dan word ik er nog rozig van en slaap eventueel goed ๐Ÿ˜‰

      Like

Geef een reactie

