Skyline: Almere Haven

“Skyline (stad), het profiel of gezicht van een stad, vaak gekenmerkt door wolkenkrabbers en andere hoge gebouwen.”

Aldus Wikipedia, hoef ik toch niet te linken he? Dit is echt het enige zinnetje wat er staat daar.

En ik zocht het op om even te kijken of ik wel goed zat, ja dus. Hoge gebouwen, eventueel wolkenkrabbers en ik had daarvoor gezocht op; Skyline Almere Haven, juist naar de titel van dit blog. En wat schertst mijn verbazing? Er staat toch echt Almere HAVEN??? (ik krijg dus die van Stad…)

Nou ja, niet te vinden dus! Wat is dit nu weer voor #%$#^%(* Goed.

De skyline van Almere Haven!

Almere Haven heeft dus wel degelijk ook een skyline, dat je deze eventueel alleen vanaf de A6 kunt zien aan de overkant (als skyline), als je in de buurt van Naarden fietst, oh wacht, rijdt. Of je dus op het water vertoeft, het Gooimeer genaamd, daar kan ik ook weinig aan doen! In mijn beleving is dit net zo goed een skyline omdat het herkenbaar is! Ook al zit er water tussen, zie je het alleen vanaf de snelweg met nul mogelijkheid om daar even te stoppen. Vanuit het Naarderbos miscchien en natuurlijk de jachthaven van Naarden, als wij vanaf deze kant de kerk van Naarden kunnen spotten met mooi weer, dan is dat andersom ook zo, de snelweg ligt verder weg.

bottervaart3

Ik moet wel even zeggen, nu zie je het nog vanuit de Havenkom, straks zie je het vanaf het water en hoe het er dan uitziet als je op de A6 zou rijden. Dit gebouw heb ik overigens wel gebouwd zien worden, net als de hele havenkom en al die flats aldaar… waren we niet blij mee trouwens, ‘wij’ Havenaren, althans, velen niet, haha Nu hoort het er wel bij, maar dat komt ook omdat er heel veel horeca zit, de jachthaven ligt hier rechts achter die nieuwe gebouwen, vroeger was dit allemaal open en al dijk… je was al een eind op weg naar Huizen vroeger met de fiets.

bottervaart11

Kijk, dit is al in de richting van veraf, als je dus vol op het water vertoeft en het is nog iets kleiner als je op de A6 zit, maar altijd, duidelijk zichtbaar, tenzij er dikke dichte mist hangt. Maar dan zie je geen enkele skyline lijkt me. Genoeg over deze prachtige skyline? ~proest~ Op naar de rest van de bottertocht en nog wat ander gezever.

 

Boven, klik op een foto om groter en in slidehow te zien, de laatste 2 vallen dus ook onder de skyline maar dan moet je toch wel echt op het water zitten, deze zie je amper of niet vanaf de A6.

bottervaart12

Eรฉn van de schippers. Narda vind trouwens dat ze een burgertrutten blog neer heeft gezet, en dat is schijnbaar saai. Nou ja! ๐Ÿ˜‰

Sas heeft een stuk staan over bloggen zelf. Of jij voorbeelden hebt van blogs die je graag over zou nemen, en dan zie ik ineens mijn eigen naam staan ๐Ÿ˜€ Altijd leuk om te zien dat je gewaardeerd wordt, en in dit geval zelfs als lekker onvoorspelbaar wordt betiteld, zie het blog van Narda, want zo voelt het vaker eigenlijk, hahaha Dank je wel Sas ๐Ÿ˜‰

Het blijkt dat Elaine van Troetelberen op de weg, ook vanuit Suriname waar ze voor een jaar zit naar Linda’s zomerweek kan kijken, terug kijken dan, gezien ik ergens een opmerking maakte over iets wat Humberto Tan had gezegd, Surinamers en honden? zie jij dat ooit?

