The guilty pleasure voorbij + mini update(s)

Een guilty pleasure zo zegt men, is een song die je eigenlijk niet leuk vindt maar toch mee zingt als deze ergens voorbij komt op radio of tv of waar dan ook.

Ik heb een guilty pleasure gevonden die ik voorbij ben, dat ik niet anders kan dan zuchten en denken, NEXT, en mijn lippen stijf op elkaar houdt. Ja, zelf verzonnen deze, en juist nu, gelukkig nog een paar dagen en dan is het ook weg! hahaha

Welke song? Nou, zoals ik het elk jaar begrijp vinden mensen dit een TOP nummer juist in deze tijd van het jaar, nou uhm… die mag van mij echt in de vergetelhoek terecht komen.

Driving Home for Christmas van Chris Rea!

Echt mensen… zo erg dat nummer en dan stam ik ook nog van die generatie af dat het ooit nieuw was, ik net zo hard mee galmde, de eerste 5 jaar of zo, maar daarna werd het die guilty pleasure en ik merk nu al zeker een jaar of 5 dat het nu de guilty pleasure voorbij is.

Nee, ik ga dus ook niet linken naar dat nummer, want dan geef ik het weer meer kliks en aandacht πŸ˜› (oh wacht doe ik nu ook al eigenlijk, eigenlijk moet ik gewoon mijn mond hierover houden, dan verdwijnt het hopelijk vanzelf πŸ˜› )

Welk nummer vind ik dan wel leuk?

Nou, die is er zeer zeker en het valt mij op, dat ik hem bijna nooit op de radio hoor of op tv zie en ik deze per ongeluk op een cd heb leren kennen, iets met best christmas songs ever, en Roos is getuige geweest, dat ook zij een aantal nummers heeft gehoord nu, die ze niet eens kende! Waaronder deze dus:

 

 

Echt ik ga stuk om dit nummer, van het lachen, en wordt er super vrolijk van, puur van de humor! Dit is niet het origineel trouwens, maar vind ik wel de betere uitvoering persoonlijk. Het origineel is van de Pogues of zo ~klik~Β Β <—— origineel, net even iets ruiger, omdat de zanger een totaal andere stem heeft, hahaha In mijn oren lijkt het ook meer vals of zo, kan mijn vinger er niet op leggen.

Update(s)

  1. Ik heb afgelopen woensdag het eerste kerst gerecht gemaakt, de ‘maiskoekjes’ en ja, mais kan ploffen in hete olie, ik maak die dingen al zeker 20 jaar en vanuit blik gezien, altijd is het goed gegaan en nu ontplofte bij het schoonhalen van de olie 1 maiskorrel die dreef en precies toen ik die wilde pakken heel voorzichtig, uit wilde scheppen, besloot deze om te ploffen en zo over mijn hand heen. *OUCH*, direct gekoeld natuurlijk en het leek goed te gaan. Dochter kwam voorproeven, net als met pannekoeken, de eerste worden meestal niet mooi omdat de olie dan toch nog niet heet genoeg blijkt πŸ˜‰ Het was alleen wat rood en ik deed er een dikke laag gingseng creme op telkens, maar in de avond kwamen er toch blaasjes opzetten, nog niets aan de hand, maar de volgende ochtend, gisteren… 1 dikke vette blaar…

Welke ik natuurlijk per ongeluk kapot stootte, en dat ging niet goed, ik moest ook nog werken, of moest, ik wilde nog naar mijn zonnestraaltje dus even hop naar de dokters assistente en zij verbond mijn hand en smeerder er een zilver nog wattus zalf op die ik niet kende.

verbrand

Het is dus een kleine tweedegraads verbranding, precies tussen duim en wijsvinger in bovenop, ik durf het verband er niet af te halen nu, hahaha Maar ik moet wel, want als ik denk, maar dat denk ik nu al, dat het niet goed is, moet ik even terug komen, ik ga sowieso terug, maar ik moest ook nog koken!

2. Koken voor kerst dus, kwam niet goed uit, want mijn tweede gerecht betreft de FrikadΓ¨l of ook wel PerkΓ¨del genoemd. En ja die stond vandaag in de planning, het staat in de oven want ik heb tegenwoordig graag handschoentje van latex in huis, voor als ik dus met vlees aan de gang moet of wil gaan πŸ˜‰ Kneden of insmeren, zodat ik daarna mijn nagels etc nog schoon heb en niet zolang hoef te borstelen. Het staat intussen in de oven,, gelukkig, ik mag het, of ik moet het er zo afhalen * help* Β  πŸ˜‰

3. Op het werk, heb ik gisteren twee collega’s uitgezwaaid of drie eigenlijk, gezien ook die ene collega nog even langs kwam die ik normaal alleen op de fairs tegen kom. En twee van mijn vaste zie ik niet meer dit jaar, het is heel gek, en eigenlijk hebben we het allemaal een beetje zo bleek, dat het kerstgevoel nog totaal niet in ons systeem zit. Te druk met andere zaken en zo knuffelden we even met een ‘tot volgend’ jaar en die ene collega die er wel is, moet ik komen, al is het om de morele steun, whahahaha (vorig jaar waren ze alle drie vrij en raadde men mij aan om ook thuis te blijven. ) (ik denk dat ik volgende week gewoon op de bonnefooi als ik wakker ben en gekleed dat ik hem gewoon zwaar moreel ga ondersteunen πŸ˜‰ )

