Het perfecte plaatje!

Nou, goed, even dan, heel even kom ik weer zwaaien, want? Ondertussen zijn er nieuwe ontwikkelingen, gaat het heel erg goed zelfs, ben ik weer sinds twee weken ongeveer terug op de B12 injecties zelfs, wat maakt dat ik elke dag wel een afspraak heb ergens of werk. Daarnaast ben ik van de week gevraagd of ik mee wil moderaten in een haakgroep, een klein maar fijn groepje, omdat ik zo lekker positief ben, die vibe heb, dat voelt als een absolute eer. Een paar blogsters weten ervan, en ondertussen ben ik wat geheimen aan het haken, voor de Sint en wat meer verderop in de maand en zelfs… volgend jaar.

Het perfecte plaatje!

Dat is nu op RTL4 elke maandag geloof ik, en ik vind het grappig, een stel amateurs, bekende Nederlanders die elke week twee opdrachten krijgen en dan beoordeeld worden, het wordt door Canon gesponsord en natuurlijk krijgen zij alles wat ze nodig hebben elke week als vanzelf mee van Canon.

park2

Het programma loopt al op zijn einde trouwens en er isΒ ook een thuisopdracht Β waar je zelf aan mee kunt doen en een Canon kan winnen, nee niet mee gedaan maar… van de week schoot ik wat mooie plaatjes na mijn B12 shot in het park, wat een weer he mensen, HEERLIJK!!!!!

park9

HIER HOU IK VAN! Zon, vriesweer, noordenwind met oost of west erin, liefst oost, want dat maakt mijn wasgoed zo heerlijk crisp! Mijn beddengoed nu???????? Ik slaap als een roos (nu de juiste tijdstippen nog vinden, hahaha)

Goed het park…

Oh nee, wacht! Gisteren, zaterdag, was ik van plan om dit blog al te maken, maar nee, ik werd wakker en mijn vriendin had mij al wat gestuurd, ben je na 1 uur thuis? Slaapdronken om 10 uur las ik dat pas en uhhhhh, ik had een planning, boodschappen en zo, maar voor haar ben ik thuis, ook al heb ik het zelfs nog gered om even naar de stad te fietsen voor een boodschap. En ze kwam, tijd was tekort maar de mutsen, sjaals en wraps zijn door de kinderen goed ontvangen, en daar ging het om!

park7

Ondertussen toon ik dus het park, afgelopen vrijdag was dit, maar het hele weekend was zo mooi.

De Zilverreiger

Ik fietste dus naar de assistenten der huisartsen: met de assistente van dr. van de Plooeehooooooeeeeg? Β πŸ˜‰ Om mijn injectie te halen en ik dacht het al te zien, zit er nu een zilverreiger midden in de woonwijk? Nee toch? Ik fietste door en op de terugweg zat het er nog, en JA, er is een zilverreiger duidelijk vanuit Oostvadersplassen naar onze wijk gevlogen en zit hier nu dus gewoon in het park!

park10

Gewoon tussen de meeuwen, hahahaha tot de zilverreiger dus even met zijn vleugels ging klappen om uit te slaan, verder niet, na het poetsen zelfs, ja ik heb er echt een hele tijd van een grote afstand staan kijken. En de meeuwen zich het lamlazerus schrokken, hahaha

park12

hier dus, zie links hoe de zilverreiger nog net zijn vleugel wijd heeft voor een klapwiek πŸ˜‰

Waar ik stond, bij de andere brug, zat een meeuw, met een prachtige achtergrond en ja de foto’s kwamen er heel mooi uit en toen dacht ik aan het perfecte plaatje de thuis opdracht van afgelopen week, natuur met dier fotograferen, maar ik was te laat, het was al gesloten.

meeuw14

Dit was anders de foto geweest die ik had ingestuurd, niet dat ik iets had gewonnen denk ik, maar zelf vind ik hem prachtig!

De hamvraag, hoe is het met jullie, vieren jullie Sint? Of heb je de kerstboom al staan, volgende week zondag, vieren wij weer Sint, voor het eerst in 16 of 17 jaar, juist, toen mijn dochter nog de leeftijd had πŸ˜‰ De komende 8 a 9 jaar zitten we er weer, en ik vind dat leuk!

 

47 thoughts on “Het perfecte plaatje!

  1. Nee wij vieren geen Sinterklaas meer … Toen mijn zoon van zijn geloof viel , wilde hij geen cadeautjes meer met de Sint maar met de kerst..
    Oke..
    En nu zelfs de kleinkinderen van het geloof gevallen zijn is het gewoon met Kerst een kleinigheidje… het gaat meer om het samen zijn dan de cadeautjes ..
    Haken doe ik even niet nu…ben net bijgekomen van de sjaals , mutsen en handschoenen die ik verleden jaar gebreid heb..

