Geiten, zilverreiger, aalscholvers, plus een meeuw.

Is dat allemaal mogelijk? Ja dat is mogelijk, en dat op 20 kilometer fietsen op 1 verkorte route. Het is een rondje, en precies op het midden, maakt het dus weinig uit of je nu doorfietst of terug gaat, daarom kies ik er meestal voor om door te fietsen. Ik ben er nog niet uit, welke kant ik het meest fijn vindt en mooi. Het heeft allemaal wat.

geit1

Ik vertelde al dat mijn dochter zo lief is geweest om een halve dag zeker op te offeren voor haar moeder in haar vakantie, ze heeft genoeg te doen, kortom 😉 Samen fietsen, nu zij eindelijk in bezit is van een betere fiets, een goede fiets, is het ook mogelijk voor haar om langere stukken te fietsen. Wat wij gemeen hebben is dat we allebei van fotografie houden. Een DNA dingetje denk ik, alleen mijn moeder mist de aanleg, als ik ook foto’s zie in mijn babyalbum, kan ik er zo uithalen welke door mijn moeder zijn gemaakt, hahaha Nu met het digitale tijdperk een stuk makkelijker ook voor haar, maar toch, ze fotografeert lang niet zoveel als mijn oom kan doen, mijn nicht, haar partner, ikzelf of mijn dochter dus.

geit2

 

Ik had het idee om eens een hele andere kant op te gaan. Richting Muiderberg, dit lijkt niet ver, maar voor mij, draait het dan vooral om de Hollandse Brug die overgstoken moet worden, dat is een behoorlijke klim die ik een aantal keren met school heb gemaakt. Dus uhm, zo’n even rekenen… 24 + 4 ongeveer, zelfs 5 denk ik… Dat is dus 28 jaar geleden tot zelfs 29 jaar geleden, jezus, waar is de tijd gebleven! Ik zat toen namelijk nog in de brugklas, en lagere school, kamp naar Nederhorst den Berg op de fiets, en met geschiedenis les naar het Muiderslot op de fiets… Daarna nooit meer, op de fiets dan 😉

geit3

Dit plan besprak ik eerst met mijn fysiotherapeut waar ik eerst even heen mocht gaan weer, heerlijk, ontspannen de fiets op, maar mijn been nog strak. Hij gaf echter een fiat om die afstand en daarheen te fietsen, ja dat moet ik echt onder supervisie doen, vandaar ook dat ik mijn dochter had gevraagd. Echter toen ik thuis kwam, was mijn dochter er al, we wilden op tijd vertrekken om de warmte voor te zijn, als ik geen fysio had gehad, waren we al om 9 uur op de fiets gesprongen maar we vertrokken nu rond half 11… Zij vroeg aan mij, omdat ze ook mijn foto’s ziet natuurlijk, of ik met haar nu ook eens ÊÊn van deze mooie paden wilde gaan fietsen, ‘jij weet er zoveel mam!’ Nou goed, dan maar het oude, en ik snapte haar wel, maar ik wist wat er voor haar lag qua pad en weg, het is namelijk saaier dan je denkt, hahaha

geit4

Nu heeft ze de begin route al heel vaak gelopen, toen de hond van mijn ouders er nog was, en zijn wij begin dit jaar ook nog samen het bos in geweest, ze herkende het vaag. ~Hier kun je onze fietstochtjes en wandelroute bekijken, 26 feb. dit jaar. ~ 

Dat was ook op haar verzoek. Nu herkende ze het al niet meer. Ik leidde haar de nieuwe wijk in waarvan ik wist dat zij deze nog totaal niet kende, ik vorig jaar ook nog niet, tot ik ging fietsen dus, wat vorig jaar heel goed ging en ik deze route maar liefst 3 of 4x heb gedaan. Ik moest en zou dit keer dus stoppen bij ~De Eenvoud~ omdat dit keer de lucht wel mee werkte, qua kleur, namelijk, hemelsblauw 😀

Vervolgens reed ik de straat uit met laatste huizen voor de dijk, waar vorig jaar alles nog bewoond was, stonden er nu maar liefst 3 grote enorme panden te koop… en die huizen mensen, ik liet de eenvoud zien, maar ook deze huizen zijn alleen voor de rijken der aarde, stel je voor, dat een trailer met een zeilscheepje erop heel normaal is om hier in de voortuin aan te treffen, en een enorme caravan ernaast en de auto staat op straat te pronken. Ik zeg ff niets… natuurlijk dromen ook wij weg, maar 3 te koop, is veel!