4. Update hier op blog!Β 

Nu weten jullie al dat ik nog steeds minder dan een jaar echt kan haken, en daar ben ik eigenlijk absoluut mee bezig geweest, na kerst kan ik wat meer laten zien, uh ja, 3x raden dus πŸ˜‰ Ze komt hier nooit, maar zul je net zien, dus nee, ik hou mijn mond nog even dicht.

MAAR, wat wel dan, de linklijst hier aan de linkerkant is aangepast, er waren wat bloggers die veranderd zijn van domein en ik had dat nog niet aangepast, er zijn wat nieuwe lezers en lezeressen bij gekomen en er zijn wat blogs afgevallen waar ik niet meer lees eigenlijk, dus is de lijst aangepast en weer helemaal up to date! Alle links openen in een nieuw tabblad als het goed is. Β Dus leef je uit als je nog wat leuke blogs zoekt en zie wat ik graag lees of zie!

Van 80 blogs ben ik terug naar 60 nu, en dat zou mij een nieuwe kans moeten geven om weer met regelmaat bij te lezen, zo heb ik ook alles voor 20 dec. de prullenbak ingegooid, en zal ik starten met zo hier en daar, gisteren al mee gestart weer even bij jullie langs komen en eens zien wat jullie allemaal hebben geschreven of gefotografeerd maar echt alles terug kijken is nu natuurlijk onmogelijk.

Oh, het kerstnummer wat ook absoluut favoriet blijft sinds ik het ken uit de eighties… is de volgende, deze kan ik wel grijs draaien…. waarom? Geen idee, maar hier word ik vrolijk van!

 

Bij deze, rest mij nog een vraag, wat is jouw FAVORIETE kerstnummer en welk nummer heb je het helemaal mee gehad! Β (linkjes mogen in de reacties, tot 2 linkjes, doe je er meer, dan kom je in de spam πŸ˜› )

 

 

47 thoughts on “The guilty pleasure voorbij + mini update(s)

  1. Ik heb een foute kerst cd gehad van iemand….uhhh moet het nog bekijken en beluisteren…
    Tweede kerstdag komen de kinderen…het zou zo maar kunnen dat ik dan pas eens ga luisteren..dit jaar voorhet eerst maken we allemaal iets en eten dat met elkaar op.
    Maar
    Ik heb dusgeen favoriet kerstnummer..
    Fijne dagen Morgaine.en dat al je wensen mogen uitkomen volgend jaar….op 1 na ..simpel omdat er iets te wensen moet overblijven !
    O wil je nog even lachen..gister mn wasautomaat stuk, monteur gebeld en ze kwamen samen…de oudste stormt de trap op, ik erachter aan…gevolgd de jonge monteur….wat denk je….valt die bovenste toch bijna van de trap !! Ik zag hem zo achterover komen….en in een reflex…stak ik mn hand uit….tsja..vol opzn kont πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
    Volgens mij kwam hij van de schrik weer goed op de trap uit whahahaha ik moet er niet aan denkendat we van de trap gevallen zouden zijn…monteur…ik…monteur…..soort van sandwich had dat geworden onder aan de trap πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ€£πŸ€£πŸ€£

    Liked by 1 persoon

    • Whahahahaha Ria, dank je wel voor de lach! Ik zie het voor mij ja. En wat de wensen betreft, dito voor jou en hele fijne dagen als ik je niet meer online zie πŸ˜‰ Dit jaar bij ons dus ook hetzelfde, voor het eerst op deze wijze, omdat mijn ouders nog met een verbouwing bezig zijn πŸ˜‰ X

      Like

  2. Oh wat kut van die brand blaar, dat doet zeer! Ik heb toevallig vandaag mijn favoriet kerst liedje in de spotlight gezet op mijn blog πŸ™‚ dus je bent welkom om te komen luisteren hihi
    Voor nu, hele fijne kerstdagen, zorg dat je niet nog meer brand blaren krijgt! πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  3. Jakkes zo’n brandwond,lastige plek ook i.v.m haken.Een favoriet kerstlied heb ik niet,wij luisteren hier naar de top 4000 en dan komt er af en toe ééntje langs.Ik ben weer gestart met de doekjes voor Still,streefdoel = 100 en dat blijkt deze dagen een goed streefgetal te zijn.

