De jachthaven

Zoals jullie weten vlogt mijn dochter, en in deze aflevering meteen al, zien jullie een stuk van de fietstocht, ze heeft onderweg opnamen gemaakt van de omgeving, dus bewegend en zelfs de ijsvogel heeft ze even gevangen. En ja, jullie zien mij ook ergens voorbij komen. Dus als je ipv alleen de foto’s ook bewegend beeld wilt zien, startend bij De Eenvoud, die moderne huizen? Kijk dan vooral ook het filmpje.

 

De jachthaven, we komen er aan, het is mijn tweede favo plekje om even te stoppen eventueel en op de steiger te genieten van het uitzicht op de jachthaven en de vele vogels, waar ook vele echt heel veel zwaluwen rond vliegen. Dit keer zag het er niet zo heel schoon uit allemaal, de meeuwen hadden goed huis gehouden.

meeuw1

meeuw2

meeuw3.jpg

meeuw4

Mijn dochter ging niet mee, om de 1 of andere reden vond zij dat de steiger er niet stabiel genoeg uit zag, dus ben ik niet lang gebleven, wel heb ik mij nog even omgedraaid, spelen moet als ik er toch ben met dit prachtige weer.

mast5

mast7

mast6

mast8

Nee, deze auto staat niet op de boot, hahaha dat lijkt zo, de auto staat op de dijk erachter πŸ˜‰

De observatiehut…Β 

Al snel stapten we weer op de fiets en staken over, tijd om richting de observatiehut te gaan, dat wilde ze nog wel. Ik hoopte dat er iets te zien zou zijn maar had haar al gewaarschuwd dat ik er vorig jaar meerdere malen was geweest, maar dat er toen niet echt veel te zien was, niets of weinig bijzonders, aalscholvers zitten hier namelijk ook gewoon in de wijken, ja echt… Eenden al helemaal, en nijlganzen ook zo hier en daar, zeker hier in Kruidenwijk.

mast9

Wij kwamen aan en we vonden deze rij mannen, dit had ik nog nooit mee gemaakt daar, over het algemeen was ik er alleen of kwam er iemand even kijken om dan zo weer te vertrekken zo weinig was er te zien vorig jaar. Maar nu, wat was er zo bijzonder nu? Dat komt later, wat het niet was in elk geval, al zag ik ze wel voor het eerst hier nu…

Deze zilverreiger die zijn kop in het riet stak… daar zaten ze niet op te wachten πŸ˜‰

mast10

Morgen meer πŸ˜€

37 thoughts on “De jachthaven

  1. Ik leer Lies aardig kennen, ze doet het leuk en gebruikt leuke deuntjes.
    Mooie omgeving om te fietsen, heb je ook de zon in je gezicht?
    Meeuwen zijn wel grappig, als je aan komt lopen, vliegen ze een voor een weg.
    Mooi weer om te genieten. Hans

    Like

  2. Jawel ik heb je gezien in de vlog. Dit is voor het eerst dat ik een vlog kijk maar ik had het belooft te doen. Gelijk de hond van je dochter bewegend gezien. Het is een scheet.
    Leuk zo dat gezichtsbedrog met de auto en het schip. Je was er precies op het juiste moment πŸ˜€
    grts, en goed w-end

    Liked by 1 persoon

  3. Goede morgen Morgaine, en een even goed weekend gewenst.
    Leuk die VLOG van je dochter, als je inderdaad klikt op het filmpje krijg je heel wat te zien! En ook die mooie meid van jou, die heeft waarschijnlijk een resem aanbidders achter haar aanlopen…
    Een mooie jachthaven ook, jullie hebben op dat tochtje wel heel veel gezien hΓ©…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