    Liked by 1 persoon

  2. Nee wij vieren het niet meer. Heerlijk zag vandaag herinneringen voorbij komen van schoenen zetten 5 jaar geleden dat jongste om 2:00 uur s nachts trots bij mijn bed stond om te laten zien wat ie had gekregen. Jongste taalt er nu niet meer na. Wel surprise maken voor school maar verder… maar voor jullie weer gezellig toch? Mooie plaatjes weer! Geniet er van😘😘😘

    Liked by 1 persoon

    • hahaha, mijn huis versieren doe ik allang niet meer, kind is de deur uit,, ben toch alleen, heb een Picasso rond rennen nu, kortom… πŸ˜‰ Komt wel weer als er eventueel een wederhelft ten tonele verschijnt, hahaha

      Like

  3. Bij ons staat de kerstboom nog niet! Maar ik hoop wel dat ie er snel komt, hihi. Leuk om weer wat van je te kunnen lezen, je hebt weer hele leuke foto’s genomen hoor, zeker dat je niet gaat meedoen met die wedstrijd? πŸ˜‰ Liefs!!

    Liked by 1 persoon

    • Ik had hem in willen sturen maar het was al gesloten vrijdag toen ik ging kijken, jury beraad nu, maandag komt de winnaar al in de bus, moet dus voor of uiterlijk op donderdag eventueel πŸ˜‰ Hangt ook van het onderwerp af, deze had ik zeker gedaan als het nog open was geweest. πŸ˜€

      Like

  4. Leuk artikel! Ik ben zelf enorm fan van het programma ‘het perfecte plaatje’ en kan ook niet wachten tot de aflevering van vanavond. Leuk om te zien dat ‘amateurs’ de strijd met elkaar aangaan. Wat ik wel jammer vind is dat ze niet echt tips geven voor goed fotograferen, maar dat het puur om de strijd tussen de celebrities gaat…. Liefs

    Liked by 1 persoon

  5. Wat fijn dat het zo goed gaat! Super om te lezen dat je zo druk bent en van alles doet, dat is mooi!
    Wij vieren geen sinterklaas, wel zijn we uitgenodigd bij vrienden om het sinterklaas spel te spelen, ben erg benieuwd hoe dat zal gaan πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

  6. Oei wat een mooie foto’s! Echt nog herfstig daar zeg! Zal proberen mijn camera mee te nemen zo. Sorry email komt met foto’s maar laptop verklaart mij steeds de oorlog dor te stoppen.
    Super goed dat je weeraan de gang ben.
    Groet, Wilma

    Camera ligt klaar. Nu niet vergeten…..

    Liked by 1 persoon

  7. Prachtige natuur! Afgelopen weekend waren wij ook weer op een magische plek… er was niet eens internet zover was het van de gebaande paden. Ik zou er zo kunnen wonen, echt. Wij vieren geen Sint. Sterker nog, op 5 december ga ik met mijn ouders reizen! Zin in natuurlijk πŸ˜€ kerst vieren we wel, maar hoe en wanneer is dit jaar de vraag aangezien Jimmy werkt op kerstavond. Iig: ik heb zin in december!

    Liked by 1 persoon

    • December will be magic again, kate Bush, mijn favo nummer, 1 van de, hahaha Spannend, zijn je ouders er al? en al jouw blogs staan ook nog gewoon in de mail, zodra ik even tijd en zin heb πŸ˜‰ You will see me! hahaha

      Like

  8. Om op je vraag te antwoorden. Ik vier geen Sint πŸ˜› En kerst… Daar heb ik dus ook helemaal niets mee. Ik weet inmiddels ook precies waarom kerst me tegenstaat.
    Een Canon winnen? Er kan er maar een de gelukkige zijn en ik wordt het ook niet want wist niet van het programma af πŸ˜€ Fijn dat het zo goed gaat met je!

    Liked by 1 persoon

    • whahahaha ik had ook niet anders verwacht πŸ˜‰ Kerst is Lichtmis he, wij vierden vroeger dus lichtmis, het terug keren van het licht, elke dag weer iets langer licht πŸ˜‰ Ja die Canon, de thuisoopdracht is nu, een selfie maken met een optische illusie, die sla ik maar even over, heb geen camere met instellingen dat je 10 foto’s over een minuut achter elkaar kan laten schieten met de zelf ontspanner, lol… πŸ˜‰

      Like

  9. Mooie foto’s maak je hoor! Ik kwam – toen ik met de fiets naar het werk ging – wel vaker blauwe reigers tegen. Maar die vliegen bijna altijd weg als je stopt om een foto te maken.
    Die zilverreiger heb jij toch maar mooi op de gevoelige plaat vastgelegd!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