    Liked by 1 persoon

  4. Goede avond lieve Morgaine. Ai, dat is balen nu net voor de kerst, je verbranden is al nooit leuk maar nu je wil koken is het al helemaal sneue. Hopelijk geneest het snel zodat je 2017 zonder verband kan ingaan!
    Leuke favoriete song heb jij! De mijne is en zal het voor altijd blijven: So this is Christmas van John Lennon (https://www.youtube.com/watch?v=sbKQ7nXx0o8). Daar smelt ik altijd bij weg…
    Hopelijk zal je wonde je niet tegenhouden van het hele feestelijke weekend te genieten meid…

    Liked by 1 persoon

  5. Dat is het risico met hete olie. Het kan een keer fout gaan, normaliter zijn het maar spatjes, en nu heb je even pech gehad. Komt wel weer goed gaan we vanuit. Ik wens je in ieder geval een paar fijne dagen toe.

    Liked by 1 persoon

    • Komt zeker goed Sjoerd, en inderdaad, en ik ben altijd al voorzichtig al ik ga frituren, dit is ook het enige wat ik maak met een open olie pan zullen we maar zeggen πŸ˜‰ Jullie ook, hele fijne dagen, en de hand is weer ingepakt, met vette gaas nu, en minstens een week zo houden en telkens verbinden en droog houden.

      Like

  6. ik heb bij Hans van logbank voor dit weekend nochtans driving home for christmas aangevraagd en wel omdat onze ver weg zoon voor eventjes weer bij ons is …. dus ja smaken verschillen maar dat mag he
    Alvast heel warme en gezellige kerstwensjes
    liefs

    Liked by 1 persoon

    • hahahahaha ja dat kan ik snappen, en in dit geval, in het begin vond ik het leuk, maar nu ben ik hem zat πŸ˜‰ Overigens is dit juist ook een punt, dat velen echt heel veel mensen dit juist een toppertje blijven vinden. Vandaar dat ik hem hier juist eens heb neer gezet dat ik hem te vaak hoor en gehoord heb, soms wel 3x in een uur.

      Like

  7. Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik een megabrandwond op mijn arm had. Het litteken is nog steeds goed te zien. Ik had de mazzel dat het zo in was gebrand dat het geen pijn meer deed… totdat het ging ontsteken. Nou ja, helemaal over.. Kerstliedjes, sorry hoor, ik ga echt niet luisteren. Ik luister zo wie zo geen Nederlandse radio zo vlak voor kerst.. ik vind de uitzending voor kerst van Hans al een hele uitdaging.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Oeh, ja daar heeft ze mij voor gewaarschuwd inderdaad, vandaar dat ik het nu droog moet houden, vet gaas heb ik erop nu, en elke dag verschonen bla… droog houden zoveel mogelijk. En ik heb al ibuprufen, dat gaat ontstekingen al tegen eventueel, dat scheelt! En ik luister ook geen radio, het kwam voorbij vanaf mijn harde schijf, lol… op mijn werk staat de radio wel op, maar dan ben je toch bezig. πŸ˜‰

      Like

  8. Hey Suuz, je bedoelt deze https://www.youtube.com/watch?v=EvDxSW8mzvU ? πŸ™‚ πŸ™‚ Een vreselijk nummer. We hadden het er hier gister over. Zet Sky radio aan en je hoort een loop van de zelfde nummers de hele dag door, en daar zit deze steevast ok bij.
    ouch, dat zal vast zeer doen. Best ‘s-nachts de wond open laten van verband zodat het kan drogen. Goed voor jezelf zorgen hΓ¨!
    Ik wens jou wat je mij wenste. πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • Whahahahaha etterbak van jou verwachtte ik wel een Opeth-je of zo… lol.. Slade… ja die bedoel ik… En klopt op mijn werk hoor ik het en ik heb 2x thuis even sky opgehad om te luisteren, maar al snel weer uit gezet πŸ˜‰ En nee, bij brandwonden werkt het andersom, tweedegraads juist wat open is, moet bedekt blijven, gisteren een heel gesprek gehad en overleg met de huisarts, naar Beverwijk hoef ik dan niet, maar vette gaas en dat gaat maken dat het indroogt… Liever ook douchen met latex handschoen, en pas na de douche verschonen… erg onhandig als je rechtshandig bent en dan eten maken, eten zelf soms πŸ˜‰ En dank je wel! ❀ ❀ ❀

      Liked by 1 persoon

    • hahahaha jij rijdt ook veel weg en rijdt weer terug? πŸ˜› πŸ˜‰ En Mariah, ja, maar niet wat op de radio komt, lol, ik heb de hele cd, al vanaf dag 1, staan veel mooiere nummers op πŸ˜‰ Gelukkig heb ik pijnstillers πŸ˜‰

      Like

  9. Ah wat naar van de brandwond! Ik heb dat ook eens gehad en kan behoorlijk pijnlijk zijn. En over guilty pleasure gesproken… De kerst cd van Jan Smit? πŸ˜† Ik vind die van Chris Rea en the Carpenters allebei leuk trouwens
    Ik houd echt van foute kerst muziek πŸ˜‚

    Liked by 1 persoon

    • Jan Smit… uhhh die ken ik niet eens, whahahaha En die van Chris valt dus juist in top10 van geweldig… dat is mijn punt, is niks fout aan zo zegt men, is juist very fine… hoe noem je dat, best of the best, top of the top song… ~kuche~ πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