Natasja, mijn oude klasgenote, althans, de laatste twee jaar, onze examentijd dus juist, is bezig met de jaren ’80 en beschrijft wat zij heeft mee gemaakt en ervaren op school, en over twee weken, ik zeg het vast, komt er vast en zeker een klassenfoto tevoorschijn waar ik OOK op sta, CRISIS, hahaha En ik ken Natasja, als ze kan, zal ze met 50 pijlen of een ouderwetse eddingstift vooral oplichten waar ik sta ๐Ÿ˜‰ ย Het gaat hier om de zondag, dan gooit zij de ‘Lazy Sunday’ online.

Gadisa, echt… ik lag ronduit in een lachstuip vanmiddag, maar eigenlijk is het huilen met de pet op als het je gebeurt, het is natuurlijk dan ook hoe zij het geschreven heeft, haar avontuur om oudere zwarte shirts weer zwart te verven met textielverf. Haar man is er uiteindelijk rustig onder gebleven maar echt, als je even wilt lachen? ย ‘Zij ging ’t shirt verven.’

Danielle heeft het vandaag over een vrouw die haar gewicht op instagram in haar profiel heeft gezet, en de reden, is zo waar, al zou ik het zelf niet doen.

Bente was even stil, ik gaf haar gisteren in mijn hoofd nog een paar dagen, exact een maand van wanneer zij haar laatste update had neer gezet, komt ze vandaag aan, dat ze ondertussen verhuisd is, YEAH! Tot snel op blog Bente ๐Ÿ˜‰

Mijn dochter Vlogt rustig voort, en ze houdt het ook nog vol, ze heeft nu vakantie en ja daar was zij aan toe, wie weet gaan we nog eieren uitfietsen, of zij dan ๐Ÿ˜‰

Over Pokรฉmon gesproken, zoals ik al voorspeld heb ~hier, in de reacties~, de vakantie is voorbij, al een ruime week en het park is weer leeg, want ja, als de kinderen weer naar school zijn, hebben de ouders ook weer minder tijd, moeten de kinderen weer verantwoord op tijd op bed liggen, beginnen de clubjes weer bla… het zijn er nog een paar die ik soms voorbij zie fietsen, maar in de avond? En in de nacht? LEEG! Bye bye Pokรฉmon!

bottervaart17

En nu ga ik mijn burgertrutten bestaan even afronden, de was hangt, de machine draait weer, nu tijd om even weg te zeilen naar de winkels, boodschappen en verzinnen wat ik ga eten of maken voor de komende week, morgen een eenpansgerecht zodat ik woensdag zo op kan warmen en donderdag ook na het zwemmen en werken.

Valt het jullie ook op trouwens? Nu de zomer nog zo lekker voorbij komt, de nazomer, dat het telkens op DONDERDAG de warmste dag van de week is? De enige middag in de week dat ik eigenlijk uren weg ben? Om te werken? Ja? nee? ย ๐Ÿ˜‰ 27 graden.. ik ga vast pleiten voor nog een mogelijk laatste watergevecht ๐Ÿ˜€

Wat zie jij als een ‘ik ben een’ burgertrut-tenbestaan?ย 

 

 

39 thoughts on “Skyline: Almere Haven

    • Whahaha ja dat is ook zo, van Narda, daarom noem ik haar ook, alles behalve! Maar het zit hem in het de mind dan natuurlijk ๐Ÿ˜‰ En ja dat mag je… lol… die van Stad is al niet beter denk ik, die kun je googelen, zelfs op haven, want je krijgt de skyline van stad.. die ook pas veel later opgebouwd is, en waar eerste huizen dus al voor gesloopt zijn zelfs… pffffffff

      Liked by 2 people

  1. Een burgertrut bestaan? Ow ik vind de paasbrunch daar echt een goed voorbeeld van.
    Lekker burgerlijk om een uur of 12 bij ouders/schoonouders aan tafel met een tafel waar een tafelkleed in paasstijl op ligt met uiteraard paaseitjes, de welbekende broodjes, gekookte eitjes, verse jus erbij.
    Van die verplichte gezelligheid op een dag dat je het liefst brak in je bed wilt liggen. Brrr