zilverreiger5

We gingen de dijk op, wat eerst via een heel smal schelpenpad verloopt, vervolgens omhoog met een uitzicht over het water aan de ene kant, de andere kant ook, maar dan voor de zoetwatervogels die meer van riet houden, hoe deze plassen heten kan ik niet echt vinden online, geen zin om te zoeken. Daar stond ineens een zilverreiger, meerdere zelfs, maar ik schoot er eentje.

zilverreiger6

Mijn eerste zilverreiger ever die ik op de foto heb kunnen zetten. Hoe vaak ik hier ook langs ben gefietst en heb gezeten, zitten staren…

zilverreiger7

Als ik de camera over het riet heen til? Dan zie je dit…

zilverreiger8

Yep, de stad.. het lijkt dichtbij, maar ja, het is de fietsroute die maakt dat je er echt nog zo’n 10 km vanaf bent, nul doorsteek hier, of je moet terug, maar dan zit je al op meer dan 10 km, hahaha Valt dat even tegen? 😉

Op de dijk, wauw, het is wat heiig, duidelijk al op de bovenste foto, maar dat zie je dus ook op het water, tenzij je dichtbij kunt komen. We fietsten een klein stukje door tot ik het volgende tegen kwam…. hier besloot ik, om af te stappen, de vlierbessensap te pakken en even de weg over te steken, om dan zo dicht mogelijk bij het water even pauze te nemen en gewoon te genieten.

aalscholvers9

Even wachten nog met oversteken want?

aalscholvers11

 

aalscholvers12

Mijn spierkracht viel wat tegen in de armen, dit is ook waarom ik geprikt ben afgelopen vrijdag, en ik bleef bibberen, het valt mij nog ontzettend mee dat ik zo heb in kunnen zoomen en deze shot heb kunnen maken. Ik kan beter, weet ik, ik had spijt, niet aan gedacht ook, dat mijn statief dus thuis stond.

aalscholvers10

Terwijl ik ergens ook plat op mijn rug lag te genieten van het klotsende water, de vogels, en af en toe een voorbij razende auto, vond mijn dochter het wel welletjes. Ze had het al heet, en zij is niet gewend om zulke tochten te fietsen. Het was de warmte vooral, ook al hadden we water genoeg en suiker genoeg in de limonade, zelf gemaakte vlierbessen siroop, had ik druifjes bij mij, het was haar te heet. Het was ook wat saaier dan ze dacht, maar ze fietste rustig door en mee… en dat is maar goed ook, uiteindelijk heeft ze hele mooie dingen gezien, wat pas later komt.

Jullie hebben die meeuw toch wel gevonden denk ik? 😉

 

30 thoughts on “Geiten, zilverreiger, aalscholvers, plus een meeuw.

  1. heb hem ook gezien!! vind die met de trekker ook leuk, lijt of de zeilboot er boven op zit.
    Lekker fietsen, geniet ervan. Hier ook lekker weer ,maar al 1 x nacht Vorst gehad en vandaag 25 graden!!
    Groet, wilma

    Liked by 1 persoon

  2. Een rustpuntje in het midden van je route, niet gek.
    Wel gezellig samen fietsen en plezier hebben.
    Meeuwen zitten graag bij aalscholvers, die weten waar de vis zit.
    Dank voor je hitte tips, bij de vijver was het fijn. Hans

    Liked by 1 persoon

  3. Ik zie zelfs 2 meeuwen. Er ligt er nog een in het water ook op de zelfde foto. Leuk dat het fotograferen overgeslagen is op je dochter. Zo heb je iig iets wat je graag samen doet en dat is op zo’n tochtje wel leuk.
    Die foto’s met die reigers heb je nog goed weten te filteren 😀
    Trouwens, 10 km is toch geen afstand eigenlijk maar zo gezien op de foto lijkt het juist ver weg.
    grts 🙂

    Liked by 1 persoon

    • hahaha ja dat filteren, elke foto erdoorheen gehaald en sommigen zijn puur eruit gekomen in the end, maar de zilverreiger was met 1 klik overduidelijk! Komt ook omdat ik die niet anders kon dan tegen de zon in te nemen. 😉 Gelukkig kan ik dat filteren zodat je de werkelijkheid dan weer terug krijgt. En die afstand is ook een peuleschil, hangt er ook wel vanaf wat je tegenkomt onderweg, saai, dus recht toe, recht aan weinig te zien? Of lekker afwisselend, it’s all in the mind, maar ik kan daar ook wel last van hebben, als er weinig te zien is onderweg, alles hetzelfde lijkt, lijkt de afstand ook langer, gelukkig weet ik hier, dat je nog heel veel afwisseling krijgt later 😉

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

