Net wakker: woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag

Woensdagavond, ik ga zwemmen, 1 vrijwilliger heeft afgebeld, met een andere vrijwilliger en een begeleidster dit keer zwemmen wij met drie cliënten, twee redden zichzelf wel, ja één van hen is diegene waar ik aan gekoppeld ben. En juist die ene cliënt die echt 1 op 1 nodig heeft omdat hij gaat, springt, doet, moet je echt achteraan. Ik gaf aan, ik wil het wel met hem gaan doen, even zien hoe dat gaat. Nou dat ging in het begin goed, maar hoe later op de avond, hoe meer enthousiast hij werd en ook gewoon in mij klom, letterlijk en figuurlijk. Zijn handen vast pakken, of hij de mijne eigenlijk en dan gewoon op mijn bovenbenen gaan staan en zichzelf laten staan boven het water, OUCH. hahaha Dat is zwaar! En dat terwijl hij eigenlijk een lichtgewicht is zelf. Slepen, springen, hossen, achter hem aan zwemmen als hij zich achterover liet vallen en dan keihard op zijn manier bij mij vandaan zwom, bij de knieën dan maar pakken om te voorkomen dat hij niet op de anderen gaat springen of hen ineens vast pakt en in hen gaat klimmen. Ja, dat is best intensief, je hebt nul rust. Natuurlijk werd er hier en daar even overgenomen als ik het vroeg, zodat ik even naar de andere twee cliënten kon gaan ook, wat rustiger, maar kort en bondig, zo heb ik wel met alle drie kennis kunnen maken. Of zij met mij, ook dat is belangrijk, dat ze mij als vast gezicht gaan kennen en zich veilig voelen onderweg. Ik ben pas ver na 8 uur thuis dit keer. En ik moet nog eten.

ganzen1

Donderdag!

De foto’s die jullie in dit stuk zien, zijn donderdag na mijn werk gemaakt. Want? Ik had per ongeluk al eerder in de week een map gezien op internet van Almere en ik zag daar een fietsroute die naar mijn idee een stuk korter leek te zijn naar mijn werk. Welke ook nog eens door 3 parken heen gaat dan, en ik hier, zoals op bovenstaande foto op die brug uitkom, om dan beneden af te slaan en in no time aan de achterkant van mijn werk uit te komen. Het weer werkte eindelijk mee, mijn eerste keer dit jaar dat ik op mijn fiets naar het werk kon gaan.

ganzen2

Dit is opnieuw de Hoge Vaart dus, waar vele groepen ganzen overal langs het water zich bevinden, dit is een ander groep dan ik eerder liet zien. Anyway, mijn been, 1 been, voelde best gezwollen aan, zou ik nu wel gaan fietsen? Ik waagde het erop, ik nam mijn tijd, schreef de namen van de paden op voor de zekerheid en ik kon altijd nog afbuigen naar ‘het bekende’, maar dit was een recht toe, recht aan pad, als ik hem maar kon vinden. En ik vond hem, dit pad, zo ook had ik druifjes in de mand en een grote fles water, ja dan ga ik wel goed voorbereid natuurlijk. Ik had er een uur voor uitgetrokken en mijn collega’s ook alvast laten weten dat ik op de fiets nieuwe route ging doen, dus als ik wat later zou zijn of niet aan zou komen, dat ik dan verdwaald zou zijn, hahaha

ganzen3

Ik was ruim een half uur te vroeg op mijn werk, plus ik had het toch goed gezien, het is anderhalve km korter dan de route die ik vorig jaar telkens fietste, plus een stuk rustiger ook, omdat je buiten de stad om gaat ipv dwars door de stad. En zo mogelijk, ben ik nog omgefietst en kan het nog iets korter zijn, maar dat zal een paar honderd meter zijn denk ik, voor een volgende keer om uit te proberen.

