Winterfair! Haken: Baby – mutsen & Bonnnet(s)

Eerst jullie, zo lief! Van de week kreeg ik ineens een appje, zo lief, of alles wel goed was met mij, jaaaaaa, vervolgens kreeg de vriendin een lading aan foto’s via de app, wat ik aan het doen ben/was. Ik beloofde haar, van de week, na donderdag ergens!

Vervolgens een paar reacties hier, onder mijn blog, van mensen die mij niet op FB hebben en dus ook niets zagen van mij, instagram, ook daar, hey jij daar! Suuuhuuuuuuuuus! Leef je nog? Echt jullie zijn lief, dat bracht een glimlach op mijn lippen, ik word gemist! (zo nu en dan is dat echt heel fijn om te lezen, dat dit zo is).

En ik?

Ik dacht!

Ik blog even niet, omdat? Ik instagram even niet! Omdat?

Heel simpel, ik wilde jullie niet vervelen met al dat haakwerk wat ik vrijwillig op mij had genomen voor mijn werk! Zo simpel is het. Wel is het bijna elke dag als ik weer wat af had op FB verschenen, diegenen die mij daar ook hebben, weten het dus wel, en echt, zelfs mijn familie is gestopt met liken zoveel, hahahaha

Haken: Een mutsenparade!

Ik was dus ongeveer twee weken geleden op verzoek gestart om een muts te haken, voor de dochter van mijn beste vriendin, ik had haar gezegd, ik ga het proberen of het lukt? En het lukte, nog niet helemaal zoals het moest maar het hield mij in de greep en dus kwam mijn nicht ook toen ze die eerste zag, verliefde smiley, dus hop eentje voor babynichtje zitten haken. De dochter van mijn vriendin heeft ook nog een broer(tje), ja… die kan niet achter blijven en vervolgens mijn dochter verleid tot een Slouch Beanie, en toen, was het op.

Werk.

Ik kwam aan op mijn werk, ik pakte wol en ging haken, de rest ging film kijken, twee groepen bij elkaar, 3 van ons die ondertussen nog druk bezig waren met haken en naaien voor de Winterfair. En ik startte een muts… En deze kwam af binnen de tijd van mijn werk. Mijn collega zie: ‘Ja dit verkoopt wel!’

En ik nam mijn kans waar, ‘zal ik dan?’ Dat was goed en ik mocht wol uitzoeken en mee nemen, want als ik voor hen aan de slag ga? Dan moet het dus wel met materialen van hen zijn, omdat je niet zelf moet gaan investeren, ik mag shoppen trouwens, en dan de bon inleveren, dit doe ik niet eigenlijk, of op afspraak na overleg.

De kas is immers gevuld met dat wat verkocht wordt vanuit de winkel en de fairs.

En al snel had ik de smaak te pakken, wat was dit leuk! Babymutsjes vooral en ergens was ik al snel door mijn materialen heen van wat beschikbaar was gesteld, wat ik zelf dus had uitgezocht πŸ˜‰ Wist ik veel! Maar, zelf heb ik ook restjes, veel restjes nog staan, of had nu, van de deken, een ander project en ja zou het genoeg zijn? Ik sprokkelde bij elkaar en appte mijn collega, dit is wat ik nu ga verwerken, maak maar een prijsje, want een bon had ik niet natuurlijk, halve bollen, hele bollen nog, kortom ik kon niet stoppen!

Het resultaat van een week haken?

mutsen1

En 1 sjaal, hahaha die wol was ongeschikt, dat kan gebeuren, dat is dan niet bedoeld om mutsen mee te haken, te slap πŸ˜‰

mutsen2

Afgelopen donderdag leverde ik in, de ogen van mijn collega, aangezien ik vroeg: ‘Hoeveel babymutsjes wil je?’ Zei ze: ‘VEEL!’ Met een lach, en haar ogen mensen, toen ik donderdag de stapel uit mijn tas haalde… Ze keek mij aan en echt? Ja echt… Ik kreeg wat geld voor de restjes en ik wist al precies wat ik ermee zou gaan doen. Investeren!

Wat ik ook al gedaan heb nu, er is weer nieuwe wol en dit keer ben ik setjes aan het haken, bonnets met een sjaal, ik ben nu alweer druk bezig, 2 setjes zijn al af, nee nog niet op de foto, setje 3 ben ik nog niet tevreden over, ga ik zo naar kijken en ik zit op de wip!

Plus kwam er al iemand die heel graag voor haar kindje ook een ‘bonnet’ wil, ik wacht nog op de kleurkeuze. πŸ˜‰

mutsen5

Dit is een luxe bonnet, alleen voor meisjes, maar ik maak ze ook al voor jongens, door doen, zie ik, hoor ik, voel ik, zo en zo en dan gewoon gaan en proberen.

mutsen7

Dit zijn de basic bonnets die ik ook om kan toveren voor jongens πŸ˜‰

haken-bonnet-jongen

Dan ook in stoere kleur natuurlijk, de bonnet voor een jongen bedoeld.

