Amersfoort & Omstreken: I can never say goodbye

 

Start het muziekje zou ik zeggen als dat kan, en geniet, want het is bijna zover. Tijd om naar huis te gaan. Mijn ouders appen net dat ook zij ingepakt zijn, ze hebben nog de hele dag om iets leuks te gaan doen en zullen vanavond rond 9 uur opstijgen als alles goed gaat en rond 2 uur a half 3 hopen ze hier weer binnen te lopen. Wellicht slaap ik dan, maar wie weet ben ik nog wakker πŸ˜‰ We zullen het zien! Hier hoef ik alleen nog het bed op te maken, een injectie halen nog vanmiddag en even een boodschapje doen voor het ontbijt. Dan ben ik aan kant en kan ik de dag nog lekker aan mijzelf wijden, al verwacht ik niet dat ik nog echt iets zal ondernemen. Ik ben ook aan het haken en dat is ook wel even lekker, al schijnt de zon ineens weer, zul je altijd zien, maar mijn winterjas hangt thuis en laten we eerlijk zijn, ineens is het best koud op de fiets.

Dankbaar!

Dankbaar ben ik, dat ik van mijn ouders hier op de katten mocht passen, gezien ik ook een stiefbroer heb, die dan gewoon werkt, maar hij had het ook kunnen doen natuurlijk. Het is toch een extra werk voor mijn ouders om mij dan op te halen een dag eerder, en morgen wellicht weer thuis af te leveren.

Dankbaar ben ik, DAT WE ZULK FANTASTISCH WEER HEBBEN GEHAD! De blauwe luchten, witte wolken zeker nog anderhalve week lang, zodat ik heerlijk kon fietsen en foto’s maken om jullie daar weer van mee te laten genieten. Ik ben er nog lang niet, dus als ik thuis ben, ga ik zeker door om jullie het moois te laten zien wat ik nog heb staan. Ik ben maar 2 a 3 dagen meer thuis geweest, al heb ik zelfs op deze dagen eventueel even een boodschapje gedaan, er is maar 1 dag geweest, dat ik echt 100% thuis ben geweest. En ik heb genoten!

Dankbaar ben ik, dat mijn eigen fiets mee kan, en ik zo veilig en wel door en rond Amersfoort heb kunnen fietsen, je kent je eigen fiets toch het beste. Maar ook ben ik dankbaar dat het mogelijk is gemaakt dat ik eventueel de elektrische fiets van mijn moeder mee had mogen nemen. Maar nee, het plan was eventueel Lage Vuursche, maar het is nog te droog om al echt paddestoelen tegen te komen, dus die rit heb ik gelaten.

Dankbaar ben ik, dat ik in dit heerlijke huis (wat zo in een woonmagazine past), heb mogen bivakeren, ook al was ik er eigenlijk alleen in de avond en late middag aanwezig, en in de ochtend natuurlijk. Met alles aanwezig echt, ik moest het dan zelf doen, maar de beste B&B is toch hier.

Dankbaar ben ik, dat mijn ouders ervoor hebben gezorgd dat alles qua eten en drinken volop aanwezig is. Het enige waar ik voor hoefde te zorgen was verse groenten, nou ik heb weinig gekookt om eerlijk te zijn, gezien er hier een magnetron aanwezig is en een airfryer, welke ik dan ook heb uitgeprobeerd, ik wil ook zo’n ding! hahaha

Dankbaar ben ik, dat ik hier heerlijk heb kunnen wokken, ja dat dan wel, op gas koken of wokken, zo hoort het. (Thuis heb ik verplicht stadsverwarming, dus elektrisch koken, dat is het net niet).

Dankbaar ben ik, dat Thijs en Teun mij al vrij snel accepteerden, hier was ik even bang voor omdat zij mij in het jaar dat zij hier nu zijn, zo oud zijn ze nu ook πŸ˜‰ Dat het moeizaam zou gaan, maar vooral Thijs, de meer binnenkat, kwam al snel en echt, ik heb mij suf gelachen om dat beest. Ook met Teun, maar dat is meer de buitenkat en 2 dagen is hij vrij lang van huis weg geweest dat ik mij even zorgen maakte, maar nu het ineens kouder werd, lag hij zelfs vanmorgen gewoon op bed aan mijn voeten te snurken, om dan te merken dat ik wakker was en bovenop mijn borst te komen knuffelen.

Dankbaar ben ik, voor alle mooie plekjes die ik herontdekt heb, maar ook ontdekt heb, zoals de Soesterduinen, wauw, en ik speel nog met het idee om deze straks misschien nog 1x te bezoeken.

Dankbaar ben ik, dat ik heerlijk heb kunnen haken met name in de avond, met tv en alle luxe van dien, koffie, koekje, wat lekkers, dingen die ik thuis eigenlijk niet doe, kortom echt het vakantie effect.