ganzen4

We hebben opnieuw ivm de warmte een rustige middag gevoerd, we kunnen straks nog lang genoeg binnen zitten met zijn allen namelijk. Wel was mijn andere collega terug van vakantie en starten we weer even met oefenen voor de musical die op de winterfair gehouden zal worden. Maar ja, zij is terug, ik ben er nog 1 week, dan ben ik 3 weken afwezig en ik ben wel diegene die de muziek doet en regelt, hahaha

ganzen5

Tien voor vier, ik had allang weg gemogen maar ik zakte even in een dipje, dus heel rustig aan ben ik even voor 4 uur weer op de fiets gestapt, dat is altijd zo, het weggaan is een lastige, zit ik eenmaal weer op de fiets of loop ik onderweg naar huis, dan valt het wel weer mee. maar mijn been voelde wel strakker aan rond de knie, toch ging het fietsen goed. Ik klom deze brug weer op en nu kon ik rustig aan op en afstappen onderweg, de tijd aan mijzelf immers. Op deze bovenstaande foto zien jullie dat ik dat pad op zal gaan, naar beneden, om naar huis te gaan, kom ik daar helemaal niet als ik in 1x door zou gaan, maar ik had de ganzen al gespot en ik wist dat dit pad bij het Blocq van Kuffeler uitkomt ondertussen. Maar dat dorst ik niet aan, om helemaal die kant op te fietsen en dan de Dijk op.

ganzen6

Daar kom ik nu vandaan vanaf mijn werk, brug af, scherpe bocht naar links, brug weer onderdoor naar mijn werk.

ganzen7

Ik ben beneden, en wisten jullie dat? Ik ganzen enger vind dan zwanen? Hahaha, ja dat is echt waar, mijn hart slaat altijd even over als ik bij ganzen kom en ze komen dan direct naar je toe, in de hoop dat je voedsel hebt natuurlijk, maar zwanen doen dat niet, die blijven liever bij je vandaan, ik sta hier dan ook veilig achter mijn fiets, mijn fiets als een soort grens en bescherming, ja dat hielp. Kijk maar mee…

ganzen8

Ze hebben hier al in de gaten, al vrij snel overigens, dat ik niets bij mij heb voor hen.

ganzen9

En ze zijn al vrij snel weer rustig naar de waterkant gewaggeld… Wat mij de kans gaf, om de volgende foto’s te schieten.

ganzen10

ganzen11

Ondertussen vertel ik even over vrijdag. Ik had een afspraak met mijn huisarts gemaakt, al vroeg, en natuurlijk zag ik het weer 3 uur worden, om 7 uur er weer uit. Even na 9 uur zat ik bij mijn huisarts keurig op tijd, dubbele tijd omdat ik vele klachten eens wilde bespreken, mijn zicht gaat namelijk binnen een jaar gezien heel snel achteruit, te snel, niet alleen om te lezen, maar ook op de fiets merk ik al enige tijd dat ik het verkeer te laat opmerk of zie, krijg ik nu met regelmaat zelf van alles naar mijn hoofd geslingerd omdat ik ze echt niet gezien heb! En dat is natuurlijk gevaarlijk. Maar ook tintelingen en laat ik eerlijk zijn, fysiek gezien is dit een heel slecht jaar voor mij, ik gaf de schuld aan de te koude zomer en teveel nattigheid, teveel wind, waardoor fietsen een crime werd en ik ook niet mocht, niet te ver, een max mee kreeg van centrum stad en niet verder. Ik heb mij direct laten prikken op bloed, omdat dit kon, en aankomende week komt de uitslag, dan vertel ik de rest. Jullie snappen wel, dat ik doodmoe thuis kwam, en ik dus weer snel op bed lag, een paar uur nog heb geslapen om dan daarna weer in te zakken op de bank, om weer de klok 3 uur te zien slaan. Natuurlijk had ik een lamme arm die ik amper voelde of wat blauw.

ganzen12

ganzen13

ganzen14

Zaterdag!

Nee, die gans haalt niet uit naar mij, jullie gaan zo zien waarom dan wel, hahaha

Goed, zaterdag, ik sta eigenlijk goed op en ook best op tijd, een korte nacht maar wel lekker geslapen. Mooi, Triathlon in de stad, ga ik wel of niet, en al snel een bericht van mijn vriendin op de app. En eigenlijk begon het gesprek en is de hele dag zo door gegaan, met haar gezin tussendoor en weg zijn, mijn bedoening en ergens meldde ik haar, ik krijg ineens een lichte hoofdpijn, en mijn schouders, weet niet… maar goed, de tijd van de maand zit er ook aan te komen, zal wel. Toch ging ik wat huishouden, concentreren en blogs lezen lukte even niet, morgen weer een dag, en wat muziek op, Picasso dicht bij mij, wat boodschappen en de dag verdween als vanzelf, gelukkig.