    Liked by 2 people

    • Whahahahahahaha ohw… dat vieren wij nooit, nooit gedaan ook, ik zie mijn ouders dan ook niet ๐Ÿ˜‰ Wel eventueel een brunch omdat dochter dat graag wilde… nou ja, eens per jaar gewoon thuis is dat prima een paar eitjes en een croisantje natuurlijk ๐Ÿ˜‰

      Like

    • Het zijn vaak jongeren/tieners die dat vroeger zeiden, nu hoor ik het minder naarmate ik ouder wordt, dat je gewoon de verplichtingen van het leven na komt en dan ’s avonds thuis lekker op de bank zit, tenminste zo werd dat vroeger gezien, elke dag hetzelfde doen ๐Ÿ˜‰

      Like

  2. Ergens vind ik het wel wat hebben, die hoogbouw en zo, maar ik ben blij dat ik hier woon. Ver weg van al die drukte en zo. Mooie foto’s Suus,
    Een burgertruttenbestaan? Ik oordeel liever niet over het leven van een ander. Iedereen geeft daar z’n eigen invylling aan. Ik heb het in ieder geval niet.
    Grts ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  3. Ik geloof dat ik me volledig aansluit bij iedereen hierboven die zegt dat een ‘burgertruttenbestaan’ slechts een ‘oordeel’ is en dat dit niet ligt aan het feit of je alle dagen in de kroeg hangt of alle dagen thuis bent. Het is inderdaad maar net wat je er zelf van maakt en ook hoe je het zelf ervaart.

    Liked by 1 persoon

  4. Burgertrutten Morgaine? Zelf ken ik er geen en jij bent dat zeker niet hihi.
    Ik weet alleen van jou dat je ons steeds weer een interessante log voorschotelt met mooie foto’s en interessante teksten er bij. Houden zo hoor, want daarom kom ik hier elke keer weer zo graag voorbij!

    Liked by 1 persoon

  5. Haha, ik vind die skyline nou echt een plaatje voor een modern landschap schilderij. Prachtig. Ik vind mezelf behoorlijk tot de categorie burgertrut horen. Labrador, 2 onder 1 kap woning, twee kinderen en een oude Volkswagen station met trekhaak voor een nog oudere vouwwagen. Heerlijk burgerlijk toch? Maar zo voel ik me totaal niet hoor.

    Liefs

    Liked by 1 persoon

  6. Allereerst: mooie foto’s!! Heerlijk zo op het water!
    “Burgertrut”….is daar nu echt een definitie van? Het is maar hoe je je voelt en jezelf in welke categorie mensen je plaatst! Maar om nu te zeggen dat als je huisje-boompje-beestje hebt jezelf burgertrut te noemen? Ieder mens is anders en is ook uniek, dus volgens mij bestaat dรฉ burgertrut niet! Fijne dag!

    Liked by 1 persoon

  7. Haha burgertruttenbestaan ๐Ÿ˜› Ik denk dat dat echt meer een gevoel is van jezelf, niet zozeer hoe anderen je zien. Ik denk dat ik wel vrij burgerlijk ben ja ๐Ÿ˜› Leuk die blogs trouwens, bij SAS ook!! En mooie foto’s, vooral van de prachtige skyline whaha ๐Ÿ˜›

    Liked by 1 persoon

  8. Pingback: Gaat u mee varen (2) | Beaunino

  9. Whahaha burgertrut… XD En ja, ik zie ook ineens opvallend weinig Pokรฉmon Go-ers op straat. In de klas is het echter nog een hot item, haha. De kids zijn nog steeds bezig met Pokรฉmons vangen, zelfs onder schooltijd, hahaha.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