Dankbaar ben ik, dat ik Hans, van logbankje heb mogen ontmoeten en even heb kunnen kletsen met hem, was ontzettend gezellig! Dank je wel Hans voor deze bijzondere ontmoeting in vriendschap.

Dankbaar ben ik, dat ik zelfs een privΓ© vaart heb mogen doen, hahahaha er was gewoon niemand anders die alsnog de tweede muurroute wilde doen, maar ze varen voor die 5 euro evengoed uit, geboekt is geboekt! En dan ga je op pad met twee mannen die vrijwillig de tocht extra speciaal maken!

Dankbaar ben ik, dat mijn ouders mij vertrouwen, dit klinkt misschien gek. Ik heb dit vertrouwen altijd gehad, zeker van mijn moeder, maar ik weet dat het ook anders kan, van zien bij anderen. Vertrouwen, zo belangrijk!

Dankbaar ben ik, dat Roos, van Roos denkt (ze staat in de lijst aan de zijkant van dit blog), haar weekenden heeft opgeofferd, dit weekend laatste keer zelfs, om op Picasso te passen, of te zorgen dat hij niet al te lang alleen was en is. Dat blijkt ook uit de oppas app. dat dit nodig was en is.

Dankbaar ben ik, dat mijn dochter Lies, van Lies Vlogt, door de weeks als Roos naar stage was of school, dat zij Picasso elke dag even heeft opgezocht en hem aandacht en eten en drinken heeft gegeven.

Dankbaar ben ik, dat ik deze vakantie in eigen land heb mogen mee maken weer. Ik heb dit vaker gedaan toen Lycos de hond er nog was, maar ja… Het was even niet nodig, totdat Thijs en Teun kwamen.

Daarom, dank ik iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt, mijn ouders, mijn dochter en Roos vooral!

grouphug

 

Dank jullie wel!

En ook jullie mede bloggers en lezers en reageerders wil ik danken, dat jullie zijn blijven komen lezen en reageren, zonder jullie was dit ook minder leuk geweest πŸ˜‰ Voor nu, ga ik even afscheid nemen, ik weet niet voor hoelang, maar ik denk dat ik pas weer online zal komen als ik thuis ben, en natuurlijk krijgt Picasso dan eerst de volledige aandacht, en Roos πŸ˜‰

 

31 thoughts on “Amersfoort & Omstreken: I can never say goodbye

  1. Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad, en zoals ik al eerder zei, je hebt er echt een vakantie van gemaakt! Geweldig! Hoop dat je ouders het ook naar hun zin hebben gehad..
    De afgezegde afspraak maak ik goed hoor, maar zoals je zelf al zei, wordt wel ergens voorjaar. En wat in het vat zit verzuurt niet hΓ¨. En Amersfoort moet ik ook nog eens gaan ontdekken, mooi beschreven heb je alles en zo’n boottocht lijkt me enig. Goede thuiskomst en een dikke knuffel en X

    Liked by 1 persoon

    • Hahahaha zeg ik niks, doe je het zelf, het is goed Trees, ik weet dat het goed komt πŸ˜‰ Het is alleen als ik in Amersfoort ben dat ik dan meestal op familie bezoek ben, weinig ruimte om tussendoor iets te doen. Dan ben ik hier gericht πŸ˜‰ Mochten ze volgend jaar weer op vakantie gaan en ik krijg oppas voor Picasso weer rond, dan ben je de eerste die het weet πŸ˜›

      Like

  2. Geniet er nog even van en na als je weer thuis bent! Toch fijn zo’n band met je moeder. Kan idd anders, helaas. (ervaring mee).
    Groet, Wilma
    PS email komt, maar pc stopt er steeds mee.

    Liked by 1 persoon

    • Dat ben ik zeker aan het doen, niet meer een stuk gefietst, te moe eigenlijk, het zinkt in, hahaha Dus ga ik zeker doen, ben lekker aan het haken, film erbij genieten maar! En jij ook rustig aan, komt goed met die mail πŸ˜€

      Like

  3. Wat goed van je dat je zoveel dingen hebt kunnen doen en dat je daar ook dankbaar voor bent.
    Wie weet ontmoeten we elkaar weer eens, hoop dat ik dan fitter ben.
    Was een wederzijdse leuke ontmoeting.
    Je hebt je vakantie goed besteed. Hans

    Liked by 1 persoon

    • Daar hebben we allemaal weleens last van, nu ben ik even van de radar af opzoek naar mijn normale ritme, eerste week weer werken ook, en nu fysio zometeen :O En ja, heb het echt naar mijn zin gehad! πŸ˜€

      Like

Geef een reactie