De Triathlon heb ik dus niet gehaald, ik moest wel even lachen, ineens zag ik Narda namelijk in de buurt varen, voor Pampus, en van alle weekenden of dagen, kiest zij precies het weekend van de Triathlon uit om deze kant op te varen, wat betekent dat je geen kip zit op het land, omdat de hele dijk en eigenlijk heel Almere is afgezet voor het fietsparcours, je Almere niet in kunt varen, omdat er wordt gezwommen en gelopen rond het Weerwater, hahahaha 

Dik en vet gedrukt? KLIK… is een linkje 😉 Boven dus…

Nou goed, ik heb nog meer foto’s maar ik geef jullie er nog twee. Nu is het zondag, en ik had besloten, nadat ik gevonden had, diazepam, ik dacht dat ik niets meer had, maar ik vond nog een stripje, en nam er twee in, even een nacht, goed doorslapen… Ik zag nog een geweldige prachtig mooie film, waar gebeurd, over de Tweede Wereldoorlog, 1200 Joden die vanaf 1941 geloof ik uit mijn hoofd, tot het einde in een bos hebben weten te overleven… In Wit Rusland namelijk… Indrukwekkend!

Het werd kwart over twee toen deze film klaar was, om half 3 lag ik erin, om half 1 vandaag werd ik wakker, ik start dus net, en eigenlijk zit ik op de wip, had ik gisteren gedweild, heeft Picasso afgelopen nacht natuurlijk zitten kotsen op 3 plekken in de woonkamer en hal, right? Ben ik weer aan het schilderen gestart en heb ik nog een haakwerkje liggen wat bijna klaar is, wat ik voor het weekend af had willen hebben, maar nog ligt, kortom… Ik weet niet wanneer ik bij jullie kom even, ik ben nog wat sufgetuft.

De laatste foto’s voor vandaag:

ganzen15

Ja, de Ka… die kwam te dichtbij de gans…

ganzen16

Ik ben half onderweg naar huis, sterker nog, ik ben vlak bij mijn dochter in de buurt, hier laat zij de hond meestal uit, en in het park wat ik net doorkruist heb en nog wel wat foto’s heb gemaakt, maar niet veel 😉 Later meer, van dit stukje Almere.

Als jullie mij dus even missen, ik zit even in een rare lappenmand, eentje van dingen doen, energie voelen, tegelijk fysiek dus wat tegen strubbelingen ondervinden. Het gaat vanzelf weer over. Wel weet ik, dat ik de komende week weer vol zit gepland 😉

Ik wens jullie een hele fijne zondag toe! En ook alvast de komende week, dat jullie een hele mooie week voor de boeg hebben.

 

50 thoughts on “Net wakker: woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag

    • Ik doe rustig aan Hillechien, zeker weten, en blogs als de jouwe of Neuzie, zijn vaak heerlijk om op dit soort dagen wel even te zien en lezen 😉 Ik neem nog een bakkie, lees een paar en dan even douchen en keuken is ontploft, hahaha Even aanrecht weer aan kant, de dweil even en dan denk ik op de bank, nog een film zoeken, haakwerkje erbij… dan schieten we wel weer op denk ik 😀

      Like

    • Ik vind ze leuk hoor, alleen dat waken he, ze zijn meer progressief dan zwanen als je op afstand blijft, hahaha Gelukkig gingen ze ook snel weer terug, heb het ook weleens anders gehad, toen ben ik maar snel verder gegaan 😉

      Like

    • Dank je wel Nesrin, fotografie, ik weet niet, zit in mijn bloed denk ik, al heel jong mocht ik vroeger weleens een foto nemen en ik hoor mijn ooms nog zeggen, mijn vader niet eens, vooral mijn ooms… ‘ze heeft talent’. Maar daar ga ik niet vanuit zelf, nog steeds niet, ik doe maar wat denk ik altijd, en zie thuis wel verder, dat is nu wel erg makkelijk met de digi’s van nu 😉 En ja, ik snap je wat de ganzen betreft, doe ik meestal ook, ik waag het erop zo nu en dan, maar soms, zijn ze te agressief of blijven te dicht bij mij te lang, dan ben ik ook zo weer weg, daar zorg ik altijd voor, dat ik zo weer op mijn fiets zit en weg kan fietsen, hahaha

