Verwacht het onverwachte: Amsterdam Boat Company

Dinsdagochtend vroeg, een kuitkramp trekt mij uit mijn slaap. Even opgestaan en getwijfeld, ik had nog langer niet mijn uren gehaald qua slaap. Ik besloot terug te stappen in bed om te zien of ik nog in slaap zou vallen. Ja dus. Rond 10 uur? Ergens werd ik wakker en kwam ik eruit. Vervolgens als elke dag, begon ik de blogs te lezen die nieuwe updates hadden en langzaam werd ik wakker, ondertussen FB een beetje in de gaten houden en ik zat mijzelf af te vragen; “Wat zal ik vandaag eens gaan doen op de vaste zaken na.”

En toen zag ik ineens een bericht op FB, ik keek naar de tijd, dat zou krap worden nu, al na half één ondertussen!

“GRATIS boottocht vanmiddag van twee tot vier, door de grachten van Amsterdam. Wij gaan wat nieuwe locaties bekijken en als je mee wil stuur dan een whatsappje naar 0630720922. Max 4 personen.”

Oh wat zou ik graag meegaan, dus heel snel nadat ik helemaal klaar was, zelfs mijn gympen al aan, dat leek mij veiliger dan slippers, appte ik en het duurde even, ik vergat het alweer en zat wat in het niets te denken. Toen ging mijn telefoon, stap op de trein en we pikken je op bij CS, natuurlijk vermoede ik al achterzijde, op het IJ.

amsterdamboatcompany1

Ik pakte mijn tas, gaf Picasso snel wat snoepjes en sloot alle deuren en voor ik het wist stond ik op het station. Captain Ron, zou mij onderweg met een half uurtje weer bellen om te horen waar ik zat. Goed, ik wilde het perron oplopen om te ontdekken dat deze afgesloten was….

amsterdamboatcompany2

Ik las, busvervoer de hele week nog, ivm de werkzaamheden aan het spoor de nieuwe brug, die van de A6 en over het Rijnkanaal? Gosh, ik zal het nooit onthouden hoe, wat en waar… maar ik snelde naar de buskant, maar waar moest ik inchecken dan? Gelukkig was er iemand die dat wist, er is een klein paaltje elders gezet openbaar, slechts 1, om in en uit te kunnen checken naast het stoplicht en de vuilnisbak, niet echt zichtbaar, je moet het weten!

amsterdamboatcompany3

Gelukkig kwam de touringkar al snel aan en stapte ik in, om dan naar Weesp vervoerd te worden en daar de trein te kunnen pakken. yeah! Toen zag ik voorbij komen dat CS pas om 14.38 uur bereikt zou worden. Gosh. Ondertussen nog geen telefoontje, en internet heb ik niet en een pre paid. Ik besloot een message te sturen ouderwets sms.

amsterdamboatcompany4

Ik kreeg antwoord, achterzijde het IJ, steiger 14, oef… maar ik weet gewoon dat ik altijd wel iemand tegen kom die mij kan vertellen waar het is, plus ik wist al door het volgen van de pagina van de Amsterdam Boat Company, hoe de boot heet, dat scheelt!

Gelukkig vond ik ze al vrij snel om te ontdekken toen ik aankwam, dat ik de enige was die had gereageerd, hahahaha En met zijn drietjes, de kapitein zelf plus een nieuwe kapitein, die dus mee was, Laurens, om de boot te leren kennen van Ron zelf, en de kanalen nog beter te leren kennen. Zijn ouders liggen ook in de haven dus hij kan wel varen πŸ˜‰

amsterdamboatcompany5

Wat ik dan weer wel eng vind, ondanks dat ik zo van varen houdt, is het op en afstappen van de boot, opstappen vaker erger dan afstappen, en ook hier de steiger was heel wat hoger dan de boot lag, ja hoe dan. Laurens hielp mij en Ron was nog even wat foto’s maken voor later en kwam al snel aanlopen, van foto’s kende ik hem natuurlijk al.

amsterdamboatcompany7

Eenmaal aan boord voeren we af en zo het IJ op, en we zagen al vrij snel dit stel gaan, ja die hebben een natte kont als ze ergens weer aanmeren, geweldig toch?

amsterdamboatcompany8

Het weer, zat natuurlijk ook ontzetten mee, niet zozeer voor de foto’s overigens, veel is overbelicht dankzij de bleu clear sky, en morgen vertel ik meer. Geniet nog van de foto’s van op het IJ op weg naar de grachten van…. Amsterdam.

amsterdamboatcompany9

amsterdamboatcompany10

Nemo natuurlijk, vanaf het water zo mooi!

amsterdamboatcompany11

De klimmuur centrum die ik normaal alleen vanuit de trein zie.

amsterdamboatcompany12

amsterdamboatcompany13

Dit vond ik een hele bijzondere boot om te zien, woonboot? Weet ik niet zeker.

amsterdamboatcompany14

Het is gewoon bijzonder om vanuit een volledig open boot nu eens de panden te kunnen fotograferen vanaf het water, waar ik normaal aan wal sta.

amsterdamboatcompany15

amsterdamboatcompany16

De Montelbaanstoren <—– klik

amsterdamboatcompany17

amsterdamboatcompany18

amsterdamboatcompany19

amsterdamboatcompany20

Ik bracht 429 foto’s mee terug gisteren, en wie mij op FB heeft, kan al een heleboel meer daar gezien hebben, maar ik ben er voorlopig nog niet, nee je gaat ze niet alle 429 zien, ik ben dus nog druk bezig met een selectie maken.