De winterfair!Β 

De winterfair is alweer een feit, op woensdag 7 december is de winterfair weer aanwezig op Het Kan! De Dagbesteding: Pieter de Hooghstraat nummer 3, Almere: Tussen de Vaarten Noord!

Dit keer starten we pas om 13.00 uur, tot 16.00 uur en er is ook een musical dit keer! Ik verzorg het geluid in deze en hier zijn we al maanden mee bezig en het is leuk, fun. Deze musical zal starten om 14.30 uur, mocht je willen komen kijken, luisteren, hapjes zijn er ook, drankjes natuurlijk, al weet ik niet exact wat er allemaal geserveerd wordt nog, ik ben er niet elke dag πŸ˜‰

Wil je mij dus ontmoeten dan kan dat op deze middag, open voor iedereen, de kramen zullen weer staan met oa dus ook mijn haakwerken! Als je komt, dan hoef je jezelf niet eens kenbaar te maken, vorige keer was Rob hier zo bleek en ik heb het niet eens geweten, hahaha.

Verder heb ik gisteren even kennis gemaakt met mijn nieuwe werkplek, de DBS van Triade, en vanaf maandag ga ik ook daar mee zwemmen in de ochtend. Kortom ik werk nu al 3 dagen ingaande per nu en dus nog minder tijd?

Mochten jullie mij nu dus even missen, dan ben ik wennen aan de nieuwe dienstregeling qua werk, extra werken, en ik heb besloten om zelfs mijn verjaardag niet te vieren nu, want de Sint is weer geΓ―ntroduceerd, babynichtje, betekent weer feest vieren, kortom ik zie iedereen overvloedig volgende maand, plus het ligt hier open rond het spoor met bouwwerkzaamheden, en boodschappen doen is een crime. Maar ja…. mijn moeder.. ‘ik mag toch wel koffie komen drinken??????????????’

Ja dat mag, maar ik haal niks! Β πŸ˜‰

52 thoughts on “Winterfair! Haken: Baby – mutsen & Bonnnet(s)

  1. Zo zeg je gaat lekker met dat haken he! Fijn om weer even een update van je te lezen, al zie ik natuurlijk op Facebook en Instagram wel eens wat voorbij komen. Je hebt het er maar druk mee!

    Liked by 1 persoon

    • haha ja jij bent één van die bloggers die mee kan kijken op FB, en op instagram werd ik ook gemist, dus besloot ik om een paar ook daar up te loaden πŸ˜€ Nog even, gaat ook wel weer voorbij ergens πŸ˜‰

      Like

  2. Je hebt het weer helemaal goed gemaakt met deze log, je was druk met haken en plaatse op FB.
    Dan kan het zijn dat je logje even op de achtergrond komt, en je hebt meer dingen te doen. Hans

    Liked by 1 persoon

  3. Goede zondagmorgen lieve Morgaine. Blij dat je weer even langs kwam, zo kon ik nog maar eens je haakkunst bewonderen. Wow, ik doe het je niet na hoor!
    Hopelijk gaat het nu gestaag de goede kant met je op en zal je er weldra weer helemaal zijn. Courage meid…

    Liked by 1 persoon

    • hahaha ja ze snapt er nu nog niks van, nu is het nog even leuker voor ons straks, dan voor haar, vanaf 3? Pas dan zal het voor haar allemaal echt gaan leven, we kunnen nog even alles zeggen natuurlijk nu, hahaha

      Like

  4. Wat lief en wat mooi allemaal! πŸ˜€ En wat leuk wat je allemaal doet joh πŸ˜€ Dat je verjaardag er dan even bij inschiet… ach. Als je het maar leuk hebt! Ik kan helaas niet langskomen, maar volg je wel hoor πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  5. Die bonnts zijn grappig! Zag ook leuke katoen maar toch maar niet gekocht.geen tijd voor. En ik val om van de slaap savonds, dus geen haak of brei of naaiwerk.
    Groet van een gigantische slaapkop.
    Wilma

    Liked by 1 persoon

  6. … en je zou zeggen: Wat weten mannen daar nu van. Wel Morgaine, wij hadden vroeger een textielwinkel, met smyrna, wol, garen, vingerhoedjes,en allerhande kleren, laken, tot ‘Sole mio’-dekens. De winkel was in Brasschaat en noemde ‘Tricosmyrn”, maar de concurrentie met Inno was te groot.
    Ik heb het dus ook wel eens gedaan om te zien hoe leuk het kon zijn, en jawel hoor, haken is plezant en ontspannend.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