      Like

    • Doe ik, en heel graag gedaan, het is voor mij één van mijn passies, fotografie, en vooral natuur, en ook oude steden 😉 Dank je wel! Het is alweer 4 uur, voor mijn gevoel ben ik nog altijd net wakker, ik zit nog aan de koffie, wel al gedouched, keuken aan kant, het belangrijkste, zo nog even een boodschapje doen 😉

      Liked by 1 persoon

    • Ja absoluut, had hem gestart vanuit nieuwsgierigheid afgelopen nacht, met het idee ik zal zo wel half weg vallen, maar het maakte mij juist wakker, en alsnog ook zo mee geleeft, adem ingehouden, nou ja, je snapt mij 😉

      Like

  1. Heel veel sterkte en beterschap. Volgens mij ben je eigenlijk al een hele tijd in de lappenmand. Alleen had je er excuses voor. Dan was dit het dan was dat het….. Kortom het schoot niet op. En je bleef maar rondlopen.
    Kortom misschien volgende keer toch eerder aan de bel van de huisarts trekken?? Want dit is wel zonde hoor

    Liked by 1 persoon

    • Ja lieverd, maar als je niet weet waar je moet zoeken, en de huisarts ook niet… De tip zat er wel, maar ik had nog nooit de symptomen opgezocht… tot vorig week… en toen schrok ik mij rot! Het komt goed, als dit het echt is, ben ik ook weer zo boven water dan? Nou ja, ik ga het merken, eerst de uitslag, woensdag of donderdag, 3 werkdagen zei ze, maar ik weet niet of vrijdag ook al geldt, of dat ik pas vanaf morgen moet rekenen.

      Liked by 1 persoon

    • Ik ook iets minder tegenwoordig, soms spaar ik ze, of lang leven netflix, dat ik kan kiezen wat ik wil 😉 Ja ik ook dus… daarom geef ik het ook aan, deze film… heel diep onder de indruk… En dat laatste.. slaap? hahaha

      Like

  2. Je vermaakt je wel, een kortere route is ook wat later vertrekken.
    De warmte is mij ook te erg, rustig aan doen ook met je knie.
    Die film ken ik wel, is wel een aangrijpende film.
    Wens je een fijne week toe. Hans

    Liked by 1 persoon

  3. Ja, met zo’n druktemaker die je in de gaten moet houden, en die jou dan gebruikt als speeltuig… Je zou van minder klachten krijgen. Het is gewoon zwaar. Mooie route zo. Ik denk dat zelfs ik die graag zou fietsen.
    Ik heb gelukkig een minder drukke week als afgelopen week. En woensdag heb ik eigenlijk iets maar dat heb ik gewoon afgezegd. Ik heet geen gerit namelijk 😛
    Ik wens je iig ook een prima week toe.
    grts 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Het is ook niet de bedoeling dat ik bij hem blijf, ik wilde het zelf proberen, kreeg net al een mailtje hoe ik het met mijn ‘eigen’ cliënt vind, hahaha ja een stuk rustiger, ik zie deze ‘collega’ woensdag weer voor het eerst sinds de kennismaking. En geen Gerritje? 😉 Valt me nog mee 😛 Ik heb vandaag mijn zondag net als jij, morgen mijn dochter op visite, wie weet wat fietsen bla… en woensdagavond weer in actie 😉

      Liked by 1 persoon

  4. Dat was een heel verhaal deze keer. Ik vind het steengoed wat je met en voor die mensen doet, maar je moet ook weer niet al te enthousiast worden, want dan kun je het zelf bezuren. Heb jij niets aan en die mensen ook niet.
    Ik heb een van mijn ‘ommetje’-routes tijdelijk verlegd om niet langs een broedend zwanenpaar te moeten waarvan er een op me af kwam snellen met uitgespreide vleugels.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