Woon jij nu ook in de buurt van Amsterdam? Ik weet niet of hij het nog een keer gaat doen ooit, maar like zijn pagina op Facebook: Amsterdam Boat Company, want dit was geen wedstrijd, daar doet hij niet aan, zoals jullie boven konden lezen, dit komt opzetten als poepen en is de kans van je leven.

Of als je echt meer wilt weten en wilt boeken? Dan kun je ~HIER~ klikken. Later ga ik zelf vertellen wat er allemaal mogelijk is, want er is geen een rederij die jou een mooi weer garantie geeft.

Later meer.

Hou jij van varen?Β 

 

42 thoughts on “Verwacht het onverwachte: Amsterdam Boat Company

    • Proscecco en hapjes worden hier aan boord bij de prijs in begrepen geserveerd als je boekt, nu lust ik niet zozeer alcohol dusssss werd het een heel mooi watertje met bubbels en zelfs kipspiesjes als surprise! hahaha Het was heerlijk, en dit moet je inderdaad een keer gedaan hebben, normaal, voorheen ging ik met de rondvaart mee πŸ˜‰ Dit is mooier!

      Liked by 2 people

  1. Goede morgen Morgaine. Wat een leuke trip had je, wat een verrassing moet dat geweest zijn… ook al had je wat problemen om er te komen, je was er en hebt een massa foto’s kunnen schieten waaronder deze hierboven, die TOP zijn! Amsterdam, daar heb ik mijn hart aan verloren, je hebt er me dus heel veel plezier mee gedaan…

    Liked by 1 persoon

    • Jaaaaaaa, mijn eerste trip naar Amsterdam dit jaar, zit je er zo dichtbij en dan meteen zo! Het was ook een TOPdag, er komt nog veel meer lieve Gerda, je kunt je hart ophalen de komende tijd, hahaha

      Like

  2. Ja ik houd van varen. Ik heb gevaren als werk. EN vaar regelmatig nog op verschillende bootjes. Zelfs roeibootjes πŸ˜›
    Jij had mazzel dus. Zoveel is duidelijk en een mooie toch met mooie foto’s als resultaat. Ik had er al wat voorbij zien komen ja in de gauwigheid.
    grts πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • Whahahaha ja… het was echt super, het was echt dat het zo kort dag was, want achteraf, ken nu zoveel mensen van Fb of via blog in Amsterdam, maar dan moet je wel nummers hebben, en van die ene die ik wel al ken daar, die was borrelen met collega’s maar smste ik ook achteraf, was een long shot πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

  3. Erg leuk, hoor! En vanaf het water ziet de stad er weer heel anders uit, vind je niet? Ik vind zo’n boottochtje ook altijd heel leuk. Het is gewoon weer eens wat anders en je ziet ook alles anders dan wanneer je van de kade af kijkt. Het was er ook precies het goeie weer voor!

    Liked by 1 persoon

    • Helemaal waar, en aangezien ik vaker aan wal en op de kades sta dan… hahahaha ja een heel ander gezicht, vooral de woonboten dan ook die er liggen, die zien er meteen heel anders uit vanaf het water, erg bijzonder, komt ook nog van de week πŸ˜‰ En het weer, jaaaaaa absoluut getroffen, de laatste keer dat ik een rondvaart deed, en het moest echt op die dag, was het grijs en miezerde het zelfs… maar ja de persoon uit Lima/Peru, was er maar voor een halve dag, ze moest weer terug naar BelgiΓ« waar ze eigenlijk dus uithing met haar man, hahahaha

      Like

  4. Wat heerlijk zo’n tocht! Vooral met het mooie weer is het erg fijn om in Amsterdam op het water te varen. Grappig dat je de enige was die gereageerd had. Ik zou denken dat wel meer mensen geΓ―nteresseerd zouden zijn, maar ook lekker zo!

    Liked by 1 persoon

    • Nog zo’n lucky girl met varen, hahaha bij ons ben ik de enige die ervan houdt… wat dat betreft ben ik een absolute uitzondering, eigenlijk jammer. Je kent dan ook niemand met een boot of zo.. is een wereld apart! En de selectie is allang klaar, die staat al compleet op FB πŸ˜› whahaha

      Like

  5. Wat tof dat je dat zo spontaan hebt gedaan! Zo maak je de leukste dingen mee ☺ Ik hou enorm van varen, zeilen vooral. Maar op wat voor boot dan ook vind ik heerlijk. Ik heb eens met mijn werk op een klein bootje een avondtour door Amsterdam gedaan voor de kerst. Was zo mooi!

    Liked by 1 persoon

    • Zeilen in de grachten van Amsterdam lijkt mij ietwat lastiger, hahahaha Maar zeilen net zo mooi, ik heb een aantal keren hier op de meren op een driemaster mee mogen varen πŸ˜‰ En dus ook zeilen, in dit geval juist op de terugweg met sunset! πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

  6. Heb er al wat op FB gezien, maar het zijn echt hele mooie foto’s. Gave ervaring ook. πŸ˜€ Verwacht het onverwachte hΓ¨, maar als je niet weet wat je moet verwachten, hoe kun je het dan verwachten? πŸ˜›

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

